Embracer byter namn, har tio AAA-spel under utveckling

Robot
Releasehästryttare

Att KF3 skulle vara ett aaa spel .. yeah no!

Det kommer dessutom floppa stenhårt.

Tveksam till att deras marvel spel kommer bli bra också.

Medlem

Ryser vid tanken att Sagan om Ringen ägs av denna grupp...

Medlem

De kanske skulle satsa på andra spel än tripple-A tills deras rykte/aktier återställts?

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Jozo:

Vågar man hoppas på ett nytt Gollum-spel?

Ah, ett namnbyte kommer lösa alla problem. Genialiskt!

Medlem

Thq Nordic nästa vända

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Geeks Gaming

Tittar man på intervjun från di så märks de verkligen att Lars inte bryr sig om spel.

Medlem

De borde slå ihop sina resurser och de 10 spelen och släppa ett AAAAAAAAAAAAA-spel istället. Det kanske vänder börs-siffrorna.

Medlem

För en gångs skull hade man tur. Sålde av mina Embracer igår av andra anledningar och lyckades för en gångs skull missa en störtdykning. Ingen mening med att köpa en trisslott de kommande månaderna mao.

Medlem

Hahahahahahah räkna kf3 som ett aaa spel????

Medlem
Skrivet av Jozo:

Varför då, dom har väll fortfarande många studios under sig som får jobba fritt.
Embracer känns inte alls att ska vara och peta i allt som andra stora företag gör.
Embeacer har gått dåligt för att man satsat för mycket på fel saker och tvingats dra i nödbromsen. Men det är dom inte ensamma om heller

Medlem

Sverige har verkligen många företag som ingen verkar tycka om såsom Ace of Sweden, Copyswede, King, Embracer, Northwolt, Think Pink för att nämna några..

Medlem

En desperat rekonstruktion för att skjuta fram domedagen och hinna mjölka ur tillgångarna och dra vidare till nya jaktmarker, precis som Northvolt gjorde.

signatur

Memento Mori

Medlem

Vidrigt företag som inte borda existera.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Förhoppningsvis så kommer dom inse att dom inte ha förmågan att göra något själv, förutom spel. Filmer och annat kommer dom licensera ut som dom redan har gjort.

Skrivet av Ankh:

De kanske skulle satsa på andra spel än tripple-A tills deras rykte/aktier återställts?

Dom tror väl att deras nästa AAA-spel ska rädda dom ekonomiskt så dom satsar fortfarande på det. Sen så har dom en hel del kända IP's som dom har potential att tjäna mycket pengar på.

Skrivet av Jinxswe:

Tittar man på intervjun från di så märks de verkligen att Lars inte bryr sig spel.

Embrac... Fellowship Entertainment är inte ett spelföretag längre, dom äger ett brädspel företag, LOTR som dom licenserar ut för filmer och förmodligen annat. Dom försökte köpa ett E-sport företag. Så som VD behöver han tänka på allt inom företaget. Varje spelföretag dom äger har en egen VD som kan fokusera på att göra ett bra spel.

Medlem
Citat:

"Jag tror att vi har tagit lite stryk i vårt varumärke de senaste åren och blivit poster child för mycket neddragningar, omstruktureringar och en hög förvärvstakt. Jag kan debattera om det är rättvist eller inte, men hela industrin har gått igenom samma resa", säger VD:n.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem

Man vet att namnet är nedsvärtat när det krävs ett byte

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

En sminkad gris.

Medlem

Varför tycker folk illa om Embracer? Känns som att jag missat något.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Varför tycker folk illa om Embracer? Känns som att jag missat något.

De köpte upp företag höger och vänster och lovade dem frihet och höga budgetar till sina spel. Hur fick dem pengar till att köpa så många företag? Jo de handlade med pengar de trodde de skulle få från ett kontrakt med Saudi Arabien. Problemet? Kontraktet gick inte igenom och Embracer stängde ner och sålde företag. Sedan hade de mage att nämna medans allt detta hände att det viktigaste var att öka värdet på aktierna.

TLDR: De köpte massa företag med pengar de inte hade.

Medlem

Embracer är sämst. Vaför måste alla svenska spelbolag vara piss.

Medlem
Skrivet av YousefGaming:

De varken måste vara, eller är sämst. Vi har vissa som varit bra, men blivit dåliga (DICE, jag tittar på dig) sen har vi nykomlingar som gjort riktigt älskade spel som tex Valheim (Iron Gate Studio), V Rising (Stunlock Studios) och Helldivers 2 (Arrowhead).

signatur

I drank what?

Medlem

Jag har hört att namnet "Max" är ledigt.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem
Ett passande namn vore nåt i stil med: "Concord"

😂😂😂

signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

En kolossal brinnande soptipp är fortfarande en kolossal brinnande soptipp även om man sätter en skylt bredvid den och hävdar att det är en drömmarnas godisfabrik.

signatur

"adventurers always go left"

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Vågar man hoppas på ett nytt Gollum-spel?

Bara 30kr för spelet på xbox series. Nästan sugen att köpa bara för att testa.

Skrivet av Workout51:

Man vet att namnet är nedsvärtat när det krävs ett byte

Vad tror du om namnet Blackwater Sweden?

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YousefGaming:

Gillar Paradox, tycker inte det är något fel på dem utan tvärtom är det en av mina favoritutvecklare. Utgivare med, för det mesta, de har en del titlar under bältet jag inte bryr mig om men också ett par riktiga guldkorn.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem

Coffee Stain har min fulla respekt efter Satisfactory som tagit sig in bland mina "bäst genom alla tider". Verkar ha en trevlig och relativt (?) sund företagskultur från de devblogs de gjort. Sen är det synd att det finns en Embracer-association, absolut.

Medlem
Skrivet av Partyprime:

De köpte upp företag höger och vänster och lovade dem frihet och höga budgetar till sina spel. Hur fick dem pengar till att köpa så många företag? Jo de handlade med pengar de trodde de skulle få från ett kontrakt med Saudi Arabien. Problemet? Kontraktet gick inte igenom och Embracer stängde ner och sålde företag. Sedan hade de mage att nämna medans allt detta hände att det viktigaste var att öka värdet på aktierna.

TLDR: De köpte massa företag med pengar de inte hade.

Oj, detta hade jag inte koll på men det är ju faktiskt pinsamt dåligt.
Vid en närmare titt ser jag att deras aktie gjort en störtdykning de senaste åren. April 2021 låg den på strax under 800kr medan man idag kan köpa för 107kr…

12
Skriv svar