Vi som ska importera Switch 2
WTF, nu har dom skickat min första GC-kontroll som vart avbruten i deras system. Har inte betalat för den vad jag vet....
Enligt tracking kommer den på måndag.
EDIT: Okej, dom drog pengar för den igår såg jag nu.. well well.. två GC kontrollers
Fick möjlighet att välja leverans nu på postnord-appen för ett av paketen som ska levereras i morgon (inte switch 2 dock, hoppas jag får samma möjlighet för den under dagen), och där kunde jag välja hemleverans mellan 17-22 i morgon, eller serviceställe (fast då 1-2 extra leveransdagar).
Sådärja nu kom tracking knappen till mig också! (Beställde 9april)
Expected delivery 05.06 thursday kl 23.59
Hmmm undrar om man kan hämta ut på fredagen då 😛
Sen undrar man vilka racerbilar de kör med för det står att den väntar på att skeppas 😅
Kom den nu nu? 🥰
Sådärja nu kom tracking knappen till mig också! (Beställde 9april)
Expected delivery 05.06 thursday kl 23.59
Sen undrar man vilka racerbilar de kör med för det står att den väntar på att skeppas 😅
DHL express brukar vara med flyg. Hoppet lever!
Har också fått spårningsnummer till DHL-Express via Nintendo Tysklands hemsida, nu håller vi tummarna att det rullar på (in till Sverige)
Fick nyss uppdatering från DHL Express på Whatsapp; Leverans beräknas på måndag.
Fick nyss uppdatering från DHL Express på Whatsapp; Leverans beräknas på måndag.
Samma här
<Uppladdad bildlänk>
Som ni skriver, lutar åt måndag ja.
K*ken! Min har inte ens trackingnummer så då lär det vara helt kört. Tack för info!
Som sagt alla som fått "complete" kommer få trackning nummer inom kort tror jag, verkar rullas ut löpande och osäker om det är i ordningen man bokat. Beställde 9 maj och fick mitt nu. Står samma som på de flesta dvs:
(Expected) Delivered
tors 05.06.2025, 23:59
(Expected) Out for delivery
tors 05.06.2025, 08:59
(Expected) In transit
ons 04.06.2025, 21:59
Ready for shipping
ons 04.06.2025, 10:54
Ditt DHL Express-paket xxxxxxxxx från NOE SE beräknas att levereras den måndag jun 09 2025 08:00-17:00. En signatur krävs. Kommer du inte att vara hemma? Du kan också hämta ditt paket från en DHL Service Point, eller välja andra leveransalternativ på https://del.dhl.com/SE/xxxxxxx
Från Nintendo Irland. Skickas från Tyskland. Nintendos sida säger fortfarande 5:e 23:59 som berälnad leverans.
Samma här
<Uppladdad bildlänk>
Yes, det lutar tyvärr starkt mot nästa vecka just nu... I DHL Express appen så har jag beräknad leverans tisdag den 10 juni till Öland. Intressant att paketet skickas från Polen.
Fick meddelande nu från PostNord om att beräknad leverans för konsolen är imorgon mellan 17-22. Man kan ändra till att få den till ett service ställe/kiosk men vågar mig inte på det ifall det kanske skulle dra ut på tiden en extra dag bara för det. Någon som har erfarenhet av det?
<Uppladdad bildlänk>
Samma här, verkar som att nintendo har ett lager i Polen som många andra företag.
Men ändå lite lustigt att man beställer från Irland och det kommer från Polen.
Fick meddelande nu från PostNord om att beräknad leverans för konsolen är imorgon mellan 17-22. Man kan ändra till att få den till ett service ställe/kiosk men vågar mig inte på det ifall det kanske skulle dra ut på tiden en extra dag bara för det. Någon som har erfarenhet av det?
Jag valde hemleverans av den anledningen också!
Nu ser det ju väldigt ljust ut att det blir konsoll på releasedagen med postnord!
Min order var inte DHL express ska tilläggas.
Samma här, verkar som att nintendo har ett lager i Polen som många andra företag.
Men ändå lite lustigt att man beställer från Irland och det kommer från Polen.
Ja det är mkt som är märkligt med hur frakter och lager fungerar.
Många saker jag beställer från bla Elgiganten skickas från samma stad jag bor i men åker iväg ca 10mil innan den åker tillbaka 🙃
Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.
Yes, det lutar tyvärr starkt mot nästa vecka just nu... I DHL Express appen så har jag beräknad leverans tisdag den 10 juni till Öland. Intressant att paketet skickas från Polen.
Kan vara att de hyrde ett lager nära tyska gränsen för att bunkra upp. De började väl skeppas till Europa runt nyår.
Where one man falls,
another one stands.
Hade inte fredag varit röd dag så hade vi nog alla fått den då. Hade Nintendo fattat detta så hade man ju skickat konsolen igår kan man tycka.
De tänkte väl inte att så många från Sverige skulle beställa utanför Sverige.
Förhoppningsvis leder det till något gott --> = Bergsala fråntas sitt kontrakt och vi får Nintendo som säljer direkt mot Sverige med allt vad det innebär.
Where one man falls,
another one stands.
Har hört att Svenska butiker inte verkar särskilt snabba på att skicka..
Alltså vilken käftsmäll om Svenska butiker inte lyckas leverera på release dagen, men att folk som beställt från EU lyckas.
Ja verkligen! Verkar inte ha sålt bra heller för den delen, finns 100+ i lager på Elgiganten samt i 99 butiker inför imorgon. Verkar finnas rätt många konsoler i varje butik med.
Hoppas Bergsala och Nintendo lär sig sin läxa