Vad spelar du för tillfället?
Efter jag klarat Tomb Raider (2013) så testade jag "Rise of the Tomb Raider" drygt en timma för att kolla om dom tagit bort den skakiga kameran😅 och det var den plus att grafiken är snyggare (såklart). Men jag ville spela lite annat innan jag fortsätter med ett Tomb Raider-spel och då blev det Dragons Dogma - Dark Arisen och det har jag spelat i drygt 17 timmar nu och det är riktigt bra trots avsaknaden av fast travel. Grafiken är dock lite tråkig.
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc
Gillar skarpt den avslappnande känslan jag får när jag spelar spel som Zelda Botw, att bara ströva omkring och göra vad jag vill utan några utstakade mål. Precis min typ av spel det.
Ja, det är underbart. Samma med Red Dead 2. Bara njuta av omgivningarna.
Samtidigt så älskar jag linjära spel som Resident Evil och Silent Hill. Beror på spelet. Ett bra spel är ett bra spel.
Hoppar mellan några titlar just nu. Clair Obscur: Expedition 33 (PS5), Trails through Daybreak 2 (PS5), X4 Foundations (PC), Radiant Historia (3DS), Baldurs gate 3 (PC).
Nya genomspelningar på Baldurs Gate 3, Radiant Historia samt X4. Tänker köra Warhammer 40k: Rogue Trader när Pax Imperialis expansionen släpps i närtid. Mer Stellaris finns på menyn när nästa DLC landar.
Ny uppdatering till Captain of Industry släpptes igår med asteroider och tååååg! Så det blev en ny karta som de designat för användning av tåg. Chooo chooo mothafacka
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Efter 30 timmar i Dragons Dogma - Dark Arisen så blev jag sugen på Mad Max ... det var lite krångligt att få att funka först... men bara man kom in i spelet och kunde gå in i menyerna så funkade grafikinställningarna vilket dom inte gjorde från startskärmen? Jag gillar ökenmiljöerna och bilkörandet men spelet känns redan efter 2,5 timmar att det kommer vara ganska repetitivt... så jag får nog spela i kortare omgångar mellan lite andra spel så jag inte tröttnar, för jag gillar som sagt det visuella och vill gärna uppleva hela spelet.
Så... tillbaka till Dragons Dogma igen och där har jag precis upptäckt fast travel även om det bara är mellan två städer.
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc
Testade Huntdown som jag köpt på en steam-rea för ett tag sedan.
Välgjort, snyggt och välljudande 2D shoot em up. Men spelmekaniskt känns det lite enahanda. Hoppas utvecklarna kan göra ett lite mer avancerat spel i framtiden, för de behärskar verkligen pixelgrafik, spelkontroll och musik.
The Witcher 3: Wild Hunt
https://store.steampowered.com/app/292030/The_Witcher_3_Wild_Hunt/
Riktigt mysiga fantasymiljöer🤩