Det är rea på alla Playstation 5-modellerna

Robot
Det är rea på alla Playstation 5-modellerna
Medlem

Min ps5 står och samlar damm men det är okej.
Kanske får den lite kärlek på semestern med Bloodborne.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

PS5 og står och väntar på GTA6. Perfekt tillfälle för er inte som har en och vill spela på premiären sen.

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Dagen innan Switch 2 release, hur många som va på väg o köpa switch2 kommer köpa Ps5 på rea nu istället ^^?

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Dagen innan Switch 2 release, hur många som va på väg o köpa switch2 kommer köpa Ps5 på rea nu istället ^^?

Ingen 🙂 REA är när någonting går ner 30-40% inte 80 kronor. 🙂

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Sju.

Medlem

PS5 kostade 6k när den släpptes för 4.5 år sedan.

Rea my assssss hahaha

Medlem

Någon rea på skivläsare då?

Medlem

Ingen nämnvärd prissänkning att tala om, i synnerhet inte efter att Sony gjorde en betydande prishöjning innan.

Playstation 5 är inte att rekommendera i dagsläget, för få egna spel till ett juste pris som motiverar det höga ingångspriset, underväldigande tjänster i förhållande till Xbox och PC, en ruskigt blek line-up av spel framöver.

Multiformatspel spelar jag hellre på Xbox, då Microsoft är bättre på internet, nätverk, multiplayer och säkerhet. Det kommande GTA VI kommer både till Xbox och Playstation (ser helst en PC-release dag ett).

Jag får äntligen damma av min PS5 i och med Death Stranding 2. Men, underbart är kort, för kort, då PS5:an kommer samla damm igen till Ghost of Yotei släpps om inget oväntat annonseras och släpps däremellan.

Endast Playstation-romantiker kan säga att det är värt att köpa en Playstation 5 i dagarna i och med Switch och Xbox som erbjuder fler spel, bättre tjänster, betydligt mer "bang for the buck".

Jag skulle rekommendera att lägga pengarna på ett grafikkort till datorn i stället och prova Game Pass om det är avsett för en själv eller en person.

Om det är avsett till barn eller till en spelare som vill ha en stadig ström av exklusiva spel med hög kvalité skulle jag lägga pengarna på en Switch 2 om budgeten finns.

Mest prisvärt är dock en Xbox Series X/S, betydligt fler prisvärda och roliga alternativ för barnen i och med Game Pass än Playstation 5.
Microsoft och Xbox erbjuder imho dessutom en säkrare miljö för barn och spelande än vad Sony och Playstation gör.

Skrivet av lonian:

Min ps5 står och samlar damm men det är okej.
Kanske får den lite kärlek på semestern med Bloodborne.

Bloodborne 2 hade väl suttit fint?
Sony: "No", "Playstation for the players" ...

Den som väntar på det uppenbara får vänta förgäves med Sony i dag.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Vi vet ju inte om From software hållet på med något nytt men gissar nog att en Bloodborne remaster eller Remake är på gång men först till ps6.

Ps5 fick Demon's souls rekame, ps4 Bloodborne, ps3 Demon's souls.

signatur

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Ingen nämnvärd prissänkning att tala om, i synnerhet inte efter att Sony gjorde en betydande prishöjning innan.

Playstation 5 är inte att rekommendera i dagsläget, för få egna spel till ett juste pris som motiverar det höga ingångspriset, underväldigande tjänster i förhållande till Xbox och PC, en ruskigt blek line-up av spel framöver.

Multiformatspel spelar jag hellre på Xbox, då Microsoft är bättre på internet, nätverk, multiplayer och säkerhet. Det kommande GTA VI kommer både till Xbox och Playstation (ser helst en PC-release dag ett).

Jag får äntligen damma av min PS5 i och med Death Stranding 2. Men, underbart är kort, för kort, då PS5:an kommer samla damm igen till Ghost of Yotei släpps om inget oväntat annonseras och släpps däremellan.

Endast Playstation-romantiker kan säga att det är värt att köpa en Playstation 5 i dagarna i och med Switch och Xbox som erbjuder fler spel, bättre tjänster, betydligt mer "bang for the buck".

Jag skulle rekommendera att lägga pengarna på ett grafikkort till datorn i stället och prova Game Pass om det är avsett för en själv eller en person.

Om det är avsett till barn eller till en spelare som vill ha en stadig ström av exklusiva spel med hög kvalité skulle jag lägga pengarna på en Switch 2 om budgeten finns.

Mest prisvärt är dock en Xbox Series X/S, betydligt fler prisvärda och roliga alternativ för barnen i och med Game Pass än Playstation 5.
Microsoft och Xbox erbjuder imho dessutom en säkrare miljö för barn och spelande än vad Sony och Playstation gör.

Vilket kommer först, Bloodborne 2 eller Half Life 3? ^^

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Hl3.

signatur

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Någon rea på skivläsare då?

Kostar runt 1150kr på de flesta ställen.

signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Skrivet av lonian:

Beyond Good & Evil 2

Edit:

Skrivet av lonian:

Vi vet ju inte om From software hållet på med något nytt men gissar nog att en Bloodborne remaster eller Remake är på gång men först till ps6.

Ps5 fick Demon's souls rekame, ps4 Bloodborne, ps3 Demon's souls.

From Software håller på med ett Souls spel till Switch2, nyss släppt Elden Ring Nightreign, så jag är tveksam tyvärr. Släpps en remaster eller en remake, så är jag betydligt mer hoppfull.

Jag vill gärna se ett nytt Sekiro.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Ingen 🙂 REA är när någonting går ner 30-40% inte 80 kronor. 🙂

Missförstår du med flit nu eller? Artikeln säger 80kr billigare än igår, men Days of Play har redan pågått i flera dagar. Pro verkar vara nedsatt med en tusenlapp nu enligt Prisjakt så det får väl ses som rea, även om det inte är den fetaste.

Medlem

Jag köpte en PS5 disc med två handkontrollrar för strax under 4500kr på förra årets Black Friday på Amazon.
Det tycker jag är ett ok rea pris jämfört med det som erbjuds nu.

Medlem

Inte för att vara sån men dollarn har gått ner nästan 15% i år. Det märks på en del datorer och produkter. Tex har plötsligt macbooks tex kunnat gå på ”rea”.
Det är tyvärr såhär de gör istället för att faktiskt sänka priset.
Vi lär se mkt av sånt här framöver på olika produkter.
Min gissning.
Vet ej om det är dollarpris som styr just ps men många produkter vi får hit räknas regelbundet om när dollarn går upp men av ngn slump aldrig när dollarn går ner. Då kan det plötsligt bli rea. Men inte lika mkt som dollarn gått ner så klart.
Så då får de en liten extra gratismarginal om de har tur där med.
Det är så fint. Sen kommer fear of missing out- syndromet som ett brev på posten. ”Bäst att köpa nu innan priset går upp igen! Fast jag inte behöver X förrän 2026 egentligen, men det är bra att ha”.

Fattar så klart att behöver och vill man så köper man ändå. Inget fel i det.

Medlem

Vet att när jag köper ett PS5 gör jag det från refurbed tror jag siten heter. Säljer begagnade PS5or för under 5000. Kan få en PS5 Slim Digital edition där just nu för 4800kr.

Medlem

Men from Software har väl inget med Bloodborne att göra Sony äger väl rättigheterna om jag inte missminner mig alldeles

Medlem

Väldigt billig jämfört med switch2 med ynka 256gb lagring...

Medlem

Tycker fortfarande det är för mycket pengar för att byta ut min gamla ps5 mot Pro.

Hade varit snyggare om de matchade Switch 2-priset.

Medlem
Skrivet av micke52:

Men from Software har väl inget med Bloodborne att göra Sony äger väl rättigheterna om jag inte missminner mig alldeles

From Software skapade spelet så dom har allt med spelet att göra. Sony äger dock ipt nu så det hänger på Sony vad dom gör av det framöver eller om de bara låter det ruttna bort.

Sony skulle exempelvis kunna göra ett 2D Bloodborne.

signatur

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Mr Phil Spencer!!!?
Do you want us to talk directly with you in English instead or do you want to continue use google translate and use sub par Swedish to communicate with us?

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Ursäkta för att jag låter dryg mot dig. Men hur många gånger ska du skriva samma sak? Jag har för mig att du nu är inne på ditt tredje identiska inlägg i ett par trådar bara under den senaste veckan. Jag är rätt säker att samtliga vid det här läget har förstått att du är besviken på Sonys bristande utbud denna generation. Jag är själv besviken, och t.ex. glad för Gamepass och Xboxs utbud, men trots det, så behöver jag inte "damma" av någon utav mina konsoler likt dig, då jag spelar allt möjligt på dem och har ett ganska öppet sinne för olika genrer och inte bara exklusiva tack vare speltjänsterna. Tänk att man kan uppleva saker så olika.

Vissa utav dina senaste rätt långa inlägg, ser dessutom ibland ut som ren marknadsföring för andra konsoler/tjänster/spel, likt taget direkt från företagen...Tror nog de flesta aktiva på sidan har koll på vad de tycker är värt, icke värt att lägga pengarna på utan dina "rekommendationer" som ingen frågade efter.

Som sagt, ursäkta för att jag låter dryg. Men jag har svårt för folk som upprepar sig allt för många gånger på kort tid.

Medlem

Jag tror att både Xbox series X och Playstation 5 blir mer älskvärd om man bara äger en enda konsol.

När man har alla dagens konsoler inklusive PC ser man fler brister.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag tror att både Xbox series X och Playstation 5 blir mer älskvärd om man bara äger en enda konsol.

När man har alla dagens konsoler inklusive PC ser man fler brister.

Ja, så kan det nog vara, samtidigt finns det vissa spel jag bara vill uppleva. Därför har jag nästan alltid kört multiformat och känt att kostnaden varit värt de exklusiva spelen. Fast en konsol hade varit rätt chill (förutom den överhängande risken för ockerpriser).

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Ja, så kan det nog vara, samtidigt finns det vissa spel jag bara vill uppleva. Därför har jag nästan alltid kört multiformat och känt att kostnaden varit värt de exklusiva spelen. Fast en konsol hade varit rätt chill (förutom den överhängande risken för ockerpriser).

Så är det. Det är ett pris att betala om man är bunden till onlinebutiken men än så länge finns det fortfarande fysiskt att finna. Jag var väldigt ofta på tradera när jag var mer konsol rotad som under ps4 tiden, köpte och sålde begagnat jämt.

signatur

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Är nöjd med min PS5a. Tycker menyerna i Xbox är onödigt invecklade. Föredrar menyerna i Playstation.
Sen har jag några hundra spel på plattformen så det hade varit ganska dyrt att ersätta.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Ursäkta för att jag låter dryg mot dig. Men hur många gånger ska du skriva samma sak? Jag har för mig att du nu är inne på ditt tredje identiska inlägg i ett par trådar bara under den senaste veckan. Jag är rätt säker att samtliga vid det här läget har förstått att du är besviken på Sonys bristande utbud denna generation. Jag är själv besviken, och t.ex. glad för Gamepass och Xboxs utbud, men trots det, så behöver jag inte "damma" av någon utav mina konsoler likt dig, då jag spelar allt möjligt på dem och har ett ganska öppet sinne för olika genrer och inte bara exklusiva tack vare speltjänsterna. Tänk att man kan uppleva saker så olika.

Vissa utav dina senaste rätt långa inlägg, ser dessutom ibland ut som ren marknadsföring för andra konsoler/tjänster/spel, likt taget direkt från företagen...Tror nog de flesta aktiva på sidan har koll på vad de tycker är värt, icke värt att lägga pengarna på utan dina "rekommendationer" som ingen frågade efter.

Som sagt, ursäkta för att jag låter dryg. Men jag har svårt för folk som upprepar sig allt för många gånger på kort tid.

Du får vara hur dryg du vill.

För övrigt anser jag att Playstation (maskinen) behöver fler exklusiva spel. Och nu får vi Silent Hill f till hösten.

Skrivet av lonian:

Så är det. Det är ett pris att betala om man är bunden till onlinebutiken men än så länge finns det fortfarande fysiskt att finna. Jag var väldigt ofta på tradera när jag var mer konsol rotad som under ps4 tiden, köpte och sålde begagnat jämt.

Ja, jag har inget emot att människor köper vare sig begagnat eller online, jag själv gillar dock inte att köpa "dyr" hårdvara som inte används tillräckligt ofta, spel köper jag mer än gärna. Eller med andra ord, så ogillar jag dåliga investeringar.

Skrivet av OAKTHYR:

Är nöjd med min PS5a. Tycker menyerna i Xbox är onödigt invecklade. Föredrar menyerna i Playstation.
Sen har jag några hundra spel på plattformen så det hade varit ganska dyrt att ersätta.

Kul för dig att du är nöjd med PS5 och tråkigt för dig att menyerna på Xbox känns för komplicerade.

Ja, problemet med exklusiva titlar som konsekvens av den gamla modellen är ett faktum. Där gör Sony och Nintendo nästan inget för att ändra på situationen för spelare, tvärtom köper många spelare remasters på remasters av spel de redan betalat en och två gånger för.

En av fördelarna med digitala bibliotek som spänner över flera fysiska format genom en digital plattform, alltså "Allt är en Xbox", är att jag,
du och andra spelare äntligen kan spela på alla maskiner med tillräckligt bra hårdvara. Ett smart drag av Microsoft, tillsammans med Game Pass, med avseende på spelares penningpung och möjligheten för fler utvecklare att få pengar för sina spel. Det innebär också att en hel spelserie inte behöver gå under av en dålig eller mindre bra del i serien. I bästa fall slipper vi dessutom se studio på studio gå under och begåvade människor bli arbetslösa på grund av att spelare tvingades välja mellan släppen av för många bra spel samtidigt. Jag hoppas att Sony och Nintendo fattar tycke för Microsofts strategi framöver, jag tror att det vore bra för både spelare, spelen och utvecklare.

1
Skriv svar