Vi som ska importera Switch 2

Skrivet av dyb:

nu försökte amazon.fr dra pengar från mitt debit card Nordea men det vägrar gå igenom. jag har försökt 30 ggr. och bankerna e ju stängda i sverige. nu har även datumet senarelagts när det anländer för ordern e on hold....jösses Nordea

När försökte Amazon dra? Har också beställt via Amazon Fr och har Nordea. Förväntas levereras på onsdag för mig. Men inga pengar har dragits.

dyb
Medlem
Skrivet av Patrik Rickemo:

När försökte Amazon dra? Har också beställt via Amazon Fr och har Nordea. Förväntas levereras på onsdag för mig. Men inga pengar har dragits.

nu på morgonen. det vägrade. till slut fråga jag en kompis som har swedbank o mastercard att hjälpa mig. det "gick igenom" , nu har jag inte felmeddelande men pengar har fortfarande inte dragits från hans konto och jag har ingen ny info. inget mail att det har bekräftats osv.........och nu står det "Arriving 14-19 june"

Skrivet av dyb:

nu på morgonen. det vägrade. till slut fråga jag en kompis som har swedbank o mastercard att hjälpa mig. det "gick igenom" , nu har jag inte felmeddelande men pengar har fortfarande inte dragits från hans konto och jag har ingen ny info. inget mail att det har bekräftats osv.........och nu står det "Arriving 14-19 june"

Skumt. Läst om en massa användare på Reddit som beställt via Amazon UK och det är tydligen en massa strul där också. Hoppas vi får våra konsoler nästa vecka🙏

Medlem

Härligt. Nu sitter min fast i Leipzig. Fick meddelande om försenad leverans så fastnade väl i strejken

signatur

osv.

Medlem
Skrivet av Dish:

Nu äntligen fick jag också ett SMS från DHL. Båda konsolerna kommer onsdag. Den ena gick fråm Polen igår och den andra har inte skickats än men ska tydligen hämtas upp i Polen idag. Blir nästan en vecka försenad. Nåja, har ledigt nästan 10 veckor efter nästa helg på barnens sommarlov så hinner nog spela lite ändå. Och skönt att veta att den inte är försvunnen på nåt lager.

EDIT: Båda är skickade med DHL Express men en är skickad med EXPRESS WORLDWIDE ECX och en med ECONOMY SELECT. Vad är skillnaden? Båda kommer onsdag så nån vidare express är det ju inte i nåt fall.

Nu fick jag SMSet från DHL. Leverans tisdag med DHL express.

Vilket är märkligt för om jag läser tillbaka så bor vi på samma ort och du får leverans onsdag? Nu undrar jag om man kan lita på datumet de skriver... Paketet har inte hämtats upp än enligt DHL appen utan det är elektronisk förhandsinformation.

Det betyder också att försändelsen fortfarande skall passera strejken i Lepizig. Så lär väl bli fördröjning.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Vilket är märkligt för om jag läser tillbaka så bor vi på samma ort och du får leverans onsdag? Nu undrar jag om man kan lita på datumet de skriver... Paketet har inte hämtats upp än enligt DHL appen utan det är elektronisk förhandsinformation.

Det betyder också att försändelsen fortfarande skall passera strejken i Lepizig. Så lär väl bli fördröjning.

Ja, det är ju lite märkligt. En av mina konsoler hämtades dessutom upp igår. Spelar ingen roll om jag väljer att hämta på DHL i Gammelstad heller som borde gå snabbast. Uppskattad leveransdag är ändå onsdag. Skickas din också från Polen?

Medlem

Nu har amazon.fr skickat min andra Switch 2.
Om datumet enligt mail stämmer, så får jag med största sannolikhet min Switch 2 tidigare än någon annan i historien.

Switch 2 från Nintendo Store Ireland är i Leipzig sedan tre inatt. Enligt dhl ska den vara framme på måndag.

Amazon.fr verkar använda sig av airmee och ska enligt amazon vara framme på tisdag.

The fight is on.
Blir det Nintendo Store Ireland/DHL som vinner?
Kommer amazon.fr/Airmee att flyga förbi sina konkurrenter och landa i mitt vardagsrum först?
Eller kommer amazon.fr/airmee att använda tidsmaskinen för att vinna rejält?

Medlem
Skrivet av Dish:

Ja, det är ju lite märkligt. En av mina konsoler hämtades dessutom upp igår. Spelar ingen roll om jag väljer att hämta på DHL i Gammelstad heller som borde gå snabbast. Uppskattad leveransdag är ändå onsdag. Skickas din också från Polen?

yes Poznan i polen

dyb
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Nu har amazon.fr skickat min andra Switch 2.
Om datumet enligt mail stämmer, så får jag med största sannolikhet min Switch 2 tidigare än någon annan i historien.<Uppladdad bildlänk>

Switch 2 från Nintendo Store Ireland är i Leipzig sedan tre inatt. Enligt dhl ska den vara framme på måndag.

Amazon.fr verkar använda sig av airmee och ska enligt amazon vara framme på tisdag.

The fight is on.
Blir det Nintendo Store Ireland/DHL som vinner?
Kommer amazon.fr/Airmee att flyga förbi sina konkurrenter och landa i mitt vardagsrum först?
Eller kommer amazon.fr/airmee att använda tidsmaskinen för att vinna rejält?

<Uppladdad bildlänk>

hade du strul med att pengarna inte drogs för ordern på amazon.fr? jag har riktigt störiga problem med dom. mitt kort som vägrade dra pengar och en annans kompis kort som heller inte har haft pengar dragna än, men inget "felmeddelande" på amazons sida. ingen confirmation än att dom har fått betalning. det e som att dom bara försöker dra pengar 1 gång om dagen o sen skiter i det. så nu sitter jag lite i limbo om vad jag ska göra

Medlem
Skrivet av NickNack007:

Beställt från FNAC. Precis fått notifikation i Postnord appen om att den kommer levereras med hemleverans på måndag mellan 17:00 och 22:00. Litar inte på hemleverans så valde istället leverans till ombud, förhoppningsvis kommer den på måndag men senast tisdag. Paketet verkade vara i Köge, Danmark i morse.

Yepp, samma här. Valde dock hemleverans så håller tummarna för att det når fram.

Medlem
Skrivet av dyb:

hade du strul med att pengarna inte drogs för ordern på amazon.fr? jag har riktigt störiga problem med dom. mitt kort som vägrade dra pengar och en annans kompis kort som heller inte har haft pengar dragna än, men inget "felmeddelande" på amazons sida. ingen confirmation än att dom har fått betalning. det e som att dom bara försöker dra pengar 1 gång om dagen o sen skiter i det. så nu sitter jag lite i limbo om vad jag ska göra

Inga problem alls för mig, men jag använde kreditkort.

Medlem
Skrivet av Minnels:

Härligt. Nu sitter min fast i Leipzig. Fick meddelande om försenad leverans så fastnade väl i strejken

Min spårning har också en kompletterande text om att den är fast pga helgdag I destinationslandet. Ingen som kan ta emot paketet och lossa och sortera och så antar jag.

dyb
Medlem

tycker att Amazon.fr (och kanske andra amazonsidor) har skött det hela riktigt dåligt. MyNintendo gav tydlig info att snart kmr vi dra pengar på ditt kort , ha pengar redo osv. sen drogs det 1 vecka innan. Så borde amazon också gjort så att ifall det inte går eller problem dyker så har man iallafall några dagar på sig att lösa problemet så dragningen går igenom och man kan få det skickat vid release. Här väntar amazon till sista sekunden o försöker dra pengar, sen går det inte och leveranstiden skjuts upp plötsligt 1-2v för man inte löser betalningen pronto

Medlem

Dåligt skött av Nintendo. Jag antar att det för er andra också står en leveranstid på 3-4 dagar i bekräftelsemejlet ni fick när ni la förbeställningen samt mejlet där det stod att konsolen hade ”skickats”.

I köpeavtalet hos My Nintendo Store Irland står följande: ”The period for delivery for physical pre-order products starts to run on the day following the product release date and ends on expiry of the last day of the period. If the last day falls on a Saturday, Sunday or a nationally recognised general public holiday at the delivery location, the next business day is to be regarded as the last day.” Motsvarande formuleringar används i avtalen hos andra länders My Nintendo Stores som levererar till Sverige.

Därmed ska konsolen vara i er besittning senast måndag 9 juni. Ser att flera skriver att ni har beräknad leverans på tisdag eller onsdag. Detta kommer såklart att bli olägligt ifall man ska iväg på resa, som jag såg att någon skrev.

Jag hade skrivit till Nintendo och klagat. Det kanske inte går att göra så mycket nu när konsolen är skickad och är i händerna på DHL men jag tycker i alla fall att någon typ av kompensation bör vara på sin plats om förseningen skapar en väsentlig olägenhet för er.

Nintendo hade kunnat förutse förseningar på grund av höga volymer samt helgdagar och skickat tidigare.

Medlem

Hilfe!

Jag har en Switch 2 bokad och klar att hämta ut på Elgiganten. Är dock i Grekland nu och såg att jag kan köpa bundle Switch 2 och Mario Kart World för 569euro, ca 1300kr billigare. Funderar på slå till här och skippa den förbokade.

Dock... Hur blir det med garanti om nåt går sönder? Måste den lämnas in i Grekland, eller tar Bergsala hand om det ändå, eller ordnar Nintendo sånt själva?

Medlem

Nu har min hamnat i Köpenhamn 13:16 tog cirka 25 timmar att lämna Poznan och hamna i Köpenhamn. Inga flyg här inte vad jag tror.

dyb
Medlem

Skumt. Läst om en massa användare på Reddit som beställt via Amazon UK och det är tydligen en massa strul där också. Hoppas vi får våra konsoler nästa vecka🙏

kan du länka till den reddit tråden ?

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Nu har min hamnat i Köpenhamn 13:16 tog cirka 25 timmar att lämna Poznan och hamna i Köpenhamn. Inga flyg här inte vad jag tror.

Samma för mig, då är min klappad och klar på måndag då jag bor i Skåne.

Skrivet av dyb:

kan du länka till den reddit tråden ?

Är en allmän tråd om återförsäljare i hela Europa. Men Amazon nämns ofta här:
https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch2/s/BkP4RVQN3H

Medlem
Skrivet av Herbert:

Kolla gärna och återkoppla, jag har samma som du.

Nu så, 13.16 idag så nådde min maskin Köpenhamn! Jag verkar ha duckat Leipzig😃 Vilket ju borde innebära att beräknad leverans på måndag håller? Eller vad tror ni, med tanke på dagens illröda dag här i Svedala?

dyb
Medlem

Är en allmän tråd om återförsäljare i hela Europa. Men Amazon nämns ofta här:
https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch2/s/BkP4RVQN3H

jag fick ett mail av supporten att min order är "processed" men pengar har fortfarande inte dragits eller nått. snacka me supporten igen och sa att det verkar vara problem från er sida och inte mina banker. varken nordea eller swedbank har dragit pengar eller fått en reservation. Många på reddit sa att dom blev kompenserade med €50, försökte visa min besvikelse i chatten med amazon men han ville inte erbjuda någon kompensation. bara standardsvar , undrar om det är en robot man pratar med.....nu vet jag inte vad som sker längre, och om man ska avboka o bara skit i det. blev så fett avtaggad från en switch2 just nu

Medlem
Skrivet av dyb:

jag fick ett mail av supporten att min order är "processed" men pengar har fortfarande inte dragits eller nått. snacka me supporten igen och sa att det verkar vara problem från er sida och inte mina banker. varken nordea eller swedbank har dragit pengar eller fått en reservation. Många på reddit sa att dom blev kompenserade med €50, försökte visa min besvikelse i chatten med amazon men han ville inte erbjuda någon kompensation. bara standardsvar , undrar om det är en robot man pratar med.....nu vet jag inte vad som sker längre, och om man ska avboka o bara skit i det. blev så fett avtaggad från en switch2 just nu

Beställ en från nintendo själva då om det är möjligt.
Låt inte en dålig upplevelse med en enskild butik förstöra allt.

Medlem

Jahopp. Får väl se om Switchen från amazon.fr slipper fastna i Tyskland då.
Tröttsamt att den från Nintendo själva fastnade i Leipzig, när den skickades från Polen.

dyb
Medlem
Skrivet av jeppe109:

jag , som så många andra, har olika planer på att resa osv. jag jobbar egentligen på annan ort 2v i månaden och skulle åka upp på söndag men väntade nu till tisdag för amazon lovade tisdag. nu vet jag inte vad som sker. beställer jag från mynintendo kommer den ändå inte förrän i slutet av nästa vecka tidigast....ville få med mig switchen till orten jag jobbar

Medlem
Skrivet av dyb:

Skrivet av jeppe109:

Har varit inne på Nintendo Irland och kollat, där finns konsoler att köpa

Medlem

Ser ju inte jättebra ut. Borde vara hämtad nu tycker jag.

Medlem
Skrivet av daniisco:

Samma för mig, då är min klappad och klar på måndag då jag bor i Skåne.

Jag bor i Västmanland så vågar inte RIKTIGT förlita mig på en måndag leverans. Dock är det skönt att veta att man inte fastnat I Leipzig som vissa andra.

Medlem

Trillade in uppdateringar nu: hämtad 09:57 i Polen. 14:00 står det att ”den begärda typen av leverans har ändats”, förmodligen bort från DHL ”express”…

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Har din lämnat hämtats upp av DHL än? Min har tydligen inte det.

EDIT: Nu ändrades statusen för 9:58 helt plötsligt från Ta emot leveransinformation till Försändelse hämtad.
Sen ändrades tjänsten från EXPRESS WORLDWIDE ECX till Economy Select som är en långsammare tjänst.
Så de missar alltså att skicka konsolen förrän dagen efter release och sen har de mage att ändra till en billigare och långsammare tjänst.

Medlem
Skrivet av Dish:

Har din lämnat hämtats upp av DHL än? Min har tydligen inte det.

Min hämtades runt 10 men fick inte statusen förens nu. DHL verkar ju ha havererat totalt gällande dessa leveranser.

Skriv svar