Svenska Arc Raiders släpps i höst
Det har varit gränsfall till komiskt att läsa diverse kommentarer på olika platser på nätet. Folk är förbannade även fast Embark inte sagt något officiellt överhuvudtaget på förhand. Det är rätt uppenbart att folk inte har en susning om hur spelutveckling funkar. Jag menar varje dag dom inte släpper spelet så kostar det dom pengar. Antagligen är datumet satt för att dom anser att dom behöver den tiden för att få spelet till ett för dom släppbart tillstånd.
Det har varit gränsfall till komiskt att läsa diverse kommentarer på olika platser på nätet. Folk är förbannade även fast Embark inte sagt något officiellt överhuvudtaget på förhand. Det är rätt uppenbart att folk inte har en susning om hur spelutveckling funkar. Jag menar varje dag dom inte släpper spelet så kostar det dom pengar. Antagligen är datumet satt för att dom anser att dom behöver den tiden för att få spelet till ett för dom släppbart tillstånd.
"Förbannade" är helt fel uttryckt.
"Hoppfulla" är snarare rätt ord och vad folk hoppats på.
Reddit är fullt av folk som postat memes och önskat att det droppat som en överraskning.
Faktum är att det är sällan så många varit så glada över en kommande release och sprider viljan att få lira det som nu.
Embark gör jävligt mycket rätt och nu har vi äntligen ett datum.
ENLIST. RESIST.
"Förbannade" är helt fel uttryckt.
"Hoppfulla" är snarare rätt ord och vad folk hoppats på.
Reddit är fullt av folk som postat memes och önskat att det droppat som en överraskning.
Faktum är att det är sällan så många varit så glada över en kommande release och sprider viljan att få lira det som nu.
Embark gör jävligt mycket rätt och nu har vi äntligen ett datum.
ENLIST. RESIST.
Eh nä, det var en ansenlig klick som var förbannade. Jag satt och läste hatet själv när det rulla förbi på Reddit, Discord mm.
"Embark L"
"OMG THIS GAME IS DEAD ALRDY!"
"Embark are SHIT at marketing"
osv osv
Personligen tycker jag det är bra, det är ett tecken på självinsikt att inte hoppa på hype tåg och släppa spelet för man anser antagligen att man behöver till slutet på oktober för att rättfärdiga prislappen på spelet när det släppts.
Aldrig förstått hypen, spelet ser otroligt träigt B ut.
Senaste Tech Test var ren magi. Precis allting i spelet bara klickade. Det var kul att loota, uppgradera vendors och vapen. Kul att interagera med andra spelare, vare sig det innebar att snacka sig ur något eller skjuta. Tekniskt sätt fungerade det också perfekt, grym prestanda på äldre hårdvara. Allting bara fungerade och kändes rätt. Det är därför folk är hypade för spelet, det har den där X faktorn när man spelar det, där man bara vill spela mer.
Det sagt så verkar det ju helt idiotiskt att släppa det i October. Varför gå upp emot Call of Duty och kanske nästa Battlefield spel? Det är ju nu de har medvind, och PC versionen är uppenbarligen putsad som tusan. Väldig miss att vänta så länge i min mening.
Härligt med ett intressant släpp till vintern. Undrar vad priset blir, kanske 400-500 kr?
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Härligt med ett intressant släpp till vintern. Undrar vad priset blir, kanske 400-500 kr?
ska vara free to play
ska vara free to play
Nej kommer kosta $39.99
https://www.pcgamer.com/games/third-person-shooter/embarks-ne...
Det sagt så verkar det ju helt idiotiskt att släppa det i October. Varför gå upp emot Call of Duty och kanske nästa Battlefield spel? Det är ju nu de har medvind, och PC versionen är uppenbarligen putsad som tusan. Väldig miss att vänta så länge i min mening.
Jag tror vi lugnt kan utgå ifrån att de är medvetna om att det vore bättre att släppa nu och har därför goda skäl att släppa i oktober.
Tror knappast kommer sitta och rulla tummarna i fyra månader, tvärtom.
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
Senaste Tech Test var ren magi. Precis allting i spelet bara klickade. Det var kul att loota, uppgradera vendors och vapen. Kul att interagera med andra spelare, vare sig det innebar att snacka sig ur något eller skjuta. Tekniskt sätt fungerade det också perfekt, grym prestanda på äldre hårdvara. Allting bara fungerade och kändes rätt. Det är därför folk är hypade för spelet, det har den där X faktorn när man spelar det, där man bara vill spela mer.
Stor skillnad mot första tech test? Första kändes faktiskt tomt så fattar inte hur det andra skulle va så mkt bättre andra rundan. Ändå tech test dessutom, inte alfa/beta.
...
Håller med. Dessutom kommer ju den hype som finns dö ut helt innan Oktober. Folk glömmer fort.