James Bond är 26 år i 007 First Light och saknar rättigheten att döda
Ja. Det är såhär det ser ut nu...
Hur ser det ut?
Hur ser det ut?
Såhär
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
Såhär
Ja.
Hur ser det ut?
Bond är bara en yngling i nya spelet.
Jag växte upp med en annan Bond. Men det är nya tider nu. Ingen vill se en gammal mossig 007.
Jag växte upp med en annan Bond. Men det är nya tider nu. Ingen vill se en gammal mossig 007.
Skulle gissa att det handlar om att vi dels haft en lite äldre Bond nu i de senaste filmerna samt att de vill ha bra möjligheter för uppföljare utan att det ska vara en bond som närmar sig pension hela tiden, kanske.
Hoppas att det blir bra hursomhelst, hade helt klart föredragit ett Bond som utspelar sig under kalla kriget, då just den där 60/70talsspionstämningen är en så stor del av det hela för mig, men man kan inte få allt här i världen!
Skulle gissa att det handlar om att vi dels haft en lite äldre Bond nu i de senaste filmerna samt att de vill ha bra möjligheter för uppföljare utan att det ska vara en bond som närmar sig pension hela tiden, kanske.
Hoppas att det blir bra hursomhelst, hade helt klart föredragit ett Bond som utspelar sig under kalla kriget, då just den där 60/70talsspionstämningen är en så stor del av det hela för mig, men man kan inte få allt här i världen!
Ja jag hade så gärna velat ha ett spionspel under 60/70-talet. Det behöver ju inte ens vara Bond, men inspirerat av så som tex NOLF? Monolith hade för övrigt kunnat göra ett bra Bond-spel. De borde köpt på sig den licensen i stället när de tappade sin NOLF-licens.
"Writer and Fighter"
Bond är ingen statisk karaktär och har alltid förändrats genom generationerna. Jämför Moores karaktär med Daltons (och senare Craigs som kan ses som en fortsättning på Daltons mycket mörkare gestaltning) och de är knappt jämförbara i annat än namn. Att här gestalta en yngre Bond ser jag inte som något konstigt (betyder inte att det måste bli bra..).
Ja jag hade så gärna velat ha ett spionspel under 60/70-talet. Det behöver ju inte ens vara Bond, men inspirerat av så som tex NOLF? Monolith hade för övrigt kunnat göra ett bra Bond-spel. De borde köpt på sig den licensen i stället när de tappade sin NOLF-licens.
Ja, NOLF 1 och 2 är ju än idag de bästa Bond-spelen utan att ens vara Bond känns det som, haha.
Ge oss ett nytt Project I.G.I.!
Ja! Det var väl ett på gång, men jag har för mig studion konkade eller nåt tyvärr. Saknar den tidens lite taktiska spel. Project IGI, Rainbow Six, etc. etc. Det var en speciell stämning där som är svår att hitta nuförtiden.
Skrev en krönika om Bond för ett par år sedan med ett par ord om hans yngre dagar:
https://www.fz.se/kronika/273214-kronika-i-hennes-majestats-d...
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Skrev en krönika om Bond för ett par år sedan med ett par ord om hans yngre dagar:
https://www.fz.se/kronika/273214-kronika-i-hennes-majestats-d...
Kul krönika! Blir ju lite aktuell nu igen med tanke på Bonds nya ålder. Intressant det där om att få sina dubbel-0 och det ska bli intressant och se om utvecklarna kan förmedla detta. Menar så det inte bara blir "Här får du ditt körkort och är fri att döda", men också visar på Bonds natur och tankar runt det.
"Writer and Fighter"
Bond är ingen statisk karaktär och har alltid förändrats genom generationerna. Jämför Moores karaktär med Daltons (och senare Craigs som kan ses som en fortsättning på Daltons mycket mörkare gestaltning) och de är knappt jämförbara i annat än namn. Att här gestalta en yngre Bond ser jag inte som något konstigt (betyder inte att det måste bli bra..).
I Bond-filmerna jag såg så var han ingen yngling. Men det är andra tider nu.
Är inte 007 passé nu? Goldeneye var hett på 90-talet. Men det är ett tag sen 1997.
I Bond-filmerna jag såg så var han ingen yngling. Men det är andra tider nu.
Är inte 007 passé nu? Som spel var ju Goldeneye hett på 90-talet. Men det är ett tag sen 1997.
Jag tror Bond är en sådan karaktär som det alltid finns plats för. Alla olika Bondar är ju reflektioner av olika generationer skulle jag säga. Vår senaste med Craig känns ju nu så här i efterhand mer åt oss som gillade Nolans Batman-reboot och när filmerna skulle vara lite mer mörka och seriösa. Brosnans var mer åt samma action/komedi-håll som många filmer hade under slutet av 90-talet. Bond för nästa generation kanske är den yngre?
"Writer and Fighter"
Jag tror Bond är en sådan karaktär som det alltid finns plats för. Alla olika Bondar är ju reflektioner av olika generationer skulle jag säga. Vår senaste med Craig känns ju nu så här i efterhand mer åt oss som gillade Nolans Batman-reboot och när filmerna skulle vara lite mer mörka och seriösa. Brosnans var mer åt samma action/komedi-håll som många filmer hade under slutet av 90-talet. Bond för nästa generation kanske är den yngre?
Ja, det är nog så. Tiderna förändras. Jag var ung när jag såg de första Bond-filmerna. Roger Moore var 45 år äldre än mig (Sean Connery 42 år äldre). Men den moderna unga publiken vill nog inte se en gubbe som 007. Vi köpte det på ett annat sätt på min tid. 007 hade 30 år yngre kvinnor, sånt skulle inte funka idag.
Att Bond är ung och ny gör ju att spelet helt naturligt blir en utvecklingsresa för spelaren och karaktären. Jag har absolut inget emot det.
Helt enig om detta. Det hade kunnat bli så sinnessjukt snyggt och spelet skulle få mycket av sin identitet helt gratis.
Ja, det är nog så. Tiderna förändras. Jag var ung när jag såg de första Bond-filmerna. Roger Moore var 45 år äldre än mig (Sean Connery 42 år äldre). Men den moderna unga publiken vill nog inte se en gubbe som 007. Vi köpte det på ett annat sätt på min tid. 007 hade 30 år yngre kvinnor, sånt skulle inte funka idag.
Vad snackar du om ens? Hur kan du vara så trångsynt o monoton? Ser hellre en ung bond i en spelserie som kan få fortsättningar än dina kommentarer om hur "tiderna förändras".. Självklart förändras saker o ting med lite tid...
Vad snackar du om ens? Hur kan du vara så trångsynt o monoton? Ser hellre en ung bond i en spelserie som kan få fortsättningar än dina kommentarer om hur "tiderna förändras".. Självklart förändras saker o ting med lite tid...
Nu får du lugna dig några hekto, tror du tolkar in för mycket i det scaryfoot säger. Han/hon (hen) konstaterar bara att saker förändras och vad jag kan se så värderar hen inte förändringen varken negativt eller positivt.
Den moderna James Bond dödar inte sina fienden. Han pratar med dem och övertalar dem att göra bättre, med uppmuntrande ord och långa kramar.
Nåväl. Han får väl sin licens att döda så småningom, likt det artikeln nämner.
EDIT: Uppdaterade sista meningen så det framgår att utvecklarna påpekat att Bond kommer få sin licens att döda under spelets gång. Vi får väl se om det stämmer.
Den moderna James Bond dödar inte sina fienden. Han pratar med dem och övertalar dem att göra bättre, med uppmuntrande ord och långa kramar.
Nåväl. Han får väl sin licens att döda så småningom.
Om du hade bemödat dig att läsa artikeln står det att han får licensen för att döda under spelets gång.
Om du hade bemödat dig att läsa artikeln står det att han får licensen för att föda under spelets gång.
Det gjorde jag. Kanske inte framgick. Jag uppdaterar mitt inlägg.
Idén kanske inte var så dum men fick ingen "Bond känsla" över trailern. Kändes lite mer som ett Uncharted
Den moderna publiken vill att spel ska se ut som andra spel. Det är därför man hyllar Silent Hill 2 remaken och tycker det är bättre än originalet.
Om du hade bemödat dig att läsa artikeln står det att han får licensen för att föda under spelets gång.
Tiderna förändras. Den Bond jag växte upp med skulle aldrig föda.
Den moderna James Bond dödar inte sina fienden.
En av de gamla mossiga 007 ville inte döda fienden. Roger Moore ville inte
sparka till bilen i Ur dödlig synvinkel. Han sa att det var nåt Bond skulle göra, men inget som Roger Moore skulle göra.
En av de gamla mossiga 007 ville inte döda fienden. Roger Moore ville inte
sparka till bilen i Ur dödlig synvinkel. Han sa att det var nåt Bond skulle göra, men inget som Roger Moore skulle göra.
Frågan är väl om man vill döda eller måste.
Hade kanske varit intressant med en Bond som vill döda. En riktig psycho-bond.