Black Ops 7 är årets Call of Duty

Robot
Black Ops 7 är årets Call of Duty
Avstängd

Äta myror? Dricka piss.

Medlem

Trailern var ju rätt bra tills det avslöjades att det var CoD.

Medlem

Najs. Black Ops 6 har en av de bästa kampanjerna hittills. Blir Call of Duty en storsäljare över alla format detta år också?

Avstängd

MER LÖGNER!

Fragtjuv

Jag funderade så det knakade när trailerna rullade om vad det kunde vara. När CoD dök upp så blev jag nästan lite full i skratt. Jag lär köra igenom kampanjen och lite MP intensivt under en månad som jag brukar göra. Gott så.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Najs. Black Ops 6 har en av de bästa kampanjerna hittills. Blir Call of Duty en storsäljare över alla format detta år också?

Håller med. Blops 6-kampanjen var ju galet rolig och bra! Multiplayern är fortsatt rolig även den. Herregud vad man har snaskat fingodis på GamePass det senaste året. 🥳

Medlem
Skrivet av kebbe:

Trailern var ju rätt bra tills det avslöjades att det var CoD.

Jasså? Vad är problemet? Har du kört de senaste Cod-spelen? Kört kampanjerna? Multiplayer?

Jag blev bara lite nyfiken. Man ser alltid såna här kommentarer. Populära hat-tåget liksom. Alla de miljoner som är nöjda och spelar spelen hör man sällan från, förstås. Som det brukar vara.

Sedan tycker man inte om alla spel, såklart.
Men det är något visst med just Cod, som drar fram väldigt likartade kommentarer på diverse hörnor av internet. Intressant!

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Håller med. Blops 6-kampanjen var ju galet rolig och bra! Multiplayern är fortsatt rolig även den. Herregud vad man har snaskat fingodis på GamePass det senaste året. 🥳

För mig var kampanjen den bästa sedan Black Ops 2. Multiplayern har en sjukt solid formula, som går att spela sig trött och sönder på i perioder, "bara en match till" deluxe. Vore najs om Sonys PS Plus kunde nå samma nivå som Game Pass, jag ser det inte som troligt av olika skäl.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Jasså? Vad är problemet? Har du kört de senaste Cod-spelen? Kört kampanjerna? Multiplayer?

Jag blev bara lite nyfiken. Man ser alltid såna här kommentarer. Populära hat-tåget liksom. Alla de miljoner som är nöjda och spelar spelen hör man sällan från, förstås. Som det brukar vara.

Men det är något visst med just Cod, som drar fram väldigt likartade kommentarer på diverse hörnor av internet. Intressant!

Det är förmodligen en blandning av besvikelse och allmän uppgivenhet som gör att folk 'hatar' COD. Själv har jag svårt att se en spelserie som blivlt lika söndermjölkad de senaste åren som just Call of Duty.
Sen har du ju såklart uppgivenheten du får av att veta att battle passes, ai-genererat skräp, rosa gevär med tracer rounds och Nikki Minaj-skins är det som verkar gå hem hos gemene gamer. Det betyder att allt det ovannämnda är här för att stanna, och där dör nog Call of Duty för en hel del.

Vill minnas att Modern Warfare (originalet) var kul när det begav sig dock.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

För att det först såg ut som någonting nytt. Lite Prey (2017), lite Death Stranding, lite Control, lite Deus Ex - Kunde varit riktigt intressant. Sekunden det klickar att det handlar om CoD vet man exakt hur det kommer se ut och och spelas. Ganska otroligt att ribban för att räknas till "hat-tåget" är så låg att man räknas dit bara för att man hade varit mer intresserad av någonting helt nytt.

Medlem

1 timmes kampanj denna gången

Medlem

Pride flaggan till skins, samma gamla multiplayer igenom alla spel, en oerhört tröttsam och meningslös multiplayer för den delen med, är väl en väldigt stor anledning till att det blir hatat från flera håll. Själv kunde jag inte bry mig mindre om folk tycker cod är ett bra spel, alla tycker olika och det finns utan tvekan folk som finner det roligt att spela multiplayer av någon anledning. Campaign är något man kan diskutera istället, men trots den mängd spel i serien vi har, kan man inte ens räkna dom med en bra campaign med en hand. Cod är definitivt den mest mjölkade spelserien idag och hade verkligen föredragit att se ett nytt spel i liknande form till rainbow siege istället för ännu ett cod som år efter år kör samma skit formula.

Medlem

Handen på hjärtat COD är väll inte den enda mjölkade serien?

Hur många versioner har inte släppts av?
- FIFA
- F1
- Battlefield
- Final Fantasy
- Farming simulator
- Train sim world

Etc etc

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Jag har spelet. Testat mest MP. SP är riktigt tråkigt. MP är kul ett litet tag.
(Det var inte jag som skrev kommentaren ovan men jag förstår den ändå och jag har spelat spelet.)

signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Men det är väl samma med det mesta.

Många gillar väggord, mcdonalds, pripps blå-fyllor och lövbiff på fredag.

Andra gillar annat och det är helt ok.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Handen på hjärtat COD är väll inte den enda mjölkade serien?

Hur många versioner har inte släppts av?
- FIFA
- F1
- Battlefield
- Final Fantasy
- Farming simulator
- Train sim world

Etc etc

Nä det är den inte såklart, men den släpps ju varje år, och det är väl det som gör den till den mest uttjatade/mjölkade spelserien som finns. Det är ju typ mer skillnad på NHL/FiFA spelen år till år än CoD,..

Medlem
Skrivet av roftg:

Nä det är den inte såklart, men den släpps ju varje år, och det är väl det som gör den till den mest uttjatade/mjölkade spelserien som finns. Det är ju typ mer skillnad på NHL/FiFA spelen år till år än CoD,..

Jupp sant, men dom säljer som smör i solsken.
COD är iaf ett färdigt spel till skillnad från Star Citizen.

Medlem

De som klagar på att Cod är mjölkad som bara den... *host Mario *host host

Medlem

Lustigt, jag kollade på videon, och jag fick verkligen inget grepp om vad det är för typ av spel eller vilken typ av genre "storyn" utspelar sig i. Enda ledtråden är ju COD, men det känns inte som att det var vad jag såg? Bara förvirrad.

Medlem
Skrivet av Codyy:

Pride flaggan till skins, samma gamla multiplayer igenom alla spel, en oerhört tröttsam och meningslös multiplayer för den delen med, är väl en väldigt stor anledning till att det blir hatat från flera håll. Själv kunde jag inte bry mig mindre om folk tycker cod är ett bra spel, alla tycker olika och det finns utan tvekan folk som finner det roligt att spela multiplayer av någon anledning. Campaign är något man kan diskutera istället, men trots den mängd spel i serien vi har, kan man inte ens räkna dom med en bra campaign med en hand. Cod är definitivt den mest mjölkade spelserien idag och hade verkligen föredragit att se ett nytt spel i liknande form till rainbow siege istället för ännu ett cod som år efter år kör samma skit formula.

Åh nej...Pride-flaggan som sticker så illa i ögonen på alla homofober...va jobbigt

1
Skriv svar