Switch 2-kraften närmare Xbox Series S än PS4, hävdar utvecklare

Robot
Switch 2-kraften närmare Xbox Series S än PS4, hävdar utvecklare
Medlem

Series S fast kostar två papp* mer än en Series X. Hmkay Nintendo!

*(I Sverige.)

Skrivet av Siegfried:

Series X kostar 500kr mer som billigast, och 1000kr mer hos Inet och Elgiganten.

^Har rätt. Jag slarvade med sökningen.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

*(I Sverige.)

Som att jämföra en desktop och laptop när man söker lite i samma prisklass, du är medveten om att på grund av portabilitet och kompakta design krävs speciella konstruktioner och komponenter? Det är enklare att få in komponenter i en större konsol än en mindre då oftast flera delar redan finns tillgängliga.

Förstår inte allt detta klagande på Switch 2 helt ärligt. Köp den eller köp den inte, inte svårare än så? Du kan också importera en Switch 2 ifall du inte vill köpa den i Sverige om priset också är så viktigt, då sparar du 1500-2000kr.

Kan själv bara säga att jag är sjukt imponerad av vad den klarar av, t.o.m i handheld mode. Kört en del Cyberpunk 2077 som är en fantastisk port och hur grafiken faktiskt ser ut var för mig något jag inte trodde skulle vara möjligt för Switch 2.

signatur

PC | PS5 | Switch

Medlem
Skrivet av Albrion:

Som att jämföra en desktop och laptop när man söker lite i samma prisklass, du är medveten om att på grund av portabilitet och kompakta design krävs speciella konstruktioner och komponenter? Det är enklare att få in komponenter i en större konsol än en mindre då oftast flera delar redan finns tillgängliga.

Förstår inte allt detta klagande på Switch 2 helt ärligt. Köp den eller köp den inte, inte svårare än så? Du kan också importera en Switch 2 ifall du inte vill köpa den i Sverige om priset också är så viktigt, då sparar du 1500-2000kr.

Ah, Jag klagar inte direkt. Helt medveten om att det inte går att jämföra. Absolut, jag tycker den är för dyr men håller helt och hållet med om att det är en suverän konsol. Ville bara ge Nintendos pris en "poke". Borde tänkt efter lite mer, känner själv att det blivit lite väl tjatigt vid det här laget.

Medlem

Oj, XSS är ju helt omöjlig att göra spel till för att hårdvaran är så klen, inga spel till Switch 2 då. /s

Medlem

Ja vi får väl se, ingen konsol är bättre än spelen som släpps till den.

Medlem
Skrivet av Albrion:

Förstår inte allt detta klagande på Switch 2 helt ärligt. Köp den eller köp den inte, inte svårare än så?

Folk har åsikter om en produkt och värdeförslaget den representerar, lovar att du överlever denna traumatiska upplevelse.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Folk har åsikter om en produkt och värdeförslaget den representerar, lovar att du överlever denna traumatiska upplevelse.

Tror tyvärr du missade poängen. Men det gör jag definitivt!

signatur

PC | PS5 | Switch

Medlem

Switch 2 har tillräckligt bra prestanda. Det jag vill se komma är:

Äkta HDR (OLED eller mini-led)
VRR-stöd i dockan
Endast stationär (billigare) version
Endast portabel (billigare) version

Medlem
Skrivet av pazu:

VRR-stöd i dockan

Endast stationär hade varit riktigt intressant faktiskt, till halva priset ungefär.

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Endast stationär hade varit riktigt intressant faktiskt, till halva priset ungefär.

ikr!

Medlem
Skrivet av superapan:

Oj, XSS är ju helt omöjlig att göra spel till för att hårdvaran är så klen, inga spel till Switch 2 då. /s

Skillnaden är att Xbox och Nintendo har olika krav och att Switch 2 är bärbart. Jag misstänker att det läggs mer energi på spel till Switch 2 och att dom inte är lite annorlunda. XSS känns som en konsol som kommer lite i efterhand. Som att göra en Switch 2 och en sämre Switch 2"s" version samtidigt. Spelen kommer att göras till Switch 2 och sedan får Switch 2(s) en nerbantad version.

Medlem
Skrivet av Albrion:

Kan själv bara säga att jag är sjukt imponerad av vad den klarar av, t.o.m i handheld mode. Kört en del Cyberpunk 2077 som är en fantastisk port och hur grafiken faktiskt ser ut var för mig något jag inte trodde skulle vara möjligt för Switch 2.

Tycker min steam deck känns betydligt mer prisvärd när det gäller bärbart.
Som bonus så kan jag spela all mina PS5 spel på den.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

+1

signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Mer framtidssäkert med. Switch går inte ens att starta med ett dött batteri. PSP kan till och med spelas, helt utan batteri.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Mer framtidssäkert med. Switch går inte ens att starta med ett dött batteri. PSP kan till och med spelas, helt utan batteri.

Va? Kan du inte spela på Switch om batteriet dör? Inte ens dockad?

Medlem
Skrivet av Toffifee:

Sanning med modifikation. Switch 1 har testats att ta ut batteriet. Då har det inte funkat. Men har man ett batteri i den, även om nämnda batteri är åldrat och dåligt så kommer det gå att köra dockat. Om ett batteri går sönder, dvs sväller osv, så måste det således bytas.

Detta har bara blivit skrivet om för att folk som sagt testat tagit ut batteriet på en switch 1 och man oroar sig för batteribyten för samlare om 20 år. Det har inte varit några betydande headlines att folk har ospelbara switchar idag.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Det skulle innebära att skärmen står för halva produktionskostnaden. Vilket den troligtvis inte gör.
Skillnad mellan stationär och portabel med docka är just skärm och dockan i sig. Så om de släpper en ren stationär version men inte tummar på vinstmarginalen, så blir det betydligt högre pris än halva.

Medlem
Skrivet av pazu:

VRR-stöd i dockan

Det där har jag förespråkat länge, en stationär version utan skärm och batteri, då krävs väl inte heller någon "docka" och man kan därmet få en ordentlig HDMI kontakt direkt i maskinen så man får fullt stöd och bättre pris.

Medlem
Skrivet av Albrion:

Tror tyvärr du missade poängen. Men det gör jag definitivt!

när du klagar på andra som klagar så kan precis samma motargument användas: läs inte om det stör dig så mycket.

Medlem
Skrivet av Toffifee:

Switch startar inte om där inte är ett fungerande batteri

Medlem

Det är rätt häftigt ändå att något som är jämförbart med en Xbox Series S får plats på en sådan liten manick. Lägg till att Xbox Series S är starkare än en Playstation 4 Pro och Xbox One X. Många av PS4 spelen håller än och det bäddar väldigt gott för Switch 2 framtid.
Går det på Xbox Series S, så går det troligtvis på Switch 2. Bara en sån sak som att Cyberpunk 2077 är fullt spelbart på Switch 2 är häftigt.

Skrivet av pazu:

VRR-stöd i dockan

Hade varit fint med äkta HDR.

Ska däremot två (billigare) versioner släppas, så att det blir tre produktionslinor i stället för en produktionslina, så lär det knappast bli mer prisvärt för Nintendo och därmed heller inte mer prisvärt för oss spelare.

Och många svenska spelare tycks redan vara arga nog på Bergsala.

(Nu är Sverige med sin befolkningsmängd och implosionsartade födelsetal av barn en allt mer marginell marknadsandel, så saker går nog inte åt det bättre hållet.)

Medlem

Så kul att se på Facebook och Instagram hur hatare säger att den är alldeles för dyr och erbjuder grafik som N64 och "ingen vill ha den". Mycket motbevis senaste dagarna

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Ja, det är nog många som faktiskt hade slagit till på ett sådant erbjudande.

Hade min gamla anmoder haft pungkulor, så hade hon hetat Gustav Eriksson I

Switch 2 is what we get, and it's more than good enough for me and Bobby McGee.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

*(I Sverige.)

Köp från "my Nintendo store Ireland" direkt från Nintendo 5500 sek istället för 7500. Levereras smidigt med DHL.

Switch online medlemskap krävs men går att registrera sig via Nintendo eShop UK (redirectar till Sverige i kassan) för 40 sek.

Medlem

Oavsett vad så gillar jag den 😊❤️ Har lite för roligt med photo mode i Cyberpunk 2077 (nej, inte på det sättet, era pervon! 😜😆)

Medlem
Skrivet av Edd1e:

*(I Sverige.)

Series X kostar 500kr mer som billigast, och 1000kr mer hos Inet och Elgiganten.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Helt rätt, jag dubbelkollade Prisjakt nu. Hade sökt helt åt helsicke fel, var en Series S i resultatet, inte en X. Tack!

1
Skriv svar