Följ min Street Fighter 6 resa!

Medlem
Följ min Street Fighter 6 resa!

Hej! SF6 är min första fighter, och jag älskar det! Jag postar nya videos näst intill varje dag och streamer även nästan varje dag!

Jag är mest förvånad över hur mycket jag gillar spelet, att jag inte har spelat fighters innan har varit för att det inte bara har varit lockande, men sedan såg jag Annihilator cup som hade några av mina favorit-streamers för ungefär en vecka sedan, så jag köpte spelet och här är jag nu, totalt beroende!

Våran första veckan spelade vi ca 45 timmar, fick två karaktärer till platinum och fem till guld! Mitt mål är alltså att ta alla karaktärer till guld, innan jag väljer en main, som jag vill ta hela vägen till master, men den resan är låååååång!

Jag streamar all min SF6 gameplay måndag till fredag mellan 17-20:00 på:
https://www.twitch.tv/Prixm

Här är en video från vecka 1!

Min modern tier list för nybörjare!

Nedan länk är för min playlist med alla mina SF6 videos och kommande SF6 videos:
https://www.youtube.com/watch?v=VGDYuWWKDoE&list=PLdT9IZslEmq...

Medlem

Bra jobbat måste jag säga, väldigt inspirerande videos. Har spelat mycket SF genom åren och kört SF6 ca 30 timmar än så länge. Har bara lyckats ta Terry och Ken till Silver och har tagit en paus nu för att spela lite annat. SF kräver ju att man spelar mycket för att gå upp i ranking. Måste säga att SF6 är en av de bättre version av SF hittills som jag spelat. Gillade 4:an och Alpha 3 mycket och givetvis 2:an. Tycker dock inte om de nya karaktärerna så mycket i SF6.
Vilken kontroll använder du?

Medlem

Det är säkert ett årtionde eller två sedan jag spelade liknande spel sist och tror inget kan vara så frustrerande som fightingspel, handkontrollernas bane.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kul att du gillar det så mkt! Själv har jag plöjt ner 500h nu sedan release och har ingen tanke på att sluta!

Fragtjuv

Det här ska bli intressant att följa.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Riktigt rolig resa du börjat. Lycka till med allt och kul att man kan följa med via videos.

signatur

Youtube: RC - Gaming & Guides (Blandade spel)
Spotify: Spelfarsan med vänner (Podcast med spelfokus)

"Om man som politiker vill ha en vän, får man köpa en hund."

Medlem

Lycka till med ditt mål 👍🏾🙂

Medlem

Oj, hade faktiskt totalt glömt bort att jag gjorde en tråd här! Mycket har hänt sedan jag gjorde tråden haha!
Jag tog tex 16 karaktärer till guld (3 till platinum av dom) med modern control scheme, och bestämde mig för att satan vad jag gillar detta, så jag köpte mig en leverless hitbox och inväntade den och började direkt med classic och bestämde mig för att Ryu är min main! Så nu har jag på 5 dagar med classic och Ryu tagit mig till Platinum!

Skrivet av Lauchen:

Bra jobbat måste jag säga, väldigt inspirerande videos. Har spelat mycket SF genom åren och kört SF6 ca 30 timmar än så länge. Har bara lyckats ta Terry och Ken till Silver och har tagit en paus nu för att spela lite annat. SF kräver ju att man spelar mycket för att gå upp i ranking. Måste säga att SF6 är en av de bättre version av SF hittills som jag spelat. Gillade 4:an och Alpha 3 mycket och givetvis 2:an. Tycker dock inte om de nya karaktärerna så mycket i SF6.
Vilken kontroll använder du?

Ja, det krävs tid och att man faktiskt tar tiden att träna på saker, helt klart, du kan inte bara spela rankat och hoppas på att bli bättre på så sätt, man måste verkligen labba för att få saker gjort!

Jag spelade i 15 dagar med min xbox kontroll, jag köpte för ca en vecka sedan en leverless hitbox! Gick från modern till classic och valde att min main blir Ryu!

Skrivet av Soulless:

Det är säkert ett årtionde eller två sedan jag spelade liknande spel sist och tror inget kan vara så frustrerande som fightingspel, handkontrollernas bane.

Haha, ja jag köpte mig en leverless hitbox just pågrund av detta, och satan vad jag älskar det!

Skrivet av Purjolök:

Kul att du gillar det så mkt! Själv har jag plöjt ner 500h nu sedan release och har ingen tanke på att sluta!

Härligt! Jag är redan snart uppe på 100, bara 3 veckor in Så jag kommer ikapp dig om någon månad redan haha! Vem visste att fightingspel var så kul? Inte jag! Vad tycker du om S3 och dess patch notes, misstänker att du kanske spelar Elena just nu?

Skrivet av Joe Swallows:

Det här ska bli intressant att följa.

Jag hoppas du har följt mina dagliga videos på youtube, där finns allt!

Skrivet av Reggiez:

Riktigt rolig resa du börjat. Lycka till med allt och kul att man kan följa med via videos.

Jag har glömt posta mina videos här, men jag postar nu ALLA nya videos sedan vecka 1 nedanför :D!

Skrivet av jaicoas:

Lycka till med ditt mål 👍🏾🙂

Tack!

Medlem

Här har ni min playlist med alla mina 27!! videos jag lagt upp sedan jag började spela SF6! Jag klipper allt från min stream och drar upp på youtube med lite matcher och annat fint!

https://www.youtube.com/watch?v=VGDYuWWKDoE&list=PLdT9IZslEmq...

Här är några av mina favoriter, av alla 16 karaktärer jag spelade och tog till guld/platinum innan jag valde att maina ryu och classic istället för modern!

Medlem
Skrivet av Prixm:

Oj, hade faktiskt totalt glömt bort att jag gjorde en tråd här! Mycket har hänt sedan jag gjorde tråden haha!
Jag tog tex 16 karaktärer till guld (3 till platinum av dom) med modern control scheme, och bestämde mig för att satan vad jag gillar detta, så jag köpte mig en leverless hitbox och inväntade den och började direkt med classic och bestämde mig för att Ryu är min main! Så nu har jag på 5 dagar med classic och Ryu tagit mig till Platinum!

Ja, det krävs tid och att man faktiskt tar tiden att träna på saker, helt klart, du kan inte bara spela rankat och hoppas på att bli bättre på så sätt, man måste verkligen labba för att få saker gjort!

Jag spelade i 15 dagar med min xbox kontroll, jag köpte för ca en vecka sedan en leverless hitbox! Gick från modern till classic och valde att min main blir Ryu!

Haha, ja jag köpte mig en leverless hitbox just pågrund av detta, och satan vad jag älskar det!

Härligt! Jag är redan snart uppe på 100, bara 3 veckor in Så jag kommer ikapp dig om någon månad redan haha! Vem visste att fightingspel var så kul? Inte jag! Vad tycker du om S3 och dess patch notes, misstänker att du kanske spelar Elena just nu?

Jag hoppas du har följt mina dagliga videos på youtube, där finns allt!

Jag har glömt posta mina videos här, men jag postar nu ALLA nya videos sedan vecka 1 nedanför :D!

Tack!

Har inte kört på ett tag nu men blev inspirerad av detta och funderar på att skaffa en leverless hitbox. Var det svårt att vänja sig?

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Har inte kört på ett tag nu men blev inspirerad av detta och funderar på att skaffa en leverless hitbox. Var det svårt att vänja sig?

Jag är nu på dag 6 med leverless hitbox och skulle säga att jag fortfarande trycker på mycket fel knappar. Tar nog mig en vecka till innan jag är 100% bekväm med min hitbox. Men, det är utan tvekan bättre än en xbox/ps5 dosa, mycket mer bekvämt och lättare för combos och inputs rent generellt känner jag.

Nuförtiden finns det otroligt billiga också, min kostade tex 65 euro, och jag ser inte varför jag skulle uppgradera från denna, fungerar utmärkt.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag är nu på dag 6 med leverless hitbox och skulle säga att jag fortfarande trycker på mycket fel knappar. Tar nog mig en vecka till innan jag är 100% bekväm med min hitbox. Men, det är utan tvekan bättre än en xbox/ps5 dosa, mycket mer bekvämt och lättare för combos och inputs rent generellt känner jag.

Nuförtiden finns det otroligt billiga också, min kostade tex 65 euro, och jag ser inte varför jag skulle uppgradera från denna, fungerar utmärkt.

Tack för input, ja det är kanske dags att köpa en leverless hitbox, kör arcadestick nu och har rätt svårt att få till vissa combos.

Medlem

Ny video uppe! Från gårdagens stream, där vi fortfarande lär oss classic och är i Platinum 1 med Ryu!

Streamar även hela dagen idag från och med 12:00 :)! Ses där!

Medlem

Ny video från gårdagens stream, som inte gick jättebra, ganska tiltad, men idag är en ny dag!
Stream lite senare idag, tid är oklart, men en stream kommer!

Medlem

Även idag har vi en ny video, från gårdagens stream!

Medlem

Ny video uppe! Börjar gå bättre och bättre, tror vi kan ta diamond denna månad!!

Medlem

Som vanligt en ny video uppe!

Medlem

Ännu mer videos till folket! Nu med bättre kvalle :D! Försöker mig på cringe-varianten av mitt ansikte på thumbnails, verkar vara ett krav på thumbnails, vilket jag själv inte står ut med, men måste man så måste man antar jag lol.

Medlem

Ny video uppe :)!

Medlem

Ny video :)!

1
Skriv svar