Lista! Switch-spel som funkar bättre på Switch 2, enligt Nintendo-fans

Robot
Lista! Switch-spel som funkar bättre på Switch 2, enligt Nintendo-fans

Eller – mamma mia! – sämre.

#nintendo, #switch-2

Medlem

Mario + Rabbids Kingdom Battle - 60 FPS
Mario + Rabbids Sparks of Hope - 30 FPS

Grymt att första spelet rullar i 60, men att uppföljaren bara är 30 FPS i 720p är riktigt tråkigt. Hoppas på en uppdatering, skulle till och med betala för en för att få upp det i minst full hd och 60 FPS.

signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Scarlet and Violet är äntligen spelbart. tog bara en hel konsol generation

Medlem

No Man's Sky ser klart bättre ut efter en uppdatering

Medlem

Lönt att ha med Metroid Prime om där nu inte är en förbättring. 😅

Edit: jaha, det är en sån lista

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Xenoblade Chronicles X: Definitive edition.

Ingen officiell patch ännu men det finns ett 60FPS toggle som inte är aktiverad så en patch kommer säkerligen komma.

Men tester av spelet på Switch 2 idag utan patch visar att alla framedrops är eliminerade i dagens 30fps, det är en helt mjuk upplevelse nu. Texturerna är krispigare och bilden klarare. Det är även längre draw distance i dockat läge.

Medlem

När det står 60fps, vad gick spelet i på föregående konsol?

signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

När det står 60fps, vad gick spelet i på föregående konsol?

Oftast 30fps.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Mario + Rabbids Kingdom Battle - 60 FPS
Mario + Rabbids Sparks of Hope - 30 FPS

Grymt att första spelet rullar i 60, men att uppföljaren bara är 30 FPS i 720p är riktigt tråkigt. Hoppas på en uppdatering, skulle till och med betala för en för att få upp det i minst full hd och 60 FPS.

Det är pga deisgnvalen som Ubisoft gjorde så. Första spelet är isometrisk vy, andra spelet är fri kamerarörelse som är mer krävande.

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Metroid Dread har tydligen fått 60 fps och skarpare texturer på Switch 2. Upplever själv att även laddtiderna har förbättrats (har den fysiska versionen av spelet).

Medlem

Spelet - XIII
Från 20-35 bilder till stabila 60 bilder/sekund UTAN patch.

Medlem
Skrivet av Reiker:

Metroid Dread har tydligen fått 60 fps och skarpare texturer på Switch 2. Upplever själv att även laddtiderna har förbättrats (har den fysiska versionen av spelet).

Dread var hela tiden 60 fps på switch.

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Upplever att Metroid Dread är avsevärt mycket roligare nu än det var att spela på min Swith Lite, inga slowdowns som jag upplevde gjorde det till en rätt trist upplevelse tidigare. Men kan inbilla mig och kan vara den allmänna sunkigheten av Lite som drog ned det hela.

Medlem

Laddtiderna i Metroid Dread har blivit MYCKET bättre. Nu går det ju att spela hard mode.

signatur

Heja Blåvitt

Skägg.
10 Chambers

Lirar Links Awakening på Switch 2 nu, blev trött i bollen på första switchen och då är jag sällan fps-känslig.

Riktigt härligt nu!

signatur
Redaktör
Ponny
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Lirar Links Awakening på Switch 2 nu, blev trött i bollen på första switchen och då är jag sällan fps-känslig.

Riktigt härligt nu!

Himla fint! Kändes så skevt att det (och Echoes of Wisdom) hade så dåligt flyt.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Dragon quest 3 HD-2D kan jag gå i god för att det blir ett bättre flyt. Ingen högre upplösning men det är väl en tidsfråga då man förmodligen vill pusha 3an igen inför släppet av 1an och 2an i oktober.

Medlem

Bayonetta 3 då?

Medlem

"The Legend of Zelda: Link's Awakening / Echoes of Wisdom – 60 fps, HDR"

Dom har även mycket bättre upplösning. Känns som nya spel typ. Lirat lite Link's Awakening och jäkla kul att köra nu på Switch2.

Försökte spela Echoes of Wisdom på Switch 1 tidigare men orkade inte med att jag var tvungen att köra på något tv mode som gav extra skärpa samt att bilden kändes för mörk och spelet laggade ju också. Mycket bättre nu så ska nog orka mig genom det.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Pikmin 3 verkar vara i trasigt skick för tillfället på Switch 2. Men Nintendo kommer nog att laga det.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Bayonetta 3 då?

Har för mig att blev 60 fps.

Medlem

Installerade Bioshock Infinite på grund av den här listan men nänä, inga 60 fps där inte. Samma 30 som till Switch 1. Mycket märkligt att någon påstått 60 fps till trådskaparen på reddit.

Många edits i det inlägget för övrigt med "hoppsan, det stämde visst inte"-info.

Men bra initiativ som kanske städas lite med tiden 😊

Medlem

No Man’s Sky är märkbart snyggare till Switch 2, på alla sätt och vis. Men… Det håller då inga stadiga 40 fps. Det droppar hej villt, tyvärr! Jag blev faktiskt hyfsat besviken. Hellre lite lägre grafik och högre fps (om det inte är CPU-bundet till max, förstås).

Och ja, jag har unlocked frame rate på (har man locked är det 30 som gäller, med drops även där ibland). Det som räddar det är möjligheten att spela bärbart relativt bra.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

No Man’s Sky är märkbart snyggare till Switch 2, på alla sätt och vis. Men… Det håller då inga stadiga 40 fps. Det droppar hej villt, tyvärr! Jag blev faktiskt hyfsat besviken. Hellre lite lägre grafik och högre fps (om det inte är CPU-bundet till max, förstås).

Och ja, jag har unlocked frame rate på (har man locked är det 30 som gäller, med drops även där ibland). Det som räddar det är möjligheten att spela bärbart relativt bra.

Spelet är ju uppdaterat till som ett ”eget spel” till switch 2 så spelet har fler funktioner enligt utvecklarna.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Dread var hela tiden 60 fps på switch.

Skrivet av nicbex:

Upplever att Metroid Dread är avsevärt mycket roligare nu än det var att spela på min Swith Lite, inga slowdowns som jag upplevde gjorde det till en rätt trist upplevelse tidigare. Men kan inbilla mig och kan vara den allmänna sunkigheten av Lite som drog ned det hela.

När jag testade Dread på Switch 1 så upplevde jag inte att den klarade hålla 60fps överhuvudtaget och när det var mycket action så laggade det ofta till på grund av framedrops. Metroid Dread flyter mycket bättre nu och ser krispigare ut på min 1080p TV (samma som förut). Även laddtiderna har blivit lite bättre, men då jag har den fysiska versionen så tror jag de med digital version upplever en större förbättring. Önskvärt vore att de sparade mer information på konsolen så laddtiderna för den (långsamma) fysiska versionen närmade sig den digitala.

Medlem

Vart sugen att ta ner KOTOR nån som vet det är värt det nu?

signatur

You're funny, and you're nicely shaped. It's ludicrous to have these interlocking bodies and not... interlock. Please remove your clothing now.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Himla fint! Kändes så skevt att det (och Echoes of Wisdom) hade så dåligt flyt.

Ännu skevare är att Nintendo i Welcome Tour lägger massa energi på att förklara framerate och prestanda...

signatur
Redaktör
Ponny
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ännu skevare är att Nintendo i Welcome Tour lägger massa energi på att förklara framerate och prestanda...

Har du också spelat det!? (På riktigt: ska bli JÄKLIGT kul att se säljsiffrorna sen.)

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Alla Zelda-spel känns ju som nya nu. Skarpa och med bra flyt. Sugen på att spela in alla nu. Börjar med Breath of the wild...
Kommer klara mig länge på att spela gamla switch-spel. Blir bara mer och mer nöjd med mitt köp!

1
Skriv svar