Lista! Switch-spel som funkar bättre på Switch 2, enligt Nintendo-fans
Mario + Rabbids Kingdom Battle - 60 FPS
Mario + Rabbids Sparks of Hope - 30 FPS
Grymt att första spelet rullar i 60, men att uppföljaren bara är 30 FPS i 720p är riktigt tråkigt. Hoppas på en uppdatering, skulle till och med betala för en för att få upp det i minst full hd och 60 FPS.
Xenoblade Chronicles X: Definitive edition.
Ingen officiell patch ännu men det finns ett 60FPS toggle som inte är aktiverad så en patch kommer säkerligen komma.
Men tester av spelet på Switch 2 idag utan patch visar att alla framedrops är eliminerade i dagens 30fps, det är en helt mjuk upplevelse nu. Texturerna är krispigare och bilden klarare. Det är även längre draw distance i dockat läge.
När det står 60fps, vad gick spelet i på föregående konsol?
Oftast 30fps.
Mario + Rabbids Kingdom Battle - 60 FPS
Mario + Rabbids Sparks of Hope - 30 FPS
Grymt att första spelet rullar i 60, men att uppföljaren bara är 30 FPS i 720p är riktigt tråkigt. Hoppas på en uppdatering, skulle till och med betala för en för att få upp det i minst full hd och 60 FPS.
Det är pga deisgnvalen som Ubisoft gjorde så. Första spelet är isometrisk vy, andra spelet är fri kamerarörelse som är mer krävande.
Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz
Metroid Dread har tydligen fått 60 fps och skarpare texturer på Switch 2. Upplever själv att även laddtiderna har förbättrats (har den fysiska versionen av spelet).
Dread var hela tiden 60 fps på switch.
Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz
Lirar Links Awakening på Switch 2 nu, blev trött i bollen på första switchen och då är jag sällan fps-känslig.
Riktigt härligt nu!
Lirar Links Awakening på Switch 2 nu, blev trött i bollen på första switchen och då är jag sällan fps-känslig.
Riktigt härligt nu!
Himla fint! Kändes så skevt att det (och Echoes of Wisdom) hade så dåligt flyt.
En Bamseponny av folket
"The Legend of Zelda: Link's Awakening / Echoes of Wisdom – 60 fps, HDR"
Dom har även mycket bättre upplösning. Känns som nya spel typ. Lirat lite Link's Awakening och jäkla kul att köra nu på Switch2.
Försökte spela Echoes of Wisdom på Switch 1 tidigare men orkade inte med att jag var tvungen att köra på något tv mode som gav extra skärpa samt att bilden kändes för mörk och spelet laggade ju också. Mycket bättre nu så ska nog orka mig genom det.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Bayonetta 3 då?
Har för mig att blev 60 fps.
Installerade Bioshock Infinite på grund av den här listan men nänä, inga 60 fps där inte. Samma 30 som till Switch 1. Mycket märkligt att någon påstått 60 fps till trådskaparen på reddit.
Många edits i det inlägget för övrigt med "hoppsan, det stämde visst inte"-info.
Men bra initiativ som kanske städas lite med tiden 😊
No Man’s Sky är märkbart snyggare till Switch 2, på alla sätt och vis. Men… Det håller då inga stadiga 40 fps. Det droppar hej villt, tyvärr! Jag blev faktiskt hyfsat besviken. Hellre lite lägre grafik och högre fps (om det inte är CPU-bundet till max, förstås).
Och ja, jag har unlocked frame rate på (har man locked är det 30 som gäller, med drops även där ibland). Det som räddar det är möjligheten att spela bärbart relativt bra.
No Man’s Sky är märkbart snyggare till Switch 2, på alla sätt och vis. Men… Det håller då inga stadiga 40 fps. Det droppar hej villt, tyvärr! Jag blev faktiskt hyfsat besviken. Hellre lite lägre grafik och högre fps (om det inte är CPU-bundet till max, förstås).
Och ja, jag har unlocked frame rate på (har man locked är det 30 som gäller, med drops även där ibland). Det som räddar det är möjligheten att spela bärbart relativt bra.
Spelet är ju uppdaterat till som ett ”eget spel” till switch 2 så spelet har fler funktioner enligt utvecklarna.
Dread var hela tiden 60 fps på switch.
Upplever att Metroid Dread är avsevärt mycket roligare nu än det var att spela på min Swith Lite, inga slowdowns som jag upplevde gjorde det till en rätt trist upplevelse tidigare. Men kan inbilla mig och kan vara den allmänna sunkigheten av Lite som drog ned det hela.
När jag testade Dread på Switch 1 så upplevde jag inte att den klarade hålla 60fps överhuvudtaget och när det var mycket action så laggade det ofta till på grund av framedrops. Metroid Dread flyter mycket bättre nu och ser krispigare ut på min 1080p TV (samma som förut). Även laddtiderna har blivit lite bättre, men då jag har den fysiska versionen så tror jag de med digital version upplever en större förbättring. Önskvärt vore att de sparade mer information på konsolen så laddtiderna för den (långsamma) fysiska versionen närmade sig den digitala.
Himla fint! Kändes så skevt att det (och Echoes of Wisdom) hade så dåligt flyt.
Ännu skevare är att Nintendo i Welcome Tour lägger massa energi på att förklara framerate och prestanda...
Ännu skevare är att Nintendo i Welcome Tour lägger massa energi på att förklara framerate och prestanda...
Har du också spelat det!? (På riktigt: ska bli JÄKLIGT kul att se säljsiffrorna sen.)
En Bamseponny av folket