Peaceful Simulator(en noobs homage till Postal 2)

Medlem
Peaceful Simulator(en noobs homage till Postal 2)

Hallå allihopa! Jag har jobbat i ca ett halvår nu på att lära mig Unreal Engine 5. Nu som ett sätt att pausa från mina huvudprojekt så har jag börjat skapa "Peaceful Simulator" för att semestra lite. Jobbat på det i ca 1½ vecka kanske och räknar med total tid på ca 1½-2 månader för att färdigställa.

Det handlar om ett FPS(skamlös homage till postal 2) där du spelar en högst tveksam karaktär vars mål för dagen är att köpa en kopp kaffe. Han har dessutom tappat sina antipsykotiska piller under natten och om han inte hittar de är det garanterad psykos. Spelaren står för val av hur man tacklar detta spelet. Vill du vara våldsam så kan du gå lös bäst du vill! Vill du köra lite mer lugnt och sansat så kan du göra det också!

Spelaren kan plocka upp antipsykotisk medicin(håller psykosen borta) och protein dryck(hälsa). Dödar man oskyldiga så får man dålig karma och till slut ja, då blir det konsekvenser. För att undvika dessa konsekvenser när ni "råkat" avliva några stackare kan ni plocka sopor som ger god karma tillbaka. Polisen kan du muta bara du har stålarna, men karmans konsekvenser går inte undvika om mätaren slår i botten.

Tanken är att driva med så mycket som det bara går under den korta speltiden. Svårt att säga just nu men ca 2-3 timmar långt är nog inte långt ifrån sanningen.

Den här trailern är trasig och vrång. Den är helt klart representativ för ett spel i det stadiet det befinner sig i just nu. Men jag jobbar på det och siktar på att köra ett speltest/demo inom ngn vecka på den första biten av spelet. Jag kommer uppdatera här utifall att någon skulle vara nyfiken. Jag har nästan byggt upp den lilla byn där allt utspelar sig och det handlar mest om att få till gameplay och humor.

Sånt här är alltid kul att se! Lycka till och kämpa på!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Sånt här är alltid kul att se! Lycka till och kämpa på!

Tackar! Kämpar på och har jävligt kul under tiden , Det här har räddat mig på många sätt dessutom så jag är tacksam för att jag hittade in på denna bana.

Medlem

Utan målet att tjäna pengar på det kan du verkligen ta ut svängarna! Lycka till!

1
Skriv svar