Death Stranding 2 har ett av årets högsta snittbetyg – klart bättre än ettan
Spelade som sagt igenom ettan tre gånger...snart snart snart kan jag försvinna in i tvåan!
...sa pojken!
Härligt att läsa! Ser fram emot att spela det!
Jag var inne i Playstation Store och titta precis men det slutade med att plånboken hoppa upp och gav mig örfil! Digital Standard för 899 kr!? Eller 999 kr om du vill spela det 48 timmar innan de som ”bara” pröjsar 900 kr.
Kojima Productions i all ära, men där går gränsen! Inväntar 30-50% rabatt! Då var jag en av de som förköpte DS1 och fick de där guldkläderna jag aldrig använde.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Jag var inne i Playstation Store och titta precis men det slutade med att plånboken hoppa upp och gav mig örfil! Digital Standard för 899 kr!? Eller 999 kr om du vill spela det 48 timmar innan de som ”bara” pröjsar 900 kr.
Kojima Productions i all ära, men där går gränsen! Inväntar 30-50% rabatt! Då var jag en av de som förköpte DS1 och fick de där guldkläderna jag aldrig använde.
699 på skiva 😊
Jag vill verkligen tycka om DS men jag har inte lyckats komma in i spelet. Början är så seg, tappat intresse efter ca 2 timmar flera ggr. Är det värt att pusha igenom och ge det ett till försök?
Ja dom flesta även vi som gillar spelet mycket tyckte början var seg.
Man måste typ köra klart hela första kartan och ta båten över då börjar spelet.
Jag vill verkligen tycka om DS men jag har inte lyckats komma in i spelet. Början är så seg, tappat intresse efter ca 2 timmar flera ggr. Är det värt att pusha igenom och ge det ett till försök?
Jag gav upp två gånger innan jag kom in i det. Tror det som hände var att min hjärna började acceptera att spelet inte riktigt är uppbyggt så som man är van vid. Då började det bli riktigt bra. Jag accepterade tempot och utmaningen att bara ta sig framåt blev väldigt roligt. Mystiken bygger på desto längre man kommer vilket hjälper till att vilja ha mer.
Nu tycker jag att det är en av de bästa spelen jag kört.
Försök någon dag när du inte har något annat på ditt schema, brygg en god kopp kaffe och gå in i något slags zen mode så kommer det gå vägen.
Också extremt nyfiken, även om ettan aldrig riktigt grabbade mig. Som upplagt för att spela på psn+ eller efter rea senare, knappast ett spel där man ”missar något” genom att vänta med att spela det.
Skall nog ta och spela igenom death stranding, vars directors cut ligger på psn+, istället.
1338 - One Step Above
Ja dom flesta även vi som gillar spelet mycket tyckte början var seg.
Man måste typ köra klart hela första kartan och ta båten över då börjar spelet.
Hur lång tid tar det komma förbi första kartan?
Hur lång tid tar det komma förbi första kartan?
2-3 timmar ifall du bara fokuserar på main story, du kan komma tillbaka senare och du har då bättre verktyg, så jag rekommenderar att du sparar alla sidequests osv i start området tills senare.
Man kan dock optimera bort lite av upplevelsen då tekniskt sett är det absolut optimalt att bara springa igenom hela spelet och sedan göra alla sidequests osv sist då du nu har låst upp allt trevligt som gör det snabbare och mer effektivt. Med kanske en eller 2 side quests som låser upp lite trevligt.
Första gången igenom skulle jag rekommendera att man gör alla sidequests man stöter på omedelbart, man uppskattar uppgraderingarna mer ifall man levt alternativet.
JA!
Jag var själv sjukt pepp när jag startade första gången men kände besvikelsen komma krypandes och la till slut undan det, ett bra tag. Tills jag en dag gav mig fan på å ge det en extra chans och tragglade mig igenom den första delen.
Det slutade med tre genomspelningar, en platinumtrofé (som inte finns på kartan i ett open world i vanliga fall) och ett nytt favoritspel <3.
JA!
Jag var själv sjukt pepp när jag startade första gången men kände besvikelsen komma krypandes och la till slut undan det, ett bra tag. Tills jag en dag gav mig fan på å ge det en extra chans och tragglade mig igenom den första delen.
Det slutade med tre genomspelningar, en platinumtrofé (som inte finns på kartan i ett open world i vanliga fall) och ett nytt favoritspel <3.
Hade exakt samma approach. La spelet på hyllan ett tag efter att spelat några timmar. Gav mig fan på att klara första delen, sen slutade det med att det blev mitt första och enda spel med platinumtrofé
Hade exakt samma approach. La spelet på hyllan ett tag efter att spelat några timmar. Gav mig fan på att klara första delen, sen slutade det med att det blev mitt första och enda spel med platinumtrofé
Najs! Helt klart rätt beslut 😃👍
Första var fantastisk så tvåan är given. Men svider att vänta på pc släpp.