Vilken "annorlunda" konsol är den bästa

Medlem
Vilken "annorlunda" konsol är den bästa

Det finns mängder med olika konsoler och så finns det mängder med ovanliga konsoler. Jag gillar att köpa, samla och spela på konsoler som floppat, jag har haft och har fortfarande väldigt många.

Någon annan som gillar dessa?

Att spela Zelda och Mario på CDI är kul, men inte så samma sätt som kvalitetsspelen.

Card fighter på Neo Geo pocket ger lite samla känsla som att spela pokemon på gameboy, Wario Land på Virtual Boy har jag spelat igen och det var ett riktigt bra spel.

Pippin hade jag komplett fram till för 10år sedan, då jag sålde den komplett för 4000kr. Dock så fick jag aldrig tag i något spel, utan bara något tamagotchi program som krävde något tillbehör.

På listan finns vissa inte med, Neo Geo Aes bland annat, då den var en uppenbar lyxprodukt som få hade råd med.

It's not a lake, it's an ocean

Roligt ämne!

Jag har inte spelat på ens en bråkdel av de listade formaten. N-Gage köpte jag faktiskt när den släpptes och jag äger bara något enstaka spel till den. Tomb Raider och Tony Hawk fungerade över förväntan, men den vertikala skärmen var verkligen inte bra. Sonic N gick knappt att spela av den anledningen.

Mega-CD tycker jag ändå är en hygglig plattform med massor av bra spel, även om den inte gjorde något revolutionerande.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Av dom som nämns i listan så har Jag har bara erfarenhet av Amiga CD32, Nokia N-gage och Sega CD, och Sega CD är nog den mest intressanta av dom tre. Och det säger jag som en fd stor Amiganörd.

Så sent som igår läste jag om ett Sega CD-spel jag gärna skulle vilja pröva på någon gång, Illusion City, ett japanskt cyberpunk RPG.

De enda av ovanstående jag spelat någon betydande mängd på är Sega CD och Neo Geo Pocket. Minns att jag samlade på NGP-spel då det begav sig, den lilla maskinen hade ett antal rätt kul spel om man gillar arkadspel och fighting! Ett par helt OK RPG:s med, om jag minns rätt.

Medlem

Jag hade 3DO (Panasonic) en gång i tiden. Dyr som faen men fanns en hel del roliga spel till den. Får väl klassas som en flopp men jag var imponerad och hade skoj så länge det varade

Medlem

Stod mellan Neo Geo Pocket color och Jaguar, men det föll på Neo Geo pocket, då för card fighter spelen är otroligt bra.

Jaguar har ju originalutgåva av Rayman, sen finns Alien vs predator, Bubsy och Attack of the mutant Penguins

Geeks Gaming
Skrivet av Cortex:

Jag hade 3DO (Panasonic) en gång i tiden. Dyr som faen men fanns en hel del roliga spel till den. Får väl klassas som en flopp men jag var imponerad och hade skoj så länge det varade

Jag håller 3DO varmt om hjärtat även om det var en flopp.
Jag gillade hur man ville ta ut svängarna och göra något annorlunda.
Titlarna var ju riktigt roliga för den eran (FMV!)

Medlem

Oddyssey !

signatur

1# FZ Troll

Medlem

philips videopac g7000 / odyssey var min första konsol, så får bli en röst på den.

1
Skriv svar