9 100 får gå från Microsoft – Xbox uppges drabbas hårt
Undra om en person som Phil Spencer bryr sig längre kring dessa uppsägningar.
Under hans tid har verkligen inte mycket hänt till fördel för Xbox.
Phil Spencer skulle köpa sig ur konkurrensen mot Sony med följd av uppsägningar på uppsägningar.
Undra när man slutar bry sig om hur många liv som påverkas.
Ja, jag vet att Spencer inte tar alla beslut själv. Men hans beslut att köpa upp studios ökade värdet på hela Xbox. Det i sin tur gjorde att Microsoft ställde högre krav och förväntningar på omsättning och resultat. Dvs Phil Spencers direkta beslut att köpa upp konkurrensen har utarmat hela deras division.
Är dom 2000 pers på King? Krävs mycket folk för att göra nya levels till alla morsor ute i stugorna.
Enligt osäkra källor är minst 1400 mellanchefer!
Burn in the light.
Undra om en person som Phil Spencer bryr sig längre kring dessa uppsägningar.
Under hans tid har verkligen inte mycket hänt till fördel för Xbox.
Phil Spencer skulle köpa sig ur konkurrensen mot Sony med följd av uppsägningar på uppsägningar.
Undra när man slutar bry sig om hur många liv som påverkas.
Ja, jag vet att Spencer inte tar alla beslut själv. Men hans beslut att köpa upp studios ökade värdet på hela Xbox. Det i sin tur gjorde att Microsoft ställde högre krav och förväntningar på omsättning och resultat. Dvs Phil Spencers direkta beslut att köpa upp konkurrensen har utarmat hela deras division.
Han har fått alldeles för mycket kredd för att han verkar vara en "skön kille" framför kameran. Inte åstadkommit speciellt mycket alls som gynnat Xbox eller konsumenterna, förutom Game Pass
Intressant med King. Har sett att de inte anställt i Sverige på ett bra tag när jag har letat jobb. Förut brukade 50-75% jobb vara i Sverige, eller att man kunde välja på ett antal kontor där Stockholm och Malmö fanns som möjlighet här. Nu är det bara för andra europeiska kontor eller i USA.
Nu spelar jag främst Playstation men det som händer Xbox just nu känns inte positivt för någon gamer. När konkurrensen försvinner är det lätt att tappa glöden. Men så länge man fortsätter skapa roliga spel och i sinom tid dela med sig dessa till Ps-fans finns det hopp om framtiden.
Ingen rolig bransch nu alltså, jag tror att många nyexaminerade kommer få problem med entry level jobb nu när folk med erfarenhet inte ens sitter säkert längre.
I recognize that these changes come at a time when we have more players, games, and gaming hours than ever before. Our platform, hardware, and game roadmap have never looked stronger. The success we’re seeing currently is based on tough decisions we’ve made previously. [...] Simply put, we would not be where we are today without the time, energy, and creativity of those whose roles are impacted. These decisions are not a reflection of the talent, creativity, and dedication of the people involved. Our momentum is not accidental—it is the result of years of dedicated effort from our teams.
Ganska osmakligt att säga upp tusentals personer och försöka spinna det till någon framgångshistoria.
Så att köpa upp företag för flera miljarder dollar bara för att stänga ned några av dom utan att ge dom en chans och sedan pressa de som fick stanna att utveckla skräp med deras påtvingade agenda framework, samt att försumma och behandla konsumenter som ett hinder kanske inte var en så bra affärside trots allt. Vem kunde ha gissat detta?
Ganska osmakligt att säga upp tusentals personer och försöka spinna det till någon framgångshistoria.
Det är lugnt. Allt glöms som vanligt bort när folk får se Phil's nästa gaming-tisha samt läser 15 olika intervjuer med IGN där han teasar massor av spel!
Vilken clown...
Det är lugnt. Allt glöms som vanligt bort när folk får se Phil's nästa gaming-tisha samt läser 15 olika intervjuer med IGN där han teasar massor av spel!
Vilken clown...
Ja en trailer för Elder scrolls 6 så är allt bortglömt.
Phil är värre än han mattrick eller vad han hette. Riktigt dålig snubbe. Allt han har gjort för Xbox har satt dom djupare i skiten.
Tycker FZ borde göra mer än att bara posta en pressrelease.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Studion The Initiative läggs tydligen ner tillsammans med rebooten av Perfect Dark.
source?
Vilken shitshow detta är. Värre än väntat. The Initiative utannonserades alltså på E3 2018 som en helt ny studio samtidigt som Spencer fick jublande applåder för uppköpet av bland andra Ninja Theory och Compulsion Games. Två studior som lyckades släppa sina spel efter nästan sex respektive sju år.
source?
https://www.windowscentral.com/gaming/xbox/microsoft-is-closi...
Med citat från ett mail från Matt Booty:
"We have made the decision to stop development of Perfect Dark and Everwild as well as wind down several unannounced projects across our portfolio. As part of this, we are closing one of our studios, The Initiative."
Xbox/Microsoft har varit ett skämt sedan Xbox 360 eran tog slut.
Xbox Series X skulle jag annars säga är väldigt bra.
Det är ju inte som om Sony pumpar ut en massa bra exklusiva titlar precis. Hade inte Microsoft släppt alla sina spel till Playstation, så hade det ju knappt varit några spel till den konsolen i år och dom exklusiva titlarna på PS5 är få från Sony. Är det Ratchet, Astro och Spindelmannen?
Phil Spencer har en årslön på 10miljoner dollar tänk vad många jobb de kunde rädda om de sparkade honom.
Hur ska folk kunna göra ett gott jobb utan bra chefer? Och hur ska man kunna få bra chefer utan att betala för det?
Ännu en dag i paradiset.
Hur ska folk kunna göra ett gott jobb utan bra chefer? Och hur ska man kunna få bra chefer utan att betala för det?
Om man har en chef som Phil så har man inget jobb idag.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Ungefär hälften av Turn 10 verkar få sparken. De som är kvar verkar vara där för att hålla det senaste Forza igång med uppdateringar.
https://www.theverge.com/news/696676/microsoft-forza-motorspo...
Hoppas att State Of Decay 3 och Fable fortfarande kommer.
Håller tummarna för State of Decay 3, men det är också ett projekt som tagit lång tid utan att man hört speciellt mycket.