Den stora Switch 2-tråden

Medlem

"The Donkey Kong Bananza game is available now, only on the Nintendo Switch 2 system"

Medlem
Skrivet av Switchlover94:

✌️😇✌️

Fred på denna kanalen på FZ!

Fred på Switch 2!

Absolut, och du får givetvis ha rätt till din åsikt. Vi har olika perspektiv, finns säkert många som håller med dig och vise versa.

Medlem
Skrivet av Switchlover94:

✌️😇✌️

Fred på denna kanalen på FZ!

Fred på Switch 2!

Du kanske ska hålla dig ifrån forum, då du inte verkar förstå vad det är.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Detta lär ju aldrig hända men det hade varit spännande om Nintendo hade gjort ett Zelda med souls tema. Elden Ring lånade från BotW så Nintendo hade kunnat göra det omvända.

I övrigt väntar jag på en uppdatering till switch 2 på samtliga pikmin spel, framförallt det senaste

Testat breath of the wild och det känns ju precis som elders ring gällande världsbyggnaden?

Medlem

Verkar som Switch 2-utgåvan av Sonic Racing CrossWorlds inte kommer fören nästa år, men att den kan uppgraderas och fortsätta använda samma save om en skaffar det till Switch i år när det släpps 25e september.

The publisher has confirmed that the Switch 2 version of the racer will release digitally first this holiday season, followed by a physical version early next year with “the full base game on the cartridge”.

Sonic Racing CrossWorlds will release first on PS5, PS4, Xbox Series, Xbox One, PC, and Nintendo Switch on September 25.

There will be a Switch 2 Upgrade Pack available for owners of the Nintendo Switch version, with content and progress able to carry over to the newer console version when it eventually releases, Sega said.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Testat breath of the wild och det känns ju precis som elders ring gällande världsbyggnaden?

Tvärtom!
Elden Ring känns som BOTW gällande "världsbyggnaden" då BOTW är 5 år äldre än Elden

Medlem

Nä jag tycker Breath of the wild och Elden ring är väldigt olik i världsbygget. Vad är det som dom påminner varandra om? Att man går runt i öppet landskap eller?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Breath of the Wild är som en skimrande sagobok medan Elden Ring är ett fult och dött inferno. Ingen likhet alls ju.

Medlem
Skrivet av lonian:

Nä jag tycker Breath of the wild och Elden ring är väldigt olik i världsbygget. Vad är det som dom påminner varandra om? Att man går runt i öppet landskap eller?

En tom öppen värld där du själv får försöka göra något vettigt av den. Visuellt samma tema också.

I

Medlem
Skrivet av Shodan:

Visuellt samma tema också.

Skrivet av Shodan:

öppen värld där du själv får försöka göra något vettigt

Har du inget vettigt att göra i spelen så är det ingen idé att spela.

signatur

Medlem

Du har ett konstigt val av screenshots. Elders ring har noll rött i sig första timmarna. Vad försöker du bevisa?

Medlem

Några timmar in i DK Bananza nu, riktig skoj! Borde varit med på releasen.

Droppar frames lite i kartmenyn men inte märkt något vid gameplay ännu.

Har man spelat igenom BOTW på switch 1 och njutit av det så kommer man inte ha några problem med DK skulle jag säga.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Du har ett konstigt val av screenshots. Elders ring har noll rött i sig första timmarna. Vad försöker du bevisa?

Dom skiljer sig väldigt mycket åt bevisligen men har du bara orkat spela någon timme av vardera spel så förstår jag att du drar likheter.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Dom skiljer sig väldigt mycket åt bevisligen men har du bara orkat spela någon timme av vardera spel så förstår jag att du drar likheter.

Jag kan hålla med om att Fromsoft tog inspiration av Breath of the Wild om man ser till utforskandet av den öppna världen.

Har alltid tröttnat på öppna världar i Skyrim etc.
BOTW var första öppna världen jag kände att det var spännande att utforska och gav en frihet jag inte känt i ett spel tidigare. Världen är inte enorm utan känns välavägd, likaså känns den genomtänkt utan att kännas genererad. Mycket av detta hittar jag i Elden Ring också.

Medlem
Skrivet av lonian:

Shit alltså, du bråkar på Facebook och du bråkar här Mr. Batman är bra spel på filmen.
Vi väntar alla fortfarande på att du skall svara där, vilket Batman spel som är så bra, från vilken film är den baserad, men istället leker du besserwisser.

Sättet man utforskar världen utan 1000000000 pluppar har INTE gjorts i ett open-world spel innan BOTW!
Vilka lärde sig och tog efter? Ingen förutom From Software.
Varken Horizon eller RDR2 lärde sig av detta utan samma trötta Rockstarsformat:
Gå till punkt A, ta ett mission, rid till punkt B, panga lite, rid tillbaka till punkt A och misson completed. Akta så att du inte hamnar allt långt utanför missionet för då blir det mission fail 😂
Rinse and repet!

Sen kom Elden Ring och vips har man en karta med NOLL pluppar.
Vart ska man gå? Vad ska man göra?: Utforska världen, likt på samma sätt man gör i BOTW och voila du har fattat poängen med spelet!

Samt:
https://nordic.ign.com/elden-ring/56644/news/elden-ring-director-hidetaka-miyazaki-was-influenced-by-zelda-breath-of-the-wild-elder-scrolls-and-w

Men du vet säkert bättre än skaparen av spelet 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av Shodan:

Samt BOTW bilden han använder sig av finns inte ens med i det färdiga spelet.
Antar det är densamma med Elden Ring bilden haha.
Vad vissa gör för att bevisa sin ickepoäng alltså 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Shit alltså, du bråkar på Facebook och du bråkar här Mr. Batman är bra spel på filmen.
Vi väntar alla fortfarande på att du skall svara där, vilket Batman spel som är så bra, från vilken film är den baserad, men istället leker du besserwisser.

Sättet man utforskar världen utan 1000000000 pluppar har INTE gjorts i ett open-world spel innan BOTW!
Gå till punkt A, ta ett mission, rid till punkt B, panga lite, rid tillbaka till punkt A och misson completed. Akta så att du inte hamnar allt långt utanför missionet för då blir det mission fail 😂
Rinse and repet!

Vart ska man gå? Vad ska man göra?: Utforska världen, likt på samma sätt man gör i BOTW och voila du har fattat poängen med spelet!

Samt:
https://nordic.ign.com/elden-ring/56644/news/elden-ring-director-hidetaka-miyazaki-was-influenced-by-zelda-breath-of-the-wild-elder-scrolls-and-w

Men du vet säkert bättre än skaparen av spelet 🤷‍♂️

Vill du diskutera på facebook kan du skicka mig ett meddelande där. Den tråden gav jag upp då alla hade sina egna tolkningar.

Jag anser i alla fall att Elden ring och Zelda spelen skiljer sig åt rätt mycket från varandra i hur världarna upplevs. Bråka på du.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Vill du diskutera på facebook kan du skicka mig ett meddelande där. Den tråden gav jag upp då alla hade sina egna tolkningar.

Jag anser i alla fall att Elden ring och Zelda spelen skiljer sig åt rätt mycket från varandra i hur världarna upplevs. Bråka på du.

Det var en simpel fråga: Vilket Batman spel syftade du på och från vilken film. Då Arkham serien inte är baserad på någon film.
Du fick hjärnsläpp delux då verkar det som 🤷‍♂️

Din åsikt är såklart helt valid, men att sättet du har diskuterat detta var på väldigt låg nivå sen är ju inte åsikter densamma sak som fakta 😘
Som sagt, skaparen själv har sagt att han har tagit inspiration från BOTW.

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Det var en simpel fråga: Vilket Batman spel syftade du på och från vilken film. Då Arkham serien inte är baserad på någon film.
Du fick hjärnsläpp delux då verkar det som 🤷‍♂️

Din åsikt är såklart helt valid, men att sättet du har diskuterat detta var på väldigt låg nivå sen är ju inte åsikt fakta heller så 😘
Som sagt, skaparen själv har sagt att han har tagit inspiration från BOTW.

Alright.

signatur

Medlem
Medlem
Skrivet av JokerM6:

...
Rinse and repet!

....

Tänker inte lägga mig i er konflikt. Men vill bara påpeka att detta påstående absolut inte stämmer. Har funnits open world spel sedan tidigt 80tal och handhållande är ett påhitt som kommit efter World of Warcraft boomen där slipsar fick för sig att dumma ned spel = fler som kan köpa = mer vinst. Det är en doktrin som hållit i sig sedan dess.

Man behöver bara kika på tidiga elderscrolls spel om man vill ha en benchmark som håller sig till idag och spel som fler kanske kommer ihåg. Daggerfall och Morrowind så fanns det inga tooltips etc. Du släpptes i en värld sedan fick du läsa anteckningar i journaler, prata med NPCs samt följa vägskyltar eller utforska blint för att först förstå var man är, vad som händer i världen och sedan sin egen plats i den. Sedan med starten i Oblivion så började spelen i serien dummas ned ordentligt.

Så Breath of the wild var aboslut inte först med något av detta.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Tänker inte lägga mig i er konflikt. Men vill bara påpeka att detta påstående absolut inte stämmer. Har funnits open world spel sedan tidigt 80tal och handhållande är ett påhitt som kommit efter World of Warcraft boomen där slipsar fick för sig att dumma ned spel = fler som kan köpa = mer vinst. Det är en doktrin som hållit i sig sedan dess.

Man behöver bara kika på tidiga elderscrolls spel om man vill ha en benchmark som håller sig till idag och spel som fler kanske kommer ihåg. Daggerfall och Morrowind så fanns det inga tooltips etc. Du släpptes i en värld sedan fick du läsa anteckningar i journaler, prata med NPCs samt följa vägskyltar eller utforska blint för att först förstå var man är, vad som händer i världen och sedan sin egen plats i den. Sedan med starten i Oblivion så började spelen i serien dummas ned ordentligt.

Så Breath of the wild var aboslut inte först med något av detta.

You are right 😉
Jag som var lite för snabb där haha

Gen
Medlem

Dum fråga kanske men klarar sig Switchen utan WiFi ett tag? Är utomlands där WiFi är kasst.

Sen finns det även en del katthår och jag vill inte ha in sånt i fläktarna. Antar att jag inte kan göra mycket mer än att blåsa vid fläkten?

Medlem
Skrivet av Gen:

Dum fråga kanske men klarar sig Switchen utan WiFi ett tag? Är utomlands där WiFi är kasst.

Sen finns det även en del katthår och jag vill inte ha in sånt i fläktarna. Antar att jag inte kan göra mycket mer än att blåsa vid fläkten?

Beroende spel?
Jag menar, skall du spela online så behöver du ett fungerande internet. Behöver inte vara det snabbaste i världen utan 20 Mbit räcker gott o väl.

Beroende på hur mycket katthår vi pratar om. Otroligt märkliga frågor må jag tycka 😂

Medlem
Skrivet av Gen:

Ska inte vara något problem. Digitala spel gör ingen "online check" om de redan är nedladdade på switchen. Köp inte med dig något fysiskt spel på game keycard utan att först ladda ner spelet hemma först bara 😅

Har varit intresserad av denna tingest, undrar, ni som har den, för den mycket oväsen, fläktara och så tänkter jag.

signatur
Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Har varit intresserad av denna tingest, undrar, ni som har den, för den mycket oväsen, fläktara och så tänkter jag.

Den är tyst enligt min upplevelse. Både dockad och handhållen

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Knäpptyst.

Skrivet av lasselason:

Knäpptyst.

Tackar.

signatur
Gen
Medlem
Skrivet av JokerM6:

Beroende spel?
Jag menar, skall du spela online så behöver du ett fungerande internet. Behöver inte vara det snabbaste i världen utan 20 Mbit räcker gott o väl.

Beroende på hur mycket katthår vi pratar om. Otroligt märkliga frågor må jag tycka 😂

Beklagar att mina frågor är så märkliga. Givetvis fattar jag också att man inte kan spela online utan WiFi, det om något är ett märkligt antagande.

Nu säger tex Snes emulatorn att om jag inte ansluter till internet så kommer jag inte kunna använda applikationen mer, och det var tex sådant som jag hoppades få svar på.

Angående katthår, vill helt enkelt att Switchen ska vara i så gott skick som möjligt.

Skrivet av EndySWE:

Ska inte vara något problem. Digitala spel gör ingen "online check" om de redan är nedladdade på switchen. Köp inte med dig något fysiskt spel på game keycard utan att först ladda ner spelet hemma först bara 😅

Har bara kassetter

Skriv svar