För varmt igen! đĄïžđ„” Svalk-tips?
Om ni vill svalka er sÄ kom till UmeÄ.
Just nu Àr det +10.
Jag gÄr typ runt med lÄngkalsonger i lÀgenheten.
Hade det inte varit för alla mygg och den sÀmre tillgÄngen pÄ arbeten sÄ hade jag gÀrna flyttat norr Ät!
Hade det inte varit för alla mygg och den sÀmre tillgÄngen pÄ arbeten sÄ hade jag gÀrna flyttat norr Ät!
Myggmedel om man gÄr ut i skogen Àr ett hett tips.
Jag Àr introvert och Àlskar att spendera min lediga tid hemma.
Som om det hjÀlper haha
Det har slutat regna nu och mina tempmÀtare visar 15.5 grader. Hoppas (fÄr man vÀl göra) hela sommaren kommer förbli sÄ hÀr.
Jo, faktiskt.
Har noterat att jag inte ens gillar soligt vÀder lÀngre sedan jag blivit Àldre, frÄnsett pÄ vintern dÄ solljuset Àr trevligare dÄ i.om. solen stÄr lite lÀgre pÄ himlen.
Har iofs. aldrig varit en "soldyrkare", alltid tyckt det Àr mÀrkligt med folk som blir lyriska sÄ fort solen tittar fram. Men har noterat pÄ mitt gamla jobb att soldyrkare tycks hÀnga ihop med att de ocksÄ har ovanan att tÀnda en massa irriterande starka taklampor överallt nÀr de Àr inomhus, dÄ de tycks falla i djup deppighet sÄ fort det blir lite dunkelt?
Eller en lagom tjock gimp suit, ingen minns en fegis!
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Om ni vill svalka er sÄ kom till UmeÄ.
Just nu Àr det +10.
Jag gÄr typ runt med lÄngkalsonger i lÀgenheten.
UMEĂ ! đ
â Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? đïž Lyssna pĂ„ podden Virtuellt och mĂ„ gott!
Som om det hjÀlper haha
Kanske inte om man gÄr runt naken. Man fÄr ha klÀder som tÀcker allt utom ansiktet. Sen kan man ha myggnÀt ocksÄ!
Eller en lagom tjock gimp suit, ingen minns en fegis!
Yes
Nu Àr vÀmen hÀr i UmeÄ. +21 grader för tillfÀllet klockan 21:40. Under dagen var det runt +25 eller mer i skuggan.
Jag mÀrker det tydligt dÄ mitt grafikkort gÄr varmt (56 grader) trots att jag bara surfar pÄ nÀtet.
Jag njuter.
Man ska inte klaga nÀr det Àr varmt. Vi har sÄ fÄ dagar per Är som har denna underbara vÀrme. Visst Àr det jobbigt till och frÄn nÀr man mÄste röra sig lite men ta en kall bÀrs, sÀtt upp solseglet och njut. nÀsta vecka kommer kylan igen tillsammans med regn.
1# FZ Troll
33c idag hÀr..
FÄtt vÀrme huvudvÀrk, hjÀlper alvedon mot det?
https://i.pinimg.com/originals/6f/58/b8/6f58b8ebdc65ef9976c85...
Ja, men se ocksÄ till att fÄ i dig vÀtskeersÀttning. Vatten, socker, salt, kanske Àven lite citronsaft.
âA man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]
33c idag hÀr..
FÄtt vÀrme huvudvÀrk, hjÀlper alvedon mot det?
https://i.pinimg.com/originals/6f/58/b8/6f58b8ebdc65ef9976c85...
Vett ikatten, jag tar aldrig tabletter mot nÄgonting. avrÄder frÄn detta tablett Àtande för minsta lilla. Har sjÀlv sÀllan huvudvÀrk, kanske 1 gÄng pÄ 2-3 Är...
Men kan bara rÄda dig att dricka lite vatten o vila nÄgra timmar sÄ gÄr det nog över...ja inget skÀrmtittande, vila o ta det lungt sÄ gÄtt det gÄr pÄ svalaste platsen du har hemma.
Man ska inte klaga nÀr det Àr varmt. Vi har sÄ fÄ dagar per Är som har denna underbara vÀrme. Visst Àr det jobbigt till och frÄn nÀr man mÄste röra sig lite men ta en kall bÀrs, sÀtt upp solseglet och njut. nÀsta vecka kommer kylan igen tillsammans med regn.
Hoppas innerligt det. VÀrme Àr inte för alla, sÄ jodÄ, jag tÀnker klaga.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Idag Àr det lite ljummet mÄ jag sÀga.
Japp. Bara 28 idag. Hösten Àr nog runt hörnet.
bara 29 hÀr, men kÀnns som 31. hösten Àr absolut runt hörnet. seriöst. se till att dricka vÀldigt mycket vÀtska. fick solsting igÄr, sÄg knepiga fÀrger och stod i badrummet för att kroppen ville spy. hÀnde inget, men blev bÀttre efter att druckit lite vatten och splashat vatten i ansiktet. stay safe out there
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

The more I practice, the luckier I get.
NÀ 30 grader sovrummet Àr helt ok. Sömn Àr bara för de veka.
Kan ev innehÄlla viss ironi
Bara köpa en portabel AC för typ 4k, man sover som törnrosa. inte nÄgot att fundera över.
Tar 15 minuter frÄn att man startar den sÄ gÄr tempen ner frÄn 30 till 19 grader. NÀr du har köpt portabel AC kommer du aldrig gÄ tillbaka till nÄgot annat.
Bara köpa en portabel AC för typ 4k, man sover som törnrosa. inte nÄgot att fundera över.
Tar 15 minuter frÄn att man startar den sÄ gÄr tempen ner frÄn 30 till 19 grader. NÀr du har köpt portabel AC kommer du aldrig gÄ tillbaka till nÄgot annat.
Har du inga grannar som klagar om du kör den nattetid?