Ready or Not har släpps till konsol

Skrivet av GordonF:

Din sk utbening av det hela är bristfällig med noll förtåelse för alla som köpt spelet på tidigare premisser. Du viftar bort det som "gnälliga pc spelare" likt tidigare stolpskotts utlåtande där det skriker "jag vet inte vad jag pratar om" (och borde vara tyst).
Spelet hade kunnat ha en inbyggd switch att man kan spela "ocencurerad" pc versionen och övriga saker oförändrade så hade allt varit lugnt

Det är gnälligt! Det är samma spel. Jag kan förstå klagomålen om att prestanda och grafik påverkats. Men ge utvecklarna chansen att jobba lite på en lösning innan ni review-bombar spelet till intet.

Det är inte ens något som säger att de inte kan fixa lösningen du vill ha heller. Men vad har det gått, någon vecka?

Man får välja vilken kulle man vill dö på. Om det här gör att de kan sprida spelet till fler (både på PC och konsol) så kanske det är värt uppoffringen att fångarna får ha underkläderna på sig...

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Det är gnälligt! Det är samma spel. Jag kan förstå klagomålen om att prestanda och grafik påverkats. Men ge utvecklarna chansen att jobba lite på en lösning innan ni review-bombar spelet till intet.

Det är inte ens något som säger att de inte kan fixa lösningen du vill ha heller. Men vad har det gått, någon vecka?

Man får välja vilken kulle man vill dö på. Om det här gör att de kan sprida spelet till fler (både på PC och konsol) så kanske det är värt uppoffringen att fångarna får ha underkläderna på sig...

Jag antar att du inte är en av oss som köpte spelet tidigt och har haft tillgång till den discorden där de skrävlat om att de inte tänker böja sig och censurera spelet och hela debaclet om skolskjutningen med team 17. Så jo man känner sig lite sviken när de gör en helomvändning sen. Det är ju fortfarande en bra skjutare men det är ju alla andra tactical shooters också.

Medlem

Efter 300 timmar i spelet, ja jag är säker, men inte alltid :P.

Kontot avslutas
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Nej det är inte gnälligt när man protesterar av en vara man köpt som sen ändras. När man dessutom blir fråntagen valet att fortsätta köra som man gjorde. Vilket är fullt möjligt på många spel på steam där man får välja version av spelet man vill köra.
Att folk väljer att protestera med reviewbombning, får ni som är av inställningen låtgå det drabbar inte mig tänka över vilka alternativ som finns att protestera i och att det ska märkas.
En site som FZ nämnde inte ens debaklet i nyheten (men har gjort tidigare enkom nyhet) så där syntes det inte.

Medlem

Håller med de som kritiserar censuren, vad den nu än är. Man köpte ju ändå spelet för en sak och x antal månader senare är det förändrat. Förstår den frustrationen även om jag inte sett före och efter om det här spelet, men det låter som man förstört en råare aura som fanns innan.
Med det sagt så är nyfiken på detta, till konsoll, om det går på lite rea eller ingår i game pass med tiden men inte till fullpris. Och kan inte döma ut det pga en censur jag inte upplevt.
Gillar taktiska shooters som man kan köra i sp.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Håller med de som kritiserar censuren, vad den nu än är. Man köpte ju ändå spelet för en sak och x antal månader senare är det förändrat. Förstår den frustrationen även om jag inte sett före och efter om det här spelet, men det låter som man förstört en råare aura som fanns innan.
Med det sagt så är nyfiken på detta, till konsoll, om det går på lite rea eller ingår i game pass med tiden men inte till fullpris. Och kan inte döma ut det pga en censur jag inte upplevt.
Gillar taktiska shooters som man kan köra i sp.

Du kan få ett exempel på censuren, det finns en bana som heter park holmes, det är ett ställe de tillverkar meth och det är fullt med skumma knarkare där. På den banan så finns det ett barnrum där en flicka ligger och sover nu. När jag spelade den banan första gången så låg hon och skakade av en överdos och en spruta låg brevid henne sen om man gick runt sängen så låg även en använd kondom på golvet brevid sängen så man kunde anta att hon inte bara blivit drogad utan också våldtagen. Som en pappa till en dotter blir man väldigt illa berörd av detta och vill skjuta ner varenda knarkare men spelet går ju ut på att behålla lugnet och försöka gripa alla istället.

Medlem
Skrivet av nils45:

Efter 300 timmar i spelet, ja jag är säker, men inte alltid :P.

Syftade egentligen mer på att SWAT har haft tre olika movesets genom åren. Gifen jag länkade är förra versionen, alltså din "Before the patch"-version, och den vet jag fick direkt kritik för att se ut som om de skitit på sig när det kom. Första versionen, innan early access, var min favorit och liknade bäst din första gif :

Medlem

En av grejerna med Ready or Not var att de ville visa den mer realistiska och råa sidan av swat..dvs inget skulle förskönas. Så jag förstår absolut irritationen då de hela tiden kämpade för att få det att bli så - bara för att sen ändra sig så fort det blev mer pengar involverat (konsoler då dvs).

Spelet är dock fortfarande riktigt bra, ett av de bästa swat spelen jag spelat.

Förresten, oot, var det något liknande som fick RB6:Siege att plocka bort självmordsbombarna? Jag insåg bara en dag att de inte fanns med i spelet längre (jävligt synd) men har aldrig tagit mig tid att kolla upp varför de plockades bort.

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Spelet har sålt 1 miljon på fyra dagar till konsolerna.
https://insider-gaming.com/ready-or-not-1-million-consoles/

signatur

ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ

Medlem

Jag förstår inte varför spelet måste censurera på konsol? Jag menar kolla på Baldurs Gate 3 konsol finns massa sex scener osv.
Vad är problemet?

signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Jag förstår inte varför spelet måste censurera på konsol? Jag menar kolla på Baldurs Gate 3 konsol finns massa sex scener osv.
Vad är problemet?

Har troligtvis att göra med att vissa länder inte tillåter försäljning av spel med den här typen av naket.

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Du kan få ett exempel på censuren, det finns en bana som heter park holmes, det är ett ställe de tillverkar meth och det är fullt med skumma knarkare där. På den banan så finns det ett barnrum där en flicka ligger och sover nu. När jag spelade den banan första gången så låg hon och skakade av en överdos och en spruta låg brevid henne sen om man gick runt sängen så låg även en använd kondom på golvet brevid sängen så man kunde anta att hon inte bara blivit drogad utan också våldtagen. Som en pappa till en dotter blir man väldigt illa berörd av detta och vill skjuta ner varenda knarkare men spelet går ju ut på att behålla lugnet och försöka gripa alla istället.

Tydligt exempel. Tack!

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Synd bara att de förstörde spelet för alla som köpt det på PC för att kunna släppa det på konsol.
Det kom en massa buggar efter uppdateringen. Men värst av allt är att de censurerade spelet efter att de först stoltserat med att de aldrig skulle jamsa med just för att de skulle ha en råhet och blekhet, något som gjorde att många drogs till spelet. Men för att tillfredsställa ESRB och PEGI censurerade de hela spelet, även för PC. Finns inte ens en knappt där man kan välja hur man vill ha spelet, anpassat för konsolbönder eller som det var tänkt.

VOID var tuffa bakom tangentbordet, men sen böjde de sig fram och särade på benen när censurorganisationerna kom och påpekade att de kan tjäna pengar om de tar bort saker.

Man kan ju då segla på de sju haven. Ser själv inga större problem med det när man köpt det som du antagligen gjort.

Medlem

Jag kan till viss del förstå kritiken mot de ändringar de gjort och förstår att det förtjänar någon form av respons, och jag kan också förstå att folk för enkelhetens skull missbrukar ord, men..

Detta är inte censur! Det ständiga missbruket av ordet gör att det snart förlorat allt värde det har. Jo, jag vet att man i "folkmun" säger att exempelvis PG-13 eller Sony/MS kräver att de "censurerar" visst våld och sex. Men censur är något mycket, mycket allvarligare och ska inte blandas ihop med att ett företag väljer att ta bort vissa element ur ett spel för att få det godkänt på vissa plattformar & åldersgrupper.

Och visst, jag har inte spelat det "ocensurerade" spelet så jag har inget att jämföra med, men med få undantag (ex Darksvenn1002) så har det mesta gnället låtit mest som just gnäll över att det nu saknas nakenhet och splatter så kritiken har känts lite fånig. Hört en del om ändrade animeringar också. Det är bra att vara tydlig med sin kritik, ge exempel. Det finns ju flera spel där man kan begränsa crossplay till sin egen plattform (eller spela solo), och då borde man kunna spela PG-18. Jobbigare för utvecklarna, men begripligt att tidigare ägare (? eller leasar vi nu?) förväntar sig någon form av lösning.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Har troligtvis att göra med att vissa länder inte tillåter försäljning av spel med den här typen av naket.

Då kan man väll censurera vissa länder då?

signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Blir ju konstigt antingen delas spelarbasen upp eller så ser du saker dina medspelare med censur inte gör.

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Visst kan man göra så, meeeeen...

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Spelar på Xbox Series X och detta är ett av de bästa spel som jag har spelat!

Medlem

Värdelöst att spela denna typ av spel på konsol.
Det förtar allt det roliga när man ska försöka minnas alla 20+ olika funktioner som de satt på krångliga knappkombinationer och select-wheels för att det saknas tangentbord.

Medlem

Grymt bra spel som jag äger @ Steam. EN riktig SWAT 4 killer.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Medlem
Skrivet av Nope:

Spelet handlar om hur folk i maktpositioner utnyttjar de maktlösa. Folk i maktpositioner vill censurera spelet. Undrar varför..

Borde inte då "folk i maktpositioner" ha jobbat på att "censurera" handlingen om hur då dessa utnyttjar de maktlösa istället för att "censurera" nakenhet?

Medlem
Skrivet av SeniorGamer:

Att det fortfarande finns folk som använder uttryck som "bend over" och "böja sig fram och sära på benen" som tecken på svaghet och vekhet är ju bara för sunkigt.
90-talet ringde och frågade om de kunde få tillbaka sina unkna värderingar.
Rensa kommentarsfältet från dem som inte kan uttrycka sig värdigt. På internet är man bland folk, som man dessutom inte känner, och bör uttrycka sig därefter.

Och vem tror på att det är borttagna moddar som får grabbar att recensionsbomba ett spel?

Kul att spelet kommer till konsol!

Ännu ett dåligt inlägg,.. men för övrigt tyckte jag spelet är riktigt dålig.. avinstallerade snabbt och fick en refund

12
Skriv svar