Tipsa om filmtrailers

Medlem

Varför spoilar de typ hela filmen i trailern till Project Hail Mary? FFS.

Medlem

From visionary filmmaker Luca Guadagnino, AFTER THE HUNT is a gripping psychological drama about a college professor (Julia Roberts) who finds herself at a personal and professional crossroads when a star student (Ayo Edebiri) levels an accusation against one of her colleagues (Andrew Garfield), and a dark secret from her own past threatens to come into the light. AFTER THE HUNT is written by Nora Garrett.

Medlem

Vanessa Kirby plays Lynette, a flawed, yet determined, anti-heroine who embarks on a dangerous, one-night odyssey through Portland’s criminal underbelly in a desperate attempt to gather enough cash to keep her family from eviction. Based on the best-selling novel by Willy Vlautin, Night Always Comes is directed by Benjamin Caron and debuts only on Netflix, August 15.

Medlem

THE GOLD RUSH – 100-Year Re-Release Trailer (1925–2025)

Watch the new trailer for the 4K-restored version of Charles Chaplin’s iconic THE GOLD RUSH, which premiered as part of the Cannes Official Selection.

Get ready for an unforgettable adventure with the Little Tramp as this timeless classic returns for its 100-year anniversary!

Jag hoppas detta innebär att Criterion uppgraderar sin utgåva av filmen också!

Releasehästryttare

Grymt sugen på denna!

Medlem
Medlem
Skrivet av Lecarde:

Varför spoilar de typ hela filmen i trailern till Project Hail Mary? FFS.

Nja tycker inte de spoilar hela filmen, iaf inte om den följer boken hyfsat. Men håller med om att de spoilade för mycket, de sista 30 sekunderna borde de skippat.

Boken var riktigt underhållande speciellt då jag läste den helt "blind". Köpte den endast för författaren och det var härligt som tusan att läsa den utan att ha en aning om vad som skulle ske

Oavsett verkar filmen dela humorn från hans böcker (och såklart filmen The Martian) och den verkar allmänt som en ganska mysig film! Ser fram emot den.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

"Years into their relationship, Tim and Millie (Dave Franco and Alison Brie) find themselves at a crossroads as they move to the country, abandoning all that is familiar in their lives except each other. With tensions already flaring, a nightmarish encounter with a mysterious, unnatural force threatens to corrupt their lives, their love, and their flesh."

Medlem

"GOOD FORTUNE – in theatres October 17, 2025. Starring Seth Rogen, Aziz Ansari, Keke Palmer, with Sandra Oh, and Keanu Reeves."

Medlem
Medlem

Official teaser trailer for Park Chan-wook’s NO OTHER CHOICE, starring Lee Byung-hun and Son Ye-jin. Coming soon.

Medlem

Paul Mescal and Josh O'Connor play star-crossed lovers in THE HISTORY OF SOUND, a sweeping, moving and tender romance from Oliver Hermanus. In US theaters on September 12, and Canada on September 19. A MUBI Release.

Medlem
Medlem

"Forty-one years after the release of the groundbreaking mockumentary This Is Spinal Tap, the now estranged bandmates David St. Hubbins, Nigel Tufnel, and Derek Smalls (Michael McKean, Christopher Guest, and Harry Shearer) are forced to reunite for one final concert.

Spinal Tap II: The End Continues also marks the resurrection of documentarian Marty Di Bergi (Rob Reiner), who once again tries to capture his favorite metal gods as they contemplate mortality—and the hope that their 12th drummer doesn’t join them in The Great Beyond.

Joined by music royalty Paul McCartney and Elton John, Spinal Tap wrestles with their checkered past to put on a concert that they hope will solidify their place in the pantheon of rock ’n' roll.

Directed by Rob Reiner, the film stars Christopher Guest, Michael McKean, Harry Shearer, Fran Drescher, Paul Shaffer, Elton John, Paul McCartney, Questlove, and Chris Addison."

Medlem
Skrivet av Devan:

Samma här, dock är jag inte helt bekväm med att Pradator går utan mask eller har likt Donkey Kong Bananza fått någon babblande flicka på axlarna som ska hjälpa till...

Medlem

Vad i hela helvete är detta för styggelse? Urk. Kan dom inte göra något vettigt av War of the Worlds? Jag tycker filmen från 2005 faktiskt är ganska OK, gillade verkligen atmosfären. Men en stort minus för dom vedervärdiga ungarna i filmen dock.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/8U77zLDDdjc?si=GkKK9cjY_YHlO2yj

Official teaser trailer for Park Chan-wook’s NO OTHER CHOICE, starring Lee Byung-hun and Son Ye-jin. Coming soon.

Åh, denna såg intressant ut.

Sydkoreanerna kan verkligen göra mästerliga filmer, dom har en hel del av mina favoritfilmer någonsin. Har dock hamnat lite efter i dom koreanska filmerna på senare år, har t.ex. haft The Handmaiden i backloggen alldeles för länge.

Park Chan-wook är en av favoritregissörerna, helt klart.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Vad i hela helvete är detta för styggelse? Urk. Kan dom inte göra något vettigt av War of the Worlds? Jag tycker filmen från 2005 faktiskt är ganska OK, gillade verkligen atmosfären. Men en stort minus för dom vedervärdiga ungarna i filmen dock.

https://www.youtube.com/watch?v=104fUNBeqcY

Den där lär bli grymt kul att se, måste googla release...

Medlem
Skrivet av Fezk:

Sydkoreanerna kan verkligen göra mästerliga filmer, dom har en hel del av mina favoritfilmer någonsin. Har dock hamnat lite efter i dom koreanska filmerna på senare år, har t.ex. haft The Handmaiden i backloggen alldeles för länge.

Handmaiden hade jag lyckan att hinna se på bio way back! Grymt bra! Ja, han är en riktig mästerlig regissör som som är lika bra på att bygga världar som personliga sfärer av mystik och drömskhet. Sydkoreansk film är ofta bra på det överlag. Kan rekommendera Decision To Leave också som bär på alla de positiva sidorna. Mubi har den på 4k/blu-ray om du gillar att köpa fysisk media. Annars tror jag den kan streamas här också.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Mer fysisk media-tips från Arrow som nyss utannonserade denna. Takashi Miike är grym också!

Releasehästryttare
Releasehästryttare
Skrivet av Fezk:

https://www.youtube.com/watch?v=104fUNBeqcY

Hoppas Japan kan få en ny chans att adaptera wotw som riktigt mörk anime.

Denna finns ju men skall inte vara så bra tydligen så "gör om gör rätt" som vår löjtnant alltid sa!

Releasehästryttare

IT*S OUT!

Medlem
Skriv svar