Den stora Switch 2-tråden

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Låter lite som detta:
https://www.reddit.com/r/nintendohelp/comments/1l4j1mw/my_swi...

LCD bruise. Skada på skärmen fysiskt från att den är tappad eller transportskadad. Med tanke på hur illa skyddad skärmen är i embalaget så är det inte otänkbart.

Ja, kanske. Fast min var inte skadad från början utan jag upptäckte det först i dag (köpte konsolen på release). På min går strecket som en spikrak linje tvärs över hela skärmen.

Medlem
Skrivet av Jeybee:

Ja, kanske. Fast min var inte skadad från början utan jag upptäckte det först i dag (köpte konsolen på release). På min går strecket som en spikrak linje tvärs över hela skärmen.

Det låter ju inte som en LCD skada i sådana fall. De brukar vara ganska lokala.

Medlem

Blir intressant o höra hur era supportärenden går på era importerade maskiner ...

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/AbqwlgJgn9I

Ytterligare information som pekar på Direct nästa vecka - och bra sammanfattning om vad som ryktas visas upp - både från Nintendo och andra! Personligen hoppas jag verkligen att ett nytt Golden Sun kommer, älskade GBA-originalen!

Men verkar ju bli en hel del från både Microsoft och Sony också vilket känns kul!

https://x.com/attackdabacklog/status/1949519129255235622?s=46

Attack da backlog har gått ut med att det är Direct på specifikt Torsdag nu.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Blir intressant o höra hur era supportärenden går på era importerade maskiner ...

Importerad? Min är köpt på Webhallen. Men ja, ska bli intressant att se hur de/Bergsala hanterar detta.

Medlem

Och för att avsluta mitt eget inspel här i tråden om defekt skärm på Nintendo Switch 2 kan jag säga att Webhallen bytte ut hela konsolen + tillbehören till en ny direkt över disk. Riktigt nice att slippa en hel "skicka in till Bergsala"-vända så här i semestertider etc.

Medlem
Skrivet av Jeybee:

Och för att avsluta mitt eget inspel här i tråden om defekt skärm på Nintendo Switch 2 kan jag säga att Webhallen bytte ut hela konsolen + tillbehören till en ny direkt över disk. Riktigt nice att slippa en hel "skicka in till Bergsala"-vända så här i semestertider etc.

Härligt att höra!

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Ah, som jag trodde då! Spännande! Ser fram emot denna som aldrig förr

Medlem
Skrivet av Jeybee:

Kul att läsa något positivt när det kommer till Webhallen för engångs skull.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Lite roligt att samma snubbe kvittrade om en July direct tidigt när alla andra utgick från att den skulle vara i juni! Så verkar som attack har bra koll! Då skrev han också att det är ytterligare en direkt planerad i september! Andra har också sagt samma sak (vilket gås igenom i videon)!

Vi förväntas alltså få datum till Metroid Prime 4: Beyond i denna direct, och kanske även shadowdrop av Metroid Prime 2+3! Vilket en försenad artbook av trilogin kan tyda på!

Pikmin tycks få ett "mer komplett och komplext flerspelarläge än det i Pikmin 4" som troligen bakas in i ett Switch 2 Edition av spelet som även kommer använda Game Chat - läcker Nash Weedle!

Utöver en del Xbox-spel tycks det också vara möjligt att PS-titlar börjar komma till Switch 2 också!

Videon är nästan 20 minuter och innehåller betydligt fler rykten och läckor som kan vara en fingervisning av vad som visas på torsdag! Så hypen är enorm nu!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Utöver en del Xbox-spel tycks det också vara möjligt att PS-titlar börjar komma till Switch 2 också!

Hörde Spawnwave ta upp det där. Om att Sony kanske skall börja skicka ut vissa spel som multiplattform precis som Xbox då är det bara Nintendo som håller hårt i exklusiviteten. Men det kanske bara blir Live service spel iofs.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Inte långt kvar nu till veckoslutet. Nu har man byggt upp nästan lika mycket hype som inför Switch 2-avslöjandet, blir sjukt besviken om det inte blir nån Direct den här veckan heller.

Skrivet av Jeybee:

Bergsalas verkstad är väl bara för syns skull.
De orkade inte laga en trasig pro-controller jag hade heller där jag råkade sätta mig på den, de skickade mig en ny bara. Trevligt för mig, men känns lite tråkigt att de ändå inte lagar grejer då jag tycker det känns som onödigt slöseri med plast och elektronik.

Medlem
Skrivet av Jeybee:

Importerad? Min är köpt på Webhallen. Men ja, ska bli intressant att se hur de/Bergsala hanterar detta.

Skrivet av Jeybee:

Okej nice, trodde jag va ensam här att köpt i sverige, skönt att det löste sig så smidigt för dig speciellt när det va från Webhallen som fått så mycket kritik

Medlem
Skrivet av lonian:

Hörde Spawnwave ta upp det där. Om att Sony kanske skall börja skicka ut vissa spel som multiplattform precis som Xbox då är det bara Nintendo som håller hårt i exklusiviteten. Men det kanske bara blir Live service spel iofs.

Helldivers 2 kanske kommer till Xbox? Har svårt att se God of War eller Horizon-spelen släppas där i alla fall. Men ja, ska bli spännande att se vad de släpper ifrån sig - speciellt till Switch 2! Hoppas vi får matnyttigt på den fronten på torsdag!

Skrivet av Gertzy:

Helldivers 2 kanske kommer till Xbox? Har svårt att se God of War eller Horizon-spelen släppas där i alla fall. Men ja, ska bli spännande att se vad de släpper ifrån sig - speciellt till Switch 2! Hoppas vi får matnyttigt på den fronten på torsdag!

Helldivers 2 kommer till Xbox den 26:e augusti.
https://www.fz.se/nyhet/300991-helldivers-2-till-xbox-i-augus...

signatur

ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Haha det hade jag glömt. Eller så var det därför det var första jag tänkte på. Hursom ska det bli spännande att se vad som släpps över till vad. Gränserna för konsolerna tycks suddas ut allt mer och det mesta bli tillgängligt "överallt" - även om Nintendo inte lär släppa ifrån sig speciellt mycket.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Har svårt att se God of War eller Horizon-spelen släppas där i alla fall.

Kanske kommer ett Live service God of War.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Inte långt kvar nu till veckoslutet. Nu har man byggt upp nästan lika mycket hype som inför Switch 2-avslöjandet, blir sjukt besviken om det inte blir nån Direct den här veckan heller.

Bergsalas verkstad är väl bara för syns skull.
De orkade inte laga en trasig pro-controller jag hade heller där jag råkade sätta mig på den, de skickade mig en ny bara. Trevligt för mig, men känns lite tråkigt att de ändå inte lagar grejer då jag tycker det känns som onödigt slöseri med plast och elektronik.

Skickade i alla fall joy-cons med drift dit. 😅

Medlem
Skrivet av lonian:

Kanske kommer ett Live service God of War.

Haha, så som Sony tycks tänka nu för tiden kanske det inte är omöjligt

Gen
Medlem

Köpte Odyssey idag och det ser väldigt fint ut på Switch 2 med gratisuppdateringen

Litet orosmoln är att när jag kör handhållet så verkar ZR inte registrera knapptryck speciellt bra.

Medlem
Skrivet av Gen:

Köpte Odyssey idag och det ser väldigt fint ut på Switch 2 med gratisuppdateringen

Litet orosmoln är att när jag kör handhållet så verkar ZR inte registrera knapptryck speciellt bra.

Hm, det låter ju inte bra.
Kan det inte vara så att något dammkorn är och stör i någon glipa? Vet att det kan bli så på mitt tangentbord på Macbook Pro M1 datorn. Blåser till lite o tangenten känns inte stum längre

Medlem
Skrivet av Gen:

Det är en utbredd defekt som verkar bero på att piggen som ska ta i en av fjädrarna är felgjuten, hade likadant på min högra joy-con, verkar vara vanligaste barnsjukdomen på releasekonsolerna att just ZR är defekt. Bytte ut min, nya fungerar perfekt.

Medlem

Gissar att Nintendo Direct blir officiellt 17.00 eller 18.00 idag. 15.00 på Torsdag sker det mest sannolikt om alla rykten stämmer.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Gissar att Nintendo Direct blir officiellt 17.00 eller 18.00 idag. 15.00 på Torsdag sker det mest sannolikt om alla rykten stämmer.

När det har hållits på tisdagar har vi ju ibland inte vetat om det fören på måndagen, så kan se att vi får höra om den imorgon. Men att den sker 15:00 på torsdag tror jag också, det brukar väl vara starttiden?

Skriv svar