Rykte: Ubisoft har skrotat ett Star Wars Outlaws 2

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Skrev bättre storys i mellanstadiet

Hopped up with a poisinos pistol

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Som ovan smygar hade jag en hemsk kulturkrock med första versionen av spelet. Gick från en enkel smyg-tutorial till ”hitta det här på Pikés område, utan att veta exakt var och utan att bli upptäckt. Allt jag plockade upp tappades och hela resan fick göras om. Och om. En Soulslike men att bli upptäckt var det som var döden.

Många patcher senare gick det att spela men jag behövde fortfarande Google en hel del för att inte spendera för stor del av min begränsade speltid med att hitta vilket håll jag skulle gå åt. Med det sagt, så klickade något efter ett tag, förmågorna började bli varierade, Sabacc-storyn kom igång och man började känna sig som en mer kompetent scoundrel. Spelet bjöd på många ”moments” och inlevelsen var ganska bra (när man lärt sig acceptera att inte smyga realistiskt, utan smyga som spelet erbjöd, t ex). Det var kul att ta sig till slutet, lite trist att lägga det åt sidan, och jag hade gärna spelat en tvåa men jag förstår om de missade den stora massan, både med förstaversionen men även nu när det är patchat behöver man kisa lite för att hitta det som är riktigt, riktigt bra.
Och då har vi inte ens beaktat internets sätt att skapa negativa buzz omkring vissa huvudpersoner.

Rekommenderas, trist men förståeligt att det inte blir en fortsättning.

Medlem

Kostade inte basversionen typ över 1000kr när det släpptes? Lägg på Denuvo på det och Ubisoft är förvånade över försäljningssiffrorna...

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Var en av dom som kollade youtube videos och skrattade på hur buggig spelet var, och lovade att aldrig köpa det. Sen köpte jag det ändå efter en tid och under en nice rea.

Tyckte spelet var helt okej, bra dynamic mellan karaktärerna, speciellt huvudkaraktären och roboten. Hennes husdjur var också söt. En helt okej story, vem gillar inte en heist liksom. Du kunde välja mellan att smyga runt eller go all in på så gott som alla uppdrag. Intressanta star wars miljöer även om miljöerna var lite för instängda ibland. Tror 2 av 4-5 kartor var mer öppna. Inte ett fullpris spel men ett helt okej äventyr för 300-400kr. Tror dom fixade mycket av små de spelmekanik som irriterande många spelare. T.ex att inte kunna behålla större vapen, inte kunna skjuta från sin speedbike. tagen under uppdrag med snygg = auto fail och lite annat smått och gott. Dock är AIn fortfarande lite dum.

Jag tror om dom fått göra en tvåa och tagit lärdom från första spelets release and patchar så hade det kunnat bli något intressant. Mer öppenhet i världen, bättre intressanta karaktärer, kanske mer konsekvenser av ens val.
Men i slutändan är det Ubisoft bakom, dom kör alltid på sitt gamla vanliga open world template recept

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag skulle nog påstå att Star Wars mjölkades redan innan Disney tog över. Ett tag där släpptes det ju all möjlig skit baserat på episode 1-3, man fick ju vandra genom en hög av bajs för att hitta något bra. Lucas var ju helt med på bollen att göra filmerna så de kunde sälja leksaker och annat.

Jo så är det nog. Har dålig koll på det och tänkte mest på det som hamnat på duken. En hel del mer på g även.

Medlem
Skrivet av jonis:

Kostade inte basversionen typ över 1000kr när det släpptes? Lägg på Denuvo på det och Ubisoft är förvånade över försäljningssiffrorna...

879 för digital och 789 för fysiskt spel på ps5.

Skribent
Skrivet av Pzyber:

Jo så är det nog. Har dålig koll på det och tänkte mest på det som hamnat på duken. En hel del mer på g även.

Lucas släppte ju 1000 olika versioner av de gamla filmerna och släppte ju några av dem igen på bio, så det var ju även mjölkande på den biten. Tror folk glömmer att vår käre George inte heller direkt behandlade SW med värde innan Disney köpte upp det. Episode 1-3 (möjligen inte 3) ansågs vara barnfilmer som var gjorda för att sälja leksaker. Många ansåg ju att de förstörde SW och inte alls varken höll sig till canon eller stil. Detta säger jag dock inte som försvar till Disney utan mer att SW nog alltid varit mer eller mindre en mjölkko.

signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av noyart:

Var en av dom som kollade youtube videos och skrattade på hur buggig spelet var, och lovade att aldrig köpa det. Sen köpte jag det ändå efter en tid och under en nice rea.

Tyckte spelet var helt okej, bra dynamic mellan karaktärerna, speciellt huvudkaraktären och roboten. Hennes husdjur var också söt. En helt okej story, vem gillar inte en heist liksom. Du kunde välja mellan att smyga runt eller go all in på så gott som alla uppdrag. Intressanta star wars miljöer även om miljöerna var lite för instängda ibland. Tror 2 av 4-5 kartor var mer öppna. Inte ett fullpris spel men ett helt okej äventyr för 300-400kr. Tror dom fixade mycket av små de spelmekanik som irriterande många spelare. T.ex att inte kunna behålla större vapen, inte kunna skjuta från sin speedbike. tagen under uppdrag med snygg = auto fail och lite annat smått och gott. Dock är AIn fortfarande lite dum.

Jag tror om dom fått göra en tvåa och tagit lärdom från första spelets release and patchar så hade det kunnat bli något intressant. Mer öppenhet i världen, bättre intressanta karaktärer, kanske mer konsekvenser av ens val.
Men i slutändan är det Ubisoft bakom, dom kör alltid på sitt gamla vanliga open world template recept

Jag får en känsla av att Outlaws blev lidande för att de jobbade parallellt med Avatar. Även om det är ett stort team så går det sällan bra när två projekt ska bollas samtidigt. För mig känns det som både Avatar och Outlaws hade blivit bättre spel om de fokuserade på ett i taget.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Tycker spelet är helt okej. Har dock bara kommit halvvägs som bäst. Men spelet har börjat krascha så jäkligt så har inte spelat på några veckor...

PC eller ? trist... gör sig nog bättre på ps5

Medlem

Jag får en känsla av att Outlaws blev lidande för att de jobbade parallellt med Avatar. Även om det är ett stort team så går det sällan bra när två projekt ska bollas samtidigt. För mig känns det som både Avatar och Outlaws hade blivit bättre spel om de fokuserade på ett i taget.

Det är inte samma team som jobbat på dem så låter tveksamt. Massive har flera team under samma tak.

Medlem
Skrivet av EmmaGah:

Trist att folk inte verkar gilla Star Wars längre själv tycker jag fortfarande om franchisen. Antar att det är som med Marvel vi har fått för mycket av det. Men jag kommer att köpa Outlaws vid något tillfälle tycker Ubisoft gör bra spel oavsett vad folk säger

Tja, 3 riktigt usla filmer och otaliga skräpserier på 10 år gör att man tappar hoppet.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

PC eller ? trist... gör sig nog bättre på ps5

PC. Läst mycket om det. Verkar inte vara ensam

Medlem

Ubisoft får gärna gå tillbaka till Prince of Persia snart.

Vad gäller Star Wars så kan någon annan ta över tack. Önskar få se mer av Kyle Katarn.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skrivet av lonian:

Ubisoft får gärna gå tillbaka till Prince of Persia snart.

Vad gäller Star Wars så kan någon annan ta över tack. Önskar få se mer av Kyle Katarn.

Ubisoft får gärna lägga ner tvspel och börja med typ spelautomater som konami.
Spelet hade 3,397 all time - peak och nu har dom 63 spelare online.....

Jag skulle säga att det var för att dom släppte ett star wars spel men glömde att lägga in det som var star wars i spelet. Vi fick en trött 3barns mamma utan lasersvärd. Vad är det att hänga i granen? Och spelet hade denuvo, tillsammans med stellar blade kan vara det mest ospelbara dyngan sen superman 64.

Medlem

Undrar varför och är någon förvånad.

Medlem

Jag är bara störd på att det fortfarande pratas om det här spelet ha ha!

Medlem

Tänkte inte på det. Avatar kom och gick, man hörde lite buzz vid release men sen så dog det ut. Har spelat det? Värt att plocka upp om man ändå gillar Ubisoft open world spel?

Medlem
Skrivet av Köttarbjörnen:

Ubisoft får gärna lägga ner tvspel och börja med typ spelautomater som konami.
Spelet hade 3,397 all time - peak och nu har dom 63 spelare online.....

Jag skulle säga att det var för att dom släppte ett star wars spel men glömde att lägga in det som var star wars i spelet. Vi fick en trött 3barns mamma utan lasersvärd. Vad är det att hänga i granen? Och spelet hade denuvo, tillsammans med stellar blade kan vara det mest ospelbara dyngan sen superman 64.

Håller med att denuvo var dåligt. Men måste verkligen ett Star Wars spel ha lasersvärd? Skönt att man får utforska något nytt även om det inte nådde hela vägen fram. Star Wars universumet är så otroligt stort, en helt egen galax. Och så är väl Jedis och även syth lords lite av en myt efter alla så gott som dött.

Något som jag ändå gillade med Outlaws var man inte pushade för att goda sidan skulle vinna. Vilket är något som alla star wars spelen verkar vilja pusha mot. Om någon är ond så antigen dör dom eller så får de någon typ av redemption.

Skribent
Skrivet av noyart:

Tänkte inte på det. Avatar kom och gick, man hörde lite buzz vid release men sen så dog det ut. Har spelat det? Värt att plocka upp om man ändå gillar Ubisoft open world spel?

Jag recenserade faktiskt spelet och gav det en solid 3a. Känns lite open world-trött och stöpt i Ubisofts formula, men helt godkänt

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag recenserade faktiskt spelet och gav det en solid 3a. Känns lite open world-trött och stöpt i Ubisofts formula, men helt godkänt

Coolt! Tack, ska ta o läsa

Medlem

Lucas släppte ju 1000 olika versioner av de gamla filmerna och släppte ju några av dem igen på bio, så det var ju även mjölkande på den biten. Tror folk glömmer att vår käre George inte heller direkt behandlade SW med värde innan Disney köpte upp det. Episode 1-3 (möjligen inte 3) ansågs vara barnfilmer som var gjorda för att sälja leksaker. Många ansåg ju att de förstörde SW och inte alls varken höll sig till canon eller stil. Detta säger jag dock inte som försvar till Disney utan mer att SW nog alltid varit mer eller mindre en mjölkko.

Åtminstone försökte Lucas följa en vision. Disney skiter ju fullständigt i IP:t och om det är kvalitet eller inte. Det är enbart politik och snabba pengar som är viktigt för Disney.

Skrivet av noyart:

Håller med att denuvo var dåligt. Men måste verkligen ett Star Wars spel ha lasersvärd? Skönt att man får utforska något nytt även om det inte nådde hela vägen fram. Star Wars universumet är så otroligt stort, en helt egen galax. Och så är väl Jedis och även syth lords lite av en myt efter alla så gott som dött.

Något som jag ändå gillade med Outlaws var man inte pushade för att goda sidan skulle vinna. Vilket är något som alla star wars spelen verkar vilja pusha mot. Om någon är ond så antigen dör dom eller så får de någon typ av redemption.

Jag har star wars knights of the old republic tillsammans med ett par mods som får mitt 4080 att svättas. Det räcker med att jag sitter bara 3-4 timmar med det spelet för att jag ska komma ihåg vad ett bra star wars spel ska se ut.
Valen ska ha betydelse, mördar jag oskyldiga gatubarn så är jag ond. Och jag får inte handla i slottskällarens affärer. Jag kan hålla med om att det måte inte vara sith vs jedi, och i dom spelen högg man ner både det ena eller det andra. Ibland visste man inte ens vilket som var det goda eller onda. Eller så säger det mer om mig än om spel. Men det var vettigt, det var intressant och det var framför allt kul! Så jävla kul dom spelen är. Och jag tror det är lite det som ubisoft spel ofta saknar. Dom är inte kul. För dom är generiska.
Folk är inte griniga och undviker spel för att dom spelar en ful kvinna som inte har något med star wars att göra. Dom är irriterade för att det finns ingen vettig mening med att spelaen ful kvinna som inte har något med star wars att göra i ett Starwars spel!

Ska vi inte tala om att ett spel från 2003 är bättre än 2025? Varför gjordes spel på den tiden med sådan kärlek, Nogrannhet och precision. Med roliga val som hade betydelse?

Jag spelar hellre en ny omgång av ett spel jag tycker är kul än testar ett mediokert spel som dom ser ut med just den här titeln.

12
Skriv svar