Battlefield 6 – se multiplayer avtäckas

Medlem

bF6 finns att köpa nu på Steam

signatur

In Flames We Trust

Medlem

Folk är lika hajpade som när Battlefield 2042-trailern släpptes 🙄Jag kommer avvakta någon vecka eller två innan jag köper grisen i säcken.

Medlem

Påminner en hel del om 2042, man får väl testa betan men hypen är ganska låg.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Påminner en hel del om 2042, man får väl testa betan men hypen är ganska låg.

Glöm inte att Vince Zampella är bakom rodret för detta projekt. Tror stenhårt att detta är äkta uppföljaren vi alla längtat efter sen BF2 och BF3 och att det är kandidat för att bli det bästa i Battlefields historia

Medlem

Jag gillar inte det jag ser, verkar vara en av få och kanske blivit ärrad av spelserien för många gånger men är som vilken twitchshooter som helst, alldeles för högt tempo, alla fokuserar på kills och skiter i objective, alla väljer bleed out istället för att spara tickets och bli revivade, mycket av det är ju inte spelets fel men det är så mycket buzzwords, snabba klipp, mer spellägen, mer portal, mer förstörelse, jag hoppas innerligt att de grejar det den här gången men jag är fortfarande skeptisk, de har lovat mycket förut också.

Medlem

Ser ju vettigt ut. Men det tyckte jag 2042 gjorde också.
Avvaktarrrrr...

signatur

Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.

Medlem

Av det jag har sett från streamen så är jag fortsatt skeptisk, men kommer ge betan en chans.

Medlem

Pluspoäng för att de rockar Limp Bizkit - Break Stuff i trailern.

Medlem

Får väl se hur kul det är, fick den tidiga beta-inbjudan till nästa helg så blir att testa lite.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag avvaktar likt andra det empiriska bagaget, efter nästa helg bör det finnas underlag till hiss eller diss.

Medlem

Får man fråga hur man vet om man är med i BF Labs eller inte? Gick med eller inte när det lanserades men var så hårt tryck så var oklart om jag blev registrerad helt. Försökt vid nya tillfällen men får då indikation på att jag är med, men får samtidigt aldrig några mail, inbjudningar och dylikt, sjukt luddig sida och koncept tycker jag.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Glöm inte att Vince Zampella är bakom rodret för detta projekt. Tror stenhårt att detta är äkta uppföljaren vi alla längtat efter sen BF2 och BF3 och att det är kandidat för att bli det bästa i Battlefields historia

Vince som gav oss Fortnite 2 istället för Titanfall 3? Vince som gav oss Star Wars i 21 fps? Vince som gav oss call of duty? Den Vince som gav oss... Förra battlefield?

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Vince som gav oss Fortnite 2 istället för Titanfall 3? Vince som gav oss Star Wars i 21 fps? Vince som gav oss call of duty? Den Vince som gav oss... Förra battlefield?

Den Vince som gav oss Call of Duty 4: Modern Warfare? Den Vince som fick ansvar över Battlefield efter förra Battlefield släpptes?

De spelen Vince har jobbat med är alltså MoH: Allied Assault, CoD 1,2, Modern Warfare 1& 2, Titanfall 1 & 1, Apex: Legends och de två Star Wars: Jedi spelen.
Bra CV. Men du fokusera på ett omtyckt BR-spel och ett optimerat spel för att låta det som att det är en dålig kille som har ansvaret. Han lämnade CoD långt innan det blev en skinfest och han hade inget med Battlefield 2042s utveckling och launch att göra.

Medlem

Nu kan vi väl iaf för alltid släppa den här ”mer Squad”-diskussionen och bara greppa att det är vanliga, röjiga, overkliga Battlefield?

Kul med ”Break stuff” med Limp Bizkit, funkade oväntat bra!

Jag känner mig inte taggad alls tyvärr. Jag hoppas att jag har fel. Kom ihåg: INGA PRE ORDER!!!

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Vince Zampella hade inget som helst ansvar eller på något sätt var delaktig i förra Battlefield. Därmot har han vart delaktig i flera av de bästa FPS spelen genom tiderna

Medlem
Skrivet av Thane:

Den Vince som gav oss Call of Duty 4: Modern Warfare? Den Vince som fick ansvar över Battlefield efter förra Battlefield släpptes?

De spelen Vince har jobbat med är alltså MoH: Allied Assault, CoD 1,2, Modern Warfare 1& 2, Titanfall 1 & 1, Apex: Legends och de två Star Wars: Jedi spelen.
Bra CV. Men du fokusera på ett omtyckt BR-spel och ett optimerat spel för att låta det som att det är en dålig kille som har ansvaret.

Precis!

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Jättefint CV, bra spel, men jag ser inte ett enda bra BF i listan, vill ha ett vettigt klassiskt BF, inte ett "likadant som alla andra fps"-BF.

Medlem
Skrivet av laban005:

Jättefint CV, bra spel, men jag ser inte ett enda bra BF i listan, vill ha ett vettigt klassiskt BF, inte ett "likadant som alla andra fps"-BF.

Håller med dig, men beroende på hur gammalt ditt "klassiska BF" är (1942? BFV? BF2? 2142? Tills viss grad 3/4 också) så får man nog försona sig med att det inte är en nisch/genre/subgenre som kommer uppfyllas av AAA någonsin igen.

Tror nog det här kan bli över förväntan ändock, i synnerhet i förhållande till hur låg tilltron varit. Det får bli '83 när det kommer eller HLL för att fylla suget på lite mindre hjärndött pangande.

Medlem

För mig som inte spelat BF sedan BC2 så såg det lika trist ut som BF brukar göra. 😂 Nej jag lägger hellre tid och pengar på annat.

Medlem

Fy fan vilken rörig presentation med folk upp och ned från scenen i korta sekvenser hela tiden.... Presentera hela jävla skiten med en gubbe/kärring istället tack!

Spelet ser lika rörigt och kaosartat ut som denna presentationen var.. Det finns definitivt en gräns för hur mycket destruction ett spel bör ha. Och detta, by the looks of it - har för mycket. Kommer det ens finnas någon poäng med att ta sig in i en byggnad?

signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: MSFS 2024
Sen: 007 First Light | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Ugh! Blir definitivt inget köp efter denna video. Det var ett sjukt stressat och kidsfriendly gameplay event. Inväntar release och ser vad ”massan” säger.

Medlem

Ser ju ut som vilket annat modernt skjutaspel som helst...

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Drapan:

Håller med dig, men beroende på hur gammalt ditt "klassiska BF" är (1942? BFV? BF2? 2142? Tills viss grad 3/4 också) så får man nog försona sig med att det inte är en nisch/genre/subgenre som kommer uppfyllas av AAA någonsin igen.

Tror nog det här kan bli över förväntan ändock, i synnerhet i förhållande till hur låg tilltron varit. Det får bli '83 när det kommer eller HLL för att fylla suget på lite mindre hjärndött pangande.

Precis och även om det blir det perfekta spelet så kommer ändå ingen bry sig om annat än snabba kills. Kan säkert bli det bästa på länge i franchisen så man får väl vara nöjd med det.

Medlem

Det ser riktigt lovande ut. Håller verkligen tummarna. Ingen pre order nu!

Medlem
Skrivet av laban005:

Precis - grymt CV! Lita på det

Detta såg ju inte ut att vara ett likadant som alla FPS spel på något sätt. Detta SKRIKER Battlefield! En äkta klassiskt Battlefield uppföljare till Battlefield 2/3. Vi är så jävla back!

Gnällkuk

Jag tycker det här är precis det jag saknat. Jag är rätt pepp faktiskt, satt och kollade samtliga matcher de spelade igår. Första och sista kartan blev ju denna under streamen och den var klart den bästa.

TL;DW - CQC verkar just nu inte som min grej, alldeles för hetsigt med låg TTK och Shotguns som förstör det mesta (devsen hade dock förvarnat dem att de var broken).

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av laban005:

Jag gillar inte det jag ser, verkar vara en av få och kanske blivit ärrad av spelserien för många gånger men är som vilken twitchshooter som helst, alldeles för högt tempo, alla fokuserar på kills och skiter i objective, alla väljer bleed out istället för att spara tickets och bli revivade, mycket av det är ju inte spelets fel men det är så mycket buzzwords, snabba klipp, mer spellägen, mer portal, mer förstörelse, jag hoppas innerligt att de grejar det den här gången men jag är fortfarande skeptisk, de har lovat mycket förut också.

Låter precis som Battlefield. Jag är taggad.

Medlem
Skrivet av laban005:

Delar denna åsikt. Det var buzzwords och same old, same old. Väldigt lite som övertygar mig om att detta kommer bli en bra objective- och fordonsfokuserad shooter. Kan lika gärna spela Call of Duty.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem

Jag blev mer sugen nu på spelet efter gårdagen. Lyckas de med en felfri release så kan detta bli stort. Osannolikt, men jag vill hoppas.

Medlem

Jag gör som vanligt. Köper en månad EA Pro när det släpps. Då hinner man få en rimlig känsla för om det är lämpligt med ett köp.

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

12
Skriv svar