Stora Anime-tråden

Releasehästryttare

Tydligen så kom det ut ett Madoka Magica Magia förra veckan på steam om någon är intresserad, det har dock inte jätte bra betyg.

https://store.steampowered.com/app/2987800/Madoka_Magica_Magi...

Releasehästryttare

I'm the Evil Lord of an Intergalactic Empire 8.5/10

Fantastisk serie, passar min humor perfekt, hade den varit ocencurerad så hade jag get den 9/10!

Releasehästryttare

Ny shitty looking isekai

Releasehästryttare

Utav de pågående sommar animerna så kollar jag på:

There is no Freaking way i'll be your lover
Marry me, lets have a baby
Nukitashi
Me and the alien mumu
Hell Teacher

Och nu See you tomorrow at the food court, gillar den rejält, deras två personligheter funkar så bra.
Nån annan som kollar på den och i så fall vad tycker ni?

Releasehästryttare

Playing Death Games to Put Food on the Table

Medlem
Skrivet av Nehcrom:

Vad fasen var det här, japanerna har otrolig fantasi och skulle vilja varit en fluga på väggen när de sålde in det här konceptet.

Baserat på en visual novel där förövrigt både Nukitashi och Nukitashi 2 har djup discount på steam.

Releasehästryttare

Lägger ner Leviathan, såg 3 avsnitt.

Så jag vill ju ofta ha humor i mina serier, men om de nu skall göra en ww1 anime så ser jag heldre att den är seriös, (tänk "På västfronten intet nytt" men nu istället fick vi denna alternativ historia, stärsta nackdelen är dock att det är två MC och jag gillade ingen av dem så följa deras resa blev bara meh.

-

Mer Isekai!

Reincarnated as a Dragon's Egg

Har jag fel eller påminner denna om original pokemon serien estetiskt?

Releasehästryttare

Började kolla på Umamusume Cinderella Gray, 3 avsnitt in och tycker det är grymt, jag såg inte original serien, men är den lika bra eller bättre än detta så kommer jag nog spana in den också i framtiden!

Medlem
Skrivet av Devan:

Började kolla på Umamusume Cinderella Gray, 3 avsnitt in och tycker det är grymt, jag såg inte original serien, men är den lika bra eller bättre än detta så kommer jag nog spana in den också i framtiden!

https://media.tenor.com/1dD-knrWDCQAAAAM/oguri-cap-oguri.gif

signatur

Pyramid Head has BIG CLAPPIN CHEEKS

Releasehästryttare

Är det från första serien? If so..

Medlem
Skrivet av Devan:

precis. second season is depression incarnacted tho xd

signatur

Releasehästryttare

Då va första avsnittet av Takopis original sin genomlidet ..

5 avsnitt till, kommer dö av brustet hjärta!

Releasehästryttare

Umamusume Cinderella Gray 7.5/10

Lagt till prequel serien i backloggen nu!

Men ja, uppskattade denna, om det är ännu mer humor i Pretty derby så lär jag gilla den ännu mer!

Releasehästryttare

@Mcgreag

Kollat på några avsnitt av Bloom into you nu och det är nästan exakt samma serie som There's No Freaking Way I'll be Your Lover! Unless...

Svårt att hålla dem isär 😅

Releasehästryttare

Glömde fråga för en månad sen vilka 5 sommar animes ni mest såg fram emot.

Så nu istället ställer jag frågan vilka 5 (max) sommar animes tycker ni är bäst?

Själv har jag börjat med några få #4661264

Dessa tycker jag är riktigt bra och kan rekommendera:

Takopis original sin
See you tomorrow at the food court
There is no Freaking way i'll be your lover! Unless...
Nukitashi

Medlem
Skrivet av Devan:

Glömde fråga för en månad sen vilka 5 sommar animes ni mest såg fram emot.

Så nu istället ställer jag frågan vilka 5 (max) sommar animes tycker ni är bäst?

Vet inte om jag kommer upp i 5 som är värda att nämna. Har dock inte hunnit titta på allt än, Takopi t.ex. väntar fortfarande på att ses.

Clevatess
Fermat no Ryouri
Silent Witch
Game Center Shoujo

Releasehästryttare

Vinland saga (säsong 2) 9/10

Det tog ett tag men har nu sett klart den, väldig mycket bättre än S1 som jag gav 7/10!

Releasehästryttare

The Shiunji Family Children 6.5/10

Väldigt snygg och bra animerad, men storyn va jobbig men hans adopterade systrar som hela tiden leder han på.

Releasehästryttare

Takopi's original sin 10/10

Missa inte vad som troligtvis är årets bästa anime!

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Nukitashi tappade verkligen farten, inget intressant hände i varken avsnitt 2 eller 3, om detta bara blir ännu en waifu collection anime så blir jag rejält ...

Började även kolla på Watari-kun's ****** Is About to Collapse och just nu tycker jag den är bättre ...

Skall troligtvis börja med GQuuuuuuX nu i helgen också ...

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Kollat på 3 avsnitt av Hotel inhumans, men den va inte för mig, gillade första John wick filmen, men inte de efter och känner inget behov av att kolla vidare.

Gav även Gquuuuuux 3 avsnitt och kände att den inte va för mig, är fortfarande intresserad av att se mer Gundamn i framtiden så kommer troligtvis ge nya serier med det ip en chans!

Releasehästryttare

Sett halva första säsongen av Pretty derby nu inklusive det avsnittet de scenerna.

Och ja, det är betydlig mer humor i denna än Cinderella gray, en sak som CG gör bättre är dock racing delen, inlevelsen är bättre.

Det är två olika studios som gör dem också så kanske inte så konstigt att de är så olika.
Pa works har gjort PD och Cygames har gjort CG.

-

Har också lyckats bli sjuk!

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Hur är fragrant flower populärare än da da dan??

Releasehästryttare

En ny krigs anime!!!

Medlem
Skrivet av Devan:

https://i.redd.it/umkbcuv18ugf1.png

Hur är fragrant flower populärare än da da dan??

cuz waguri is PEAK thats why. still love dandadan tho

signatur

Releasehästryttare

Marin har konkurrens i år?

Releasehästryttare
Skriv svar