Quake 3-remaster antydd – avtäcks i veckan?

Robot
Quake 3-remaster antydd – avtäcks i veckan?

Nightdive kan göra uppfräschad version.

#q3a, #quake-3, #quake-3-arena

Medlem

För all del. Nightdive är gudar.

MEN HERETIC OCH HEXEN FFS!

IGÅR, HELST!

Medlem
Skrivet av Legerdemain:

IGÅR, HELST!

Ja alla äldre FPS som hamnade i skymundan förr behöver få träda fram i nya kläder(remaster/remake)!!

signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Jaaaaaaa snälla och lägg in instagib direkt också!

signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Har väntat på detta! Inte för att jag tycker att Quake 3 behöver en remaster, men förhoppningsvist blir det en bra inkörsport för en ny generation av Quake 3 fans.

Medlem

Aaah! Jag som väntat! Ge mig.

Medlem
Skrivet av Legerdemain:

IGÅR, HELST!

Inte mycket för quake själv men Hexen hade varit awesome.

Medlem

Unreal Tournament var det som gällde!

Medlem

Ja utan tveken kungen av multiplayer fps, här krävdes det skills. Blev många roliga LAN-helger då internet saknades. Klockren kontroll/movements.

Eran då man satt med dubbla grafikkort, ett 2D kort och ett 3Dkort där Nvidias TNT kort slogs mot 3dfx, minns inte vart AMD höll hus. Hade även ett märke som hette Matrox, vart de håller hus idag vet jag inte, troligtvis finns de inte alls kvar ...:/

Medlem

Jag fastnade för UT, men Q3 är riktigt kul det med.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Tycker verkligen inte det behövs, QL räcker. Men visst, om det är så, då förväntar jag mig full bakåtkompatibilitet med banor och möjligen moddar.

Det bästa som kunde ske var att q3 fick bättre botstöd, så att bottarna var bättre och att man kunde göra bottar så de spelar smartare genom saker i banorna, det är väldigt begränsat för att inte säga mer eller mindre icke existerande just nu.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fantastiskt om så är fallet, dock rätt övertygad om att dagens generationer inte vill ha eller uppskattar Arena shooters. Diabotical var riktigt välgjort och det hade otroligt svårt att överleva, så tvivlar starkt på att detta kommer ha någon bestående spelarbas, tyvärr.

Jag tror också att om MG eller ID någonsin ger sig på Q1 eller Q2 i ny tappning så får det vara med en otrolig push på sp-delen snarare än MP av samma anledning.

Medlem

Varför vill ni ha det här, egentligen? Det kommer att vara sämre än befintliga open-source-varianter, få max ett par tre patchar efter release, multiplayer kommer vara stendött på mindre än en månad och ni kommer vara 250:- fattigare 🤔

Medlem
Skrivet av tr1stam:

Jaaaaaaa snälla och lägg in instagib direkt också!

Spelade bara Instagib, var riktigt bra också. Körde en del på usa-servrar med 200+ ping. 😆

Hoppas en uppdaterad version fungerar på Quest 3:an.

Medlem

Ser fram emot detta

Medlem

Snackade med brorsan om det i helgen, brukar ju släppas en remaster/remake varje Quakecon. Brukar absolut vara bra grejor, nog köpt alla dom släppt och spelat igenom.

Men, Quake 3 känns tveksamt, har spelat det en del i mina dagar, så absolut ett bra spel, men Quake Live finns ju om man vill spela Quake 3-multiplayer. Quake 3 är ju i huvudsak multiplayer, och är det något man märkt när dom släppte Quake 1 och 2 är ju att multiplayern snabbt dör ut.

Det lockar inga kids med den typen av svårighetsgrad och inlärningskurva, samt att dom som spelar multiplayern kan vara gamla rävar som spelat sen 90-talet och totalkrossar varenda en som vill prova, plus då att det är konsol vs datorspelare i spel där vi pratar millisekunder.

Så tveksam över det hela, väntar hellre på SiN och System Shock 2 remasters.

Medlem

usch, Quake 3 är ju den som bara är multiplayer :/ kan dom inte göra en remaster på Quake 2 istället?

Skrivet av Håkan:

Så tveksam över det hela, väntar hellre på SiN och System Shock 2 remasters.

System Shock 2 har ju redan en remaster, kom ju ute förra veckan

Svårt att se yngre generationer vara intresserad av detta. Är nog bara vi 40-plussare som möjligtvis är det.

Medlem
Skrivet av Tusske:

usch, Quake 3 är ju den som bara är multiplayer :/ kan dom inte göra en remaster på Quake 2 istället?

Ja fy vad hemskt att möta riktiga människor i ett spel, måste vara det absolut farligaste och värsta som finns på denna planet.

Medlem
Skrivet av Tusske:

Kom en remaster på Quake 2 för 2 år sedan, tyckte den var rätt bra. Aldrig spelat originalet dock.

Åh fan, hade jag inte koll på, hade för mig att det blev framflyttat eller nåt. Tack! 🙂

Medlem

En utmärkt anledning att börja lana igen. Kul!

Medlem

Ser inte riktigt varför de ska göra en remaster på q3 när quake live finns och har i princip allt man vill ha.

signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Medlem

Håller precis på att köra igenom lite Doom. Har börjat på Legacy of Rust. Jag spelade nog mer Unreal Tournament än Quake 3.

Medlem

Tänk om bottarna blir lite putsade. Q3's var ju rätt avancerade för tjugofem år sedan och vi har ju fått ett par extra processorkärnor sedan dess för att underlätta beräkningar...
Men känner jag dagens läge rätt så tar de väl bort bottarna istället

Medlem
Skrivet av DieZe:

Ja fy vad hemskt att möta riktiga människor i ett spel, måste vara det absolut farligaste och värsta som finns på denna planet.

ja det är det faktiskt, eftersom 99% av folk man möter i online spel är riktig jävla otrevliga. precis som du är just nu

Medlem

Absolut intressant, dom måste nästan byta spelmotor då antar jag.. Kan det bli Id-tech 6/7 månntro?

Medlem
Skrivet av Tusske:

ja det är det faktiskt, eftersom 99% av folk man möter i online spel är riktig jävla otrevliga. precis som du är just nu

Nej 99% är inte otrevliga online, finns det många troll osv? Absolut, men jag kan inte förstå avskyn/rädslan för mp spel. Exakt vad är det som är så hemskt?

Medlem
Skrivet av Tusske:

Yep, men en remake som ettan fick hade varit awesome.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Yep, men en remake som ettan fick hade varit awesome.

Ettan fick ju inte en "remake" dock. Det var också en remaster, precis som 2:an.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Nej 99% är inte otrevliga online, finns det många troll osv? Absolut, men jag kan inte förstå avskyn/rädslan för mp spel. Exakt vad är det som är så hemskt?

jo det är dom. har inte spelat ett ända multiplayer spel som har chat utan att folk skricker N-ordet eller säger att man är efterbliven eller annat hemskt bara för att man inte kör 100% meta eller gick vänster istället för höger. och jag vet inte hur det är med dig men jag spelar spel för att ha roligt och att bli kallad massor med hemska saker är inte särskilgt roligt för mig

12
Skriv svar