What puts a smile on my face!
Tänkte vi behöver en tråd där man fokuserar på det positiva i vardagliga grejer för lite balans mot "What grinds my gear!"
Forskning har visat att skriva ned positiva saker ökar välmåendet och får dig att se det positiva omkring dig vilket leder till att man blir mer tacksam.
Jag inleder med att säga att jag är glad att leva i ett I-land där jag på en morgon kan ta en god frukost, sätta på en dator och spela ett spel jag väntat på. Nostalgi i all ära men jag vill nog inte leva i en annan tidsålder.
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Bra tanke!
När jag känner att jag kan göra något betydelsefullt för någon annan med den förmåga/de resurser jag har.
För egen del - fågelkvitter, att gå ut på balkongen och titta på det djurliv som finns i området. (Rådjur och harar ser jag regelbundet, räv någon gång ibland.)
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Härlig tråd
För egen del - fågelkvitter, att gå ut på balkongen och titta på det djurliv som finns i området. (Rådjur och harar ser jag regelbundet, räv någon gång ibland.)
Samma här! Räv är dock sällsynt här där jag bor. Känns lite udda, men ändå väldigt speciellt när man ser räven. Ekorrar är dock vanligt att se, jag såg en häromdan. På håll såg den ut som en ödla när den horisontellt slingrade sig över en putsad husfasad.
förutom alla helt uppenbara saker som alla blir glada av - när en skräckfilm (eller skräckspel för den delen) som inte förlitar sig på jump scares faktiskt lyckas få mig att känna obehag. sitter där och ler som en galning, just för att det är så ovanligt.
när jag gör något kreativt och känner att jag riktigt "får till det".
när huvudmenyn uppenbarar sig för första gången i ett nytt fromsoftware-spel.
Sex.
Sweden Rock.
Rollspelssöndag.
Gå hem från jobbet.
Äta en riktigt god hamburgare eller kött.
Dricka en drös bärs så man blir sådär perfekt lullig.
Uppleva en riktigt bra, genomtänkt film, spel eller bok.
Kaffe och kaffeskiten.
Lite konstigt kanske, men jag mår bra av att få gnälla av mig (ventilera) all skit som hänt under veckan, så tack What Grinds My Gears-tråden.
Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.
Sex.
Sweden Rock.
Rollspelssöndag.
Gå hem från jobbet.
Äta en riktigt god hamburgare eller kött.
Dricka en drös bärs så man blir sådär perfekt lullig.
Uppleva en riktigt bra, genomtänkt film, spel eller bok.
Kaffe och kaffeskiten.
Lite konstigt kanske, men jag mår bra av att få gnälla av mig (ventilera) all skit som hänt under veckan, så tack What Grinds My Gears-tråden.
Kul att ni gillar tråden!
Gnälla är ju egentligen att ventilera frustration och att vilja få till en förbättring (oftast). Därav att jag skrev "balansera upp" i stället för att klaga på tråden Problemet blir som det var innan om vi bara klagar och hittar det negativa.
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Naturen och allemansrätten gör mig glad. Om jag blir nyfiken på en sjö eller skog som jag hittar på Google Maps är det fritt fram att åka dit och vandra, bada, tälta och njuta. Fantastiskt. Och om jag hittar bär eller svamp är det bara att plocka med sig hem. Tänk att det finns länder där man inte kan göra så.
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.