Heretic och Hexen nyutgivna – nya episoder, cross-platform och Game Pass
Kul att äntligen köpa dessa spel som man annars spelade som barn via piratkopior.
Hoppas de putsar upp även Hexen 2 framöver.
Heretic är "ok" men Hexen är fortfarande svinbra. Körde någon timma igår. Aldrig fattat att serien dog efter det spelet.
Efter Hexen 2 menar du väl?
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Heretic är "ok" men Hexen är fortfarande svinbra. Körde någon timma igår. Aldrig fattat att serien dog efter det spelet.
Både Heretic och Hexen fick uppföljare. Heretic blev ju ett äventyr i tredjeperson medan Hexen fortsatte på samma spår i Quake-motorn.
"Writer and Fighter"
Äntligen! Spelade båda som liten, allra helst Hexen som jag ägde själv. La massvis med timmar i det! Perfekt att det nu kommer till Switch, vilket har blivit en schysst bärbar retroshooter konsol vid det här laget
Kul att äntligen köpa dessa spel som man annars spelade som barn via piratkopior.
Hoppas de putsar upp även Hexen 2 framöver.
Efter Hexen 2 menar du väl?
Hade helt förträngt Hexen 2..
Amid Evil är ju inspirerade av dessa, får se om de inte är allt för ålderdomliga för mig..
Det är en risk att gränsen går vid Quake, de här är lite för mycket mot Doom 1/2 hållet som jag haft svårt för.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Årets chock och bästa nyhet. Fick allt gratis via Steam då jag redan hade spelen där. Har försökt spela de gamla versionerna (speciellt Heretic som jag aldrig spelat klart) men jag pallar inte med att inte kunna lira med handkontroll. Och jag har gått och hoppats länge nu på remasters… så… ja… jag är helt lyrisk.
Spelat igenom Hexen i MS-DOS, på Saturn och Nintendo 64 (äger alla dessa versioner). Ett av mina favorit-fps med äventyrsinslag från denna era. Vet inte hur många gånger jag dragit igenom det. Många.