Heretic och Hexen nyutgivna – nya episoder, cross-platform och Game Pass

Robot
Heretic och Hexen nyutgivna – nya episoder, cross-platform och Game Pass

Doom-doftande 90-talsnostalgi från Nightdive.

#heretix-hexen, #quakecon

Medlem

Spelade lite Igår. Inget för mig tyvärr. Föredrar doom eller duke nukem

Medlem

Nightdive studios är just nu en av bästa utvecklare

signatur

PEACE✌️

Skribent

Heretic känns som en regelrätt mod till DOOM. Men Hexen har definitivt sitt eget DNA

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fantastika spel. så jävla nice av Nightdive att bara shadow dropa dom så här

Medlem

Blev köp

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Kul att få det utan extra kostnad.

Medlem

Heretic är "ok" men Hexen är fortfarande svinbra. Körde någon timma igår. Aldrig fattat att serien dog efter det spelet.

Medlem

Va bra!
Kändes som det mest troliga som skulle dyka upp, tror fortfarande Q3 är en dum idé.
Får se om det blir ett köp. 🙂

Medlem

Kul att äntligen köpa dessa spel som man annars spelade som barn via piratkopior.
Hoppas de putsar upp även Hexen 2 framöver.

Skrivet av perihelion74:

Heretic är "ok" men Hexen är fortfarande svinbra. Körde någon timma igår. Aldrig fattat att serien dog efter det spelet.

Efter Hexen 2 menar du väl?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av perihelion74:

Både Heretic och Hexen fick uppföljare. Heretic blev ju ett äventyr i tredjeperson medan Hexen fortsatte på samma spår i Quake-motorn.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sjukt välkommet, otroligt bra spel i min mening. Hexen har en speciell atmosfär som är svår att finna.

Medlem

Äntligen! Spelade båda som liten, allra helst Hexen som jag ägde själv. La massvis med timmar i det! Perfekt att det nu kommer till Switch, vilket har blivit en schysst bärbar retroshooter konsol vid det här laget

signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Älskar Hexen, ska bli kul o spela de på ps5

Medlem
Skrivet av lonian:

Kul att äntligen köpa dessa spel som man annars spelade som barn via piratkopior.
Hoppas de putsar upp även Hexen 2 framöver.

Efter Hexen 2 menar du väl?

Hade helt förträngt Hexen 2..

Medlem

Jäkla nice! Dom får gärna fixa remastern på Blood till konsol med. Finns många godingar till jag gärna hade sett ND fixa till som Take No Prisoners, Mageslayer, The Suffering m.fl.

Medlem

Amid Evil är ju inspirerade av dessa, får se om de inte är allt för ålderdomliga för mig..
Det är en risk att gränsen går vid Quake, de här är lite för mycket mot Doom 1/2 hållet som jag haft svårt för.

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Årets chock och bästa nyhet. Fick allt gratis via Steam då jag redan hade spelen där. Har försökt spela de gamla versionerna (speciellt Heretic som jag aldrig spelat klart) men jag pallar inte med att inte kunna lira med handkontroll. Och jag har gått och hoppats länge nu på remasters… så… ja… jag är helt lyrisk.

Spelat igenom Hexen i MS-DOS, på Saturn och Nintendo 64 (äger alla dessa versioner). Ett av mina favorit-fps med äventyrsinslag från denna era. Vet inte hur många gånger jag dragit igenom det. Många.

Medlem

"Greetings Mortal" underbara nyheter. Atmosfären som Hexen bjuder på är svårslagen.

1
Skriv svar