[TD] BF6 Betan +/-

Jag spelade Betan ett par timmar. Ett par tankar:
1. DICE (den nya varianten) har gjort ett bra jobb. Dom har levererat det mesta som fansen vill ha.
2. Allt är enkelt att förstå. Klick-klick= du har fixat din gubbe och modifierat vapen.
3. Grafiken är bra, såg inte en enda bugg (förutom en fiende som försvann upp i intet efter en explosion).
4. Ljudet är fantastiskt.
5. Att spränga allt i bitar är kul.
6. Respawn tar typ 1 sekund (otroligt bra, inget jäkla in inzoomande på kartan).
7. Du kan ligga på rygg och snurra runt hur mycket du vill, påminner om R6S.
8. Kartorna känns logiska och är inte AI-genererade.
9. Känns optimerat och "snappy".
10. CoD-influenser i rörelsemönstret.
11. Score-board är med från början.
12. De klassiska-klasserna-utklassar-tidigare-kassa-lösningar-i-klasssystemet
Sedan ett par tankar om den känslan som manifesterade sig i mitt filosofiska "jag".
Efter mina svettiga timmar i betan satt jag som vanligt och stirrade ned på mina händer. Vänster-klo och höger-klo har varit med i många krig, utforskat många planeter och sett civilisationer förinta sig själv. Vi är här igen, på det splittrade "Pangea" och har hittat en sysselsättning som enbart stjäler vår tid. Den enda belöningen du kan förvänta dig är en tillfredställelse på ett par sekunder. Den inträder vid ett par tillfällen.
- När du fäller din fiende.
- När du tittar på score-board
En känsla av meningslöshet inträder en liten stund efter denna tillfredsställelse och du börjar fundera allvarlig vad det är du sysslar med. Just det är mitt största problem med BF6 år 2025. Jag ser ingen större mening med MP-delen. När man har lekt runt en stund och hetsat sig genom kartorna då är det uppenbart att man inte har samma känsla som tidigare, trots att DICE mycket väl har försökt att väcka de känslorna. Det mesta känns säkert som tidigare - om det är nu det man är ute efter, men man har själv förändrats, och främst de man spelar mot.
BF6, och andra liknande spel, hade varit så mycket roligare om alla inte sprang omkring som yra höns - hela tiden, men det gör dom. Alla är ensamma öar, ingen större taktisk tanke i något. Det gäller bara att skjuta så många som möjligt och hamna längst upp på score-board. Om det är det enda BF-spelaren är ute efter år 2025, då kommer han / hon / den / det / hin / håle vara mycket glada.
Jag känner en slags frustration efter betan, nästan som om jag trodde jag skulle träffa en gammal vän, det gjorde jag på ett sätt, men denna vän känner inte igen mig. Den ser en medelålders man som stirrar tillbaka med ett ängsligt uttryck.
"What happened bro?"
"Livet, hese".
Jag avinstallerade och besökte direkt Night City och fick en örfil av Keanu Reeves.
"Well, you took your goddamn time", och han har rätt.
Jag tror att BF6 SP-delen kommer säkert vara intressant och givande, men inte för den prislappen som finns nu. Jag kommer köpa spelet om ett par år när jag kan få tag på det för en hundring.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
För oss gammelrävar som vart med sen 1942-tiden, så har vi sett och vart med om det mesta. Mycket lever kvar i nostalgi när det första nutid BF spelen kom, skulle jag säga. Allt var nytt och spännande - nu är det same old.
Men kan man få ihop några polare och man spelar som i ett lag tror jag det kan ge gott om härliga stunder.
Jag ska ge mig ut först ikväll, och som i alla andra spel blir fokus på engineer/fordon (gammal tanker från som sagt BF42).
https://i.imgur.com/RUEvIXs.png
6. Respawn tar typ 1 sekund (otroligt bra, inget jäkla in inzoomande på kartan).
7. Du kan ligga på rygg och snurra runt hur mycket du vill, påminner om R6S.
10. CoD-influenser i rörelsemönstret.
Det är precis det som är FEL med Battlefield 6. BF ska inte vara en COD klon. Ska vara ett långsammare tempo så att man är mer taktiskt istället för att göra bunny jumps 24/7. Respawn SKALL vara lång så att man är försiktigare när man spelar. Ingen bryr sig om risker om man ändå är tillbaka 2sek senare.
är det roligare än Helldivers 2?