The Sims släpps som brädspel under hösten
FZ brukar väl vanligtvis inte skriva om brädspelsadaptioner?
Annars brukar det ju vara en stadig ström av brädspel baserade på olika digitala spel. Ofta verkar det dock vara riktigt påkostade produktioner men dåligt testade regelverk. Kanske inte helt olikt den digitala spelbranschen egentligen XD
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Nä, blev väldigt förvånad!
Annars brukar det ju vara en stadig ström av brädspel baserade på olika digitala spel. Ofta verkar det dock vara riktigt påkostade produktioner men dåligt testade regelverk. Kanske inte helt olikt den digitala spelbranschen egentligen XD
Tror jag både skrivit om Diablo-spelet, Witcher-spelet och Gloomhaven tidigare.
"Writer and Fighter"
Tror jag både skrivit om Diablo-spelet, Witcher-spelet och Gloomhaven tidigare.
Alright, jag har nog bara inte uppmärksammat det
Gloomhaven var dock brädspel först!
Men även Elden Ring, Rainbow Six, Dark Souls, Stalker m.m. är aktuellt som brädspel.
Jag har inget emot det, brädspel och digitalt är ju ändå "adjacent" på många sätt.
Men det finns så många spel i båda formerna som jag aldrig sett nämnas på FZ dock men det kan lika gärna vara mina trötta ögon som inte registrerat det.
Alright, jag har nog bara inte uppmärksammat det
Gloomhaven var dock brädspel först!
Men även Elden Ring, Rainbow Six, Dark Souls, Stalker m.m. är aktuellt som brädspel.
Ja jag tror jag tog upp Dark Souls-spelet och Elden Ring under någon helg. Skrev även om när Embracer köpte upp Asmodee
Yes, Gloomhaven var brädspel först såklart!
"Writer and Fighter"
Jag har inget emot det, brädspel och digitalt är ju ändå "adjacent" på många sätt.
Men det finns så många spel i båda formerna som jag aldrig sett nämnas på FZ dock men det kan lika gärna vara mina trötta ögon som inte registrerat det.
Ja jag tror jag tog upp Dark Souls-spelet och Elden Ring under någon helg. Skrev även om när Embracer köpte upp Asmodee
Yes, Gloomhaven var brädspel först såklart!
Hade varit kul och se fler spelrelaterade animes, just nu täcker fz bara cyberpunk animen.
Hade varit kul och se fler spelrelaterade animes, just nu täcker fz bara cyberpunk animen.
Jag har skrivit en del om Castlevania, men annars är jag inte så insatt i just anime.
"Writer and Fighter"
Jag har skrivit en del om Castlevania, men annars är jag inte så insatt i just anime.
Sant.
Tekken, persona och nier automata är några som kommit de senaste åren.
Capcom kommer även släppa denna snart:
Det vore något ifall brädspelet i själva verket är ett dockhus.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]