Solokampanjstrailer för Bad Company 2

Medlem

Jag velar fortfarande om vilken plattform jag ska köpa spelet till.

Kommer det komma ett demo eller liknande till PC så att man får testa om burken klarar av det?

Medlem

Spelet ska jag ha. å musiken e underbar så ska det låta manligt å tungt...

Medlem

Skönt att man har det bokat .. nu återstår det bara att se om det kommer ut den dagen dem sagt lr om det blir en 1943.


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Kul att dem har lagt mera krut på mellansekvenserna


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Hmm betan på torsdag blir kalas!!!

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av ErikSvensson:

Kul att ni gillar trailern! Har varit mycket slit att få klart spelet men det var det värt, nu ska det bli skönt med lite ledighet.

Erik

"Animatör Digital Illusions(DICE)"

Kan du förklara lite mer av vad just du har gjort i spelet?

Mestadels cutscenes men även ingame-saker som AI-animationer/fordons-animation m.m.

Erik


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

Såg riktigt trevligt ut


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

*Dräggel*
Dice visar återigen varför dom är Sveriges bästa spelknåpare.

Kul att även höra att folk som jobbat med spelet besöker fzforumet.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Bra spel (troligtvis, kan inte tänka mig något annat) men vad var så bra med denna trailer? sa inget, visade konstigt ingame material och musiken inte fullständigt passande för attityden (tycker jag...).

Dock långt ifrån sämsta trailern men jag tror folk ska tänka lite på att en trailer kan vara bra även om spelet är kass eller tvärtom...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Såg väl helt okej ut, tycker dock att det saknar lite av den gamla Battlefield-känslan, men den försvann väl naturligt med tiden...
Vinst går alltid före känsla och spelglädje när företag blir för stora tyvärr

Umm, som en inbiten bf fan, det känns inte som gamla bf nej inte direkt men det känns knappast dåligt det är ett annat koncept.

Behöver inte gråta jämt över att det inte är 1942 lr bf2 med ny grafik, bfbc tex hade destruction, och de bästa ljudet i något krigs spel.. känsla är jävligt bra.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag velar fortfarande om vilken plattform jag ska köpa spelet till.

Kommer det komma ett demo eller liknande till PC så att man får testa om burken klarar av det?

Köp det till PC!


signatur

B lup

KoP
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Såg väl helt okej ut, tycker dock att det saknar lite av den gamla Battlefield-känslan, men den försvann väl naturligt med tiden...
Vinst går alltid före känsla och spelglädje när företag blir för stora tyvärr

Finns ingen som kan leva på gamla meriter för evigt. Antingen så gör man samma spel om och om igen eller så gör man något nytt. Och vad är det som säger att detta inte kan bli kul?

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Grumbledock:

Såg väl helt okej ut, tycker dock att det saknar lite av den gamla Battlefield-känslan, men den försvann väl naturligt med tiden...
Vinst går alltid före känsla och spelglädje när företag blir för stora tyvärr

Finns ingen som kan leva på gamla meriter för evigt. Antingen så gör man samma spel om och om igen eller så gör man något nytt. Och vad är det som säger att detta inte kan bli kul?

Tja, risken är att det blir alldeles för mycket "bad company" och för lite Battlefield. Storyn i första spelen kändes väldigt lätt och oengagerade, att få information mitt i strider och missa alla "roliga oneliners" bara för att fienderna inte slutar skjuta förstörde intrycket. Det som var bra var slutet, klar humorpoäng där, men resten var ganska svagt.

Förstörliga miljöer fick vi uppleva i ettan, största besvikelsen på länge. Väldigt lite som du kunde försötras, och det som kunde förstöras gick sönder efter förutbestämda mallar och med väldigt liten effekt. När man spelat ett spel som Red Faction ville man bara gråta i jämförelse, får hoppas del 2 iaf kan erbjuda halva den upplevelsen, det är väl inte att hoppas på för mycket?

AI:n kändes inte alltför intelligent i striderna, de reagerade sällan när de blev flankade och tenderade att vara lite för stilla, men det är väl en smaksak. Lite tråkiga vapen också, mer variation mellan dem vore inte helt fel och såklart roligt spelande både off- och online, med bottar eller vänner. Varierade men balanserade banor.

Framförallt tyckte jag banorna var lite tråkiga, inte direkt varierad, förstörliga miljöer som inte går sönder, få vapen med liten variation, rörig story som inte berättas på ett tydligt sätt vilket gör att man tappar fokus, tråkigt att spela offline etc.
Det var dock inte ett omdöme, bara de saker jag tyckte var mindre bra med första spelet. Det var ett helt okej spel, men kunde ha blivit så mycket mer. Därför hoppas jag att de finputsat 2:an och verkligen gjort ett grymt spel i bästa Battlefield-anda (ej wannabe-cod).

Hoppas mycket på varierade vapen, hagel som inte är långdistansvänligt, tydlig story och miljöer som går att förstöra.

Medlem
Skrivet av MuppenSWE:
Skrivet av Vapendragaren:

Awesome! Någon som vet vad låten i trailern heter?

Queens Of The Stone Age - You Think I Ain't Worth A Dollar, But I Feel Like A Millionaire

Fel låt men rätt Band. Det är
Queens Of The Stone Age - The Real Song For the Deaf.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Fattar fortfarande inte varför detta spel och första inte har Co-Op. Spelen har ett ganska svagt singleplayer som skulle bli helt brilliant med Co-Op!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Storyn verkar väl ok, hoppas bara att vi slipper all comic relief den här gången.
Sen hoppas jag även att musiken i spel är ett originalscore och inte en massa hårdrock som inte passar in.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Fattar fortfarande inte varför detta spel och första inte har Co-Op. Spelen har ett ganska svagt singleplayer som skulle bli helt brilliant med Co-Op!

Vardå? Hur underhållande som helst. Bättre det än att det måste gimpas med en fjånig Co-Op version.

Medlem

haha, trailers kan de ju göra, finfint!

Medlem

Ser sjukt soft ut!

Inaktiv

Köp det till 360 / Ps3 för då slipper man uppgradera datorn, det är det billigaste.

Men jag tänker köpa det till PC iaf!

Medlem

Kan man inte fälla upp hjulen på hind-helikoptrarna?

Medlem

QUOTSA rockar fett

Länk till albumet på Spotify:
http://open.spotify.com/album/731Y1xqP7vB2OqX9AYHQda


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Medlem

Dice har inte snackat så mycket om Marlo sweetwater sarge och Haggard har jag märkt. hoppas bara Dice inte lägger allt på MP :/

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Wardancer:

Fattar fortfarande inte varför detta spel och första inte har Co-Op. Spelen har ett ganska svagt singleplayer som skulle bli helt brilliant med Co-Op!

Vardå? Hur underhållande som helst. Bättre det än att det måste gimpas med en fjånig Co-Op version.

Bara för att du inte har någon som vill spela co-op med dig så betyder det inte att vi andra är i samma sits. Snarast så har de flesta ett flertal personer i sin bekantskapskrets som gillar att spela med en, co-op.

Att slänga in co-op är en bra idé då de flesta uppskattar funktionen och det nästan inte krävs några resurser alls för att skapa stöd för co-op. Även ett spel med svag story och dåligt berättande kan få ett rejält lyft med co-op

Medlem

Ser bra ut men mp-delen kommer nog smiska upp sp ganska rejält.

Medlem
Skrivet av Vapendragaren:
Skrivet av MuppenSWE:
Skrivet av Vapendragaren:

Awesome! Någon som vet vad låten i trailern heter?

Queens Of The Stone Age - You Think I Ain't Worth A Dollar, But I Feel Like A Millionaire

Tack

hmmm, det är väl ändå "The real song for the Deaf" som spelas?

Verkar bli sjukt bra! COD kan ta sig i r*ven

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Wardancer:

Fattar fortfarande inte varför detta spel och första inte har Co-Op. Spelen har ett ganska svagt singleplayer som skulle bli helt brilliant med Co-Op!

Vardå? Hur underhållande som helst. Bättre det än att det måste gimpas med en fjånig Co-Op version.

Singleplayern är ju redan gimpad och funkar precis som en Co-Op match med respawns och allt... Enda skillnaden är att du spelar med AI kompisar som inte gör nåt vettigt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Fan va grymt!

123
Skriv svar