Star Trek Online - FZ delar ut betanycklar

Medlem

Tog mig hela 2.5 min att uppdatera sidan, och jag är hederlig :$ ... använde mig inte av fuskknep!!! Och så kommer de några nerd ungar och roffar sig åt det m.h.a fuskknep... STRYK ska dom ha!!!

Men tur för er att jag inte trycker på "Tactical Nuke -> Sweden" tack vare open betan.

Redaktör
Skrivet av TookMan:
Skrivet av Wartex:
Skrivet av TookMan:

Jag har länge gillat denna FZ siten ,för å checka lite nya lir som kommer ...
Så reggade mig, enbart för detta ..
Refreshar lite innan 19, märker att det blir segare och segare ..
Skit browsern/servern pallar inte trycket, hänger sig. refresh igen .
ser att det är några Nycklar kvar, hack å ryck , då bilden skulle kommut up, så står det bra nycklar slut . allt gone på mindre än 1 minut ..

SKITKASST GJORT !.

Ska ni ha sådana här tävlingar så skaffa iaf hårdvara som pallar trycket.

*radera konto*

Du skapar ett konto och ragear på första inlägged? Åhh, vad vi kommer sakna dig!

själv refreshade jag ca 1 gång i minuten de 5 minuterna innan, och sedan väntade jag tills min windowsklocka stod 19.00 exakt, och bang! 57 nycklar kvar. Grab and run! Seeya in-game!

Reagerar på att Tävlingen är dåligt arrangerad och att de inte har hårdvara för att klara av en sådan här tävling.
Som du ser har flera med mig reagerat likadant.
Att jag inte skulle få en betanyckel var jag väl rätt beredd på.
Servern stenlaggad i 30 mins efter tävlingen avgjord.

Dåligt, skaffa bättre grejjer innan ni gör tävlingar som det här.

Om vi kunde skulle vi ha löst betautdelningar på ett smidigare sätt, t.ex. genom tävlingar. Men med nuvarande plattform går inte det, och det kräver en del arbete och resurser som vi inte har just nu för att lösa det rent tekniskt. Det handlar inte om hårdvaran - inga servrar fixar när folk sitter och refreshar 5-10 tabbar var som galningar.

Sen vill jag tillägga att det inte är någon rättighet att få en betanyckel bara för att vi delar ut dem. Jag förstår mycket väl att man blir frustrerad när sidan inte laddas och jag är ledsen att vi inte kan fixa utdelningen smidigare. Men samtidigt, även om sidan hade laddats blixtsnabbt hade nycklarna gått åt lika fort och precis lika många hade blivit utan.


signatur
Medlem

faan! jag missade denna nyhet
synd, skulle ha varit kul att ha.
tråkigt bara att en massa "vad är FZ?" folk får nycklar *buhähähä*


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Neeeej faan jag glömde bort.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

I refreshed my side on 19.00 hours and it was done already.
I have a feeling that this thing was Predealt by FZ to certain members on the site.

Fixed the show in my book

Medlem

det som vore skoj är att få veta hur många gånger sidan refreshade under 18:59 till 19:02

YESSSSSS! Fick en + att man sitter på ett halvkasst adsl modem!


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Grattis till alla som fick en nyckel. Som tur är är jag inte särskilt intresserad av detta MMO, så jag blev inte besviken (skulle inte ha hunnit få en )

Och whine kommer finnas i varje betautdelnings-tråd, bara att ignorera.

Medlem
Skrivet av Master_johan:

redan slut... "utdelningen kan ta någon timme" njaaa

Hehe, är väl själva utskicket av betanycklarna de syftar på.

Medlem

Hade inga problem alls, surfade in när klockan slog om till 19:00, kom in direkt och fick en nyckel, fanns 127 kvar.


signatur
Medlem
Skrivet av flyer232:

Men helvete!
exakt när klockan blev 19 så tryckte jag på uppdatera, då gick det fan inte att komma in på sidan. När jag väl kom in på sidan var klockan 19.02 och då var alla nycklar slut. Det brukade ju vara lättare att få en beta nyckel förr på fz.

+1

Medlem

tackar fz för ännu en beta nyckel! visst gick sidan segt, men jag refreasha precis när klockan slog 19:00 och fick upp en sida med css som inte svara.
men det gick o klicka

Inaktiv

18.56 - Startar datorn
18.59 - In på Firefox

18.59.50 - Startar Fz

Ser nyheten loggar in genom att skriva lösenordet och klockan 18.00.05 så finns det precis 150 nycklar kvar!

Så jävla sooooofT!

Medlem

Jag fick ingen nyckel


signatur

Meep!

Medlem

tvivlar på att särskilt många "fuskade".
Jag refreshade sidan 19:00:01 och hade turen att få en nyckel, då fanns det 190 stycken kvar.

Medlem

Jag fick en! var 90 kvar efter en sekund när jag tryckte:D


signatur

Jag har Ad,hd. inte skäms jag för det!

Inaktiv

Varför är det olika? Hur fungerar det egentligen?

Jag har aldrig märkt av något lagg vid nyckelsläppet? Handlar det bara om tur?

Medlem

göresten kan det hända att trots att det stog att du fick en nyckel den kommer klockan 21:00 att nyckeln inte kommer?


signatur

Jag har Ad,hd. inte skäms jag för det!

Medlem

Jag hatar mitt liv, såg bara 21:00 och trodde att det BÖRJADE då.

Snyft, snyft, snyft.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av TookMan:
Skrivet av Wartex:
Skrivet av TookMan:

...

...

...

Om vi kunde skulle vi ha löst betautdelningar på ett smidigare sätt, t.ex. genom tävlingar. Men med nuvarande plattform går inte det, och det kräver en del arbete och resurser som vi inte har just nu för att lösa det rent tekniskt. Det handlar inte om hårdvaran - inga servrar fixar när folk sitter och refreshar 5-10 tabbar var som galningar.

Sen vill jag tillägga att det inte är någon rättighet att få en betanyckel bara för att vi delar ut dem. Jag förstår mycket väl att man blir frustrerad när sidan inte laddas och jag är ledsen att vi inte kan fixa utdelningen smidigare. Men samtidigt, även om sidan hade laddats blixtsnabbt hade nycklarna gått åt lika fort och precis lika många hade blivit utan.

En lösning skulle väl kunna vara att man har, säg, 30 min på sig att registrera sitt intresse (givetvis är det 1 registrering/person) och att 200 sedan slumpmässigt väljs ut av dessa - låter inte som det bör vara omöjligt att lösa, och inte heller tekniskt besvärligt. Det gör det lite mer sportsligt, och framförallt roligt för oss som hoppar in 19:01 (jupp, var inne 19:00:57) och ser att alla nycklar är slut. Sen är det nog lite skonsammare mot servrarna också, så slipper folk spamma F5 som totalidioter.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av TookMan:
Skrivet av Wartex:
Skrivet av TookMan:

Jag har länge gillat denna FZ siten ,för å checka lite nya lir som kommer ...
Så reggade mig, enbart för detta ..
Refreshar lite innan 19, märker att det blir segare och segare ..
Skit browsern/servern pallar inte trycket, hänger sig. refresh igen .
ser att det är några Nycklar kvar, hack å ryck , då bilden skulle kommut up, så står det bra nycklar slut . allt gone på mindre än 1 minut ..

SKITKASST GJORT !.

Ska ni ha sådana här tävlingar så skaffa iaf hårdvara som pallar trycket.

*radera konto*

Du skapar ett konto och ragear på första inlägged? Åhh, vad vi kommer sakna dig!

själv refreshade jag ca 1 gång i minuten de 5 minuterna innan, och sedan väntade jag tills min windowsklocka stod 19.00 exakt, och bang! 57 nycklar kvar. Grab and run! Seeya in-game!

Reagerar på att Tävlingen är dåligt arrangerad och att de inte har hårdvara för att klara av en sådan här tävling.
Som du ser har flera med mig reagerat likadant.
Att jag inte skulle få en betanyckel var jag väl rätt beredd på.
Servern stenlaggad i 30 mins efter tävlingen avgjord.

Dåligt, skaffa bättre grejjer innan ni gör tävlingar som det här.

Om vi kunde skulle vi ha löst betautdelningar på ett smidigare sätt, t.ex. genom tävlingar. Men med nuvarande plattform går inte det, och det kräver en del arbete och resurser som vi inte har just nu för att lösa det rent tekniskt. Det handlar inte om hårdvaran - inga servrar fixar när folk sitter och refreshar 5-10 tabbar var som galningar.

Sen vill jag tillägga att det inte är någon rättighet att få en betanyckel bara för att vi delar ut dem. Jag förstår mycket väl att man blir frustrerad när sidan inte laddas och jag är ledsen att vi inte kan fixa utdelningen smidigare. Men samtidigt, även om sidan hade laddats blixtsnabbt hade nycklarna gått åt lika fort och precis lika många hade blivit utan.

En lösning skulle väl kunna vara att man har, säg, 30 min på sig att registrera sitt intresse (givetvis är det 1 registrering/person) och att 200 sedan slumpmässigt väljs ut av dessa - låter inte som det bör vara omöjligt att lösa, och inte hellre tekniskt besvärligt. Det gör det lite mer sportsligt, och framförallt roligt för oss som hoppar in 19:01 (jupp, var inne 19:00:57) och ser att alla nycklar är slut. Sen är det nog lite skonsammare mot servrarna också, så slipper folk spamma F5 som totalidioter.

inte fan e det rättvist att man losar på trisslotter man man köper dom i alla fall


signatur

Jag har Ad,hd. inte skäms jag för det!

Medlem
Skrivet av HK47:

Jag hatar mitt liv, såg bara 21:00 och trodde att det BÖRJADE då.

Snyft, snyft, snyft.

Same here. Satte larmet och allt. Kommer in på sidan lite innan 21:00 och blev lite paff. Attans! Är ju en Star Trek fan också.

Medlem

FAAAN jag glömde bort. Helvete också


signatur

Mucha shaka paka

Inaktiv

Spelar det någon roll om man sitter på 100/100 eller adsl? tror inte det! är servern överbelastad så är den det

eller har jag fel?

Medlem

har någon fått sin kod än?


signatur

Jag har Ad,hd. inte skäms jag för det!

Medlem

jag har fått min kod

Medlem

Jag har fått koden men det går inte snabbt att tanka spelet. Ligger mellan 0.00-0.01KB/sek och har hunnit tanka ner 0.02% av det hela än


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Fått koden nu, orkar inte tanka än, betan börjar ju inte fören den 12e.


signatur
Medlem

Stryk ska ni ha ni som fick nyckeln.

Jag fick ingen ju *sad panda*


signatur

Den som vet vet.

Medlem

är den här för öppna och stängda betan?

Skriv svar