MAG-betan släppt

Medlem
Skrivet av Heya:

Jag gav en etta efter att ha spelat ett par timmar, inget speciellt emot just det här spelet dock, har hittils inte spelat ett FPS på konsol jag gillat alls.
FPS spelar jag på datorn, på PS3/360 föredrar jag ett annat tempo helt enkelt.

Lärd dig att spela med kontroll och en hel värld av fantastisk frenetisk action väntar dig! 8)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag har verkligen försökt att sätta mig in i MAG men det funkar inte riktigt, trots cirka 9h..

Känns stelt och segt. Sen var det lite actionfattigt eller hur man nu ska förklara det. Och ja, det är en beta så det kanske ändras till release.

Jag gillar dock ideén med 256st spelare mot varandra och att man ingår i grupper, men det känns som att det är någonting som saknas.

Ska jag ut och kriga på nätet i år så läggs nog pengarna på BF:BC2

Medlem
Medlem

spelet sög hästp*ng. sämsta spel detta året

Medlem

Stelt men roligt skulle jag säga.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Heya:

Jag gav en etta efter att ha spelat ett par timmar, inget speciellt emot just det här spelet dock, har hittils inte spelat ett FPS på konsol jag gillat alls.
FPS spelar jag på datorn, på PS3/360 föredrar jag ett annat tempo helt enkelt.

Lärd dig att spela med kontroll och en hel värld av fantastisk frenetisk action väntar dig! 8)

Det handlar inte om att lära sig, det är bara allmänt drygt att spela FPS med handkontroll när man vet att det finns ett överlägset alternativ.

Det är ungefär som att bli tvingad att se på analoga sändningar på en gammal 28" tjock tv när du har en 46" full hd tv ståendes brevid med hd sändningar.

Spelet i sig blir säkert helt ok efter ett tag, har iaf bra grunder. Men FPS med handkontroll lär inte hända!

Synd att de inte kunde ha lagt in stöd för mus och T-bord i multiplayer only spel på konsoll. Då hade jag helt plötsligt varit mer intresserad av detta!

Medlem

Håller med Redmac.. varför ge ut en Poll när skaparna själva upprepar 2-3 gånger innan man ens kommer in i spelet att grafiken o sånt e inte klart för att de e en gammal BETA sen jävligt länge sen

Medlem

MW2 e de sämsta spelet so me ute på marknaden de e bara brittiska p12or som spelar skiten nu för tiden spelet e inte ens populärt o kommer inte bli nånting inom pro,va på dh i vintras 50 pers som kolla på turneringen för de va dödstråkigt

Medlem

Jag har spelat MAG större delen av kvällen nu och jag tycker att det faktiskt är riktigt kul när man väl kommit in i det lite, det blir nog inget köp för min del men jag rekommenderar er att testa om ni har en hög med tid att slå ihjäl.


signatur

I'm just sayin...

Medlem
Skrivet av FunnX:

MW2 e de sämsta spelet so me ute på marknaden de e bara brittiska p12or som spelar skiten nu för tiden spelet e inte ens populärt o kommer inte bli nånting inom pro,va på dh i vintras 50 pers som kolla på turneringen för de va dödstråkigt

gillar heller inte såna spel, kräver inte speciellt me skills, bara massa spam me granater å shit, spelar hellre bf2 i squads där teamplay faktiskt krävs..

Medlem

Jävla pissbeta >=O Anslutningen bryts ju hela jävla tiden -.-

Medlem
Skrivet av tavener:

Jävla pissbeta >=O Anslutningen bryts ju hela jävla tiden -.-

konsolproblem


signatur

Retro.

Inaktiv

Man känner sig aldrig i kontroll och det är massor av kaos.

MEN! är det en nackdel? Jag tycker det. Men det var ett jävla stohejj i början. Säkert ett spel jag kan gilla lite då och då. Känns sämre än bad company osv.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv
Skrivet av redmac:

MAG är ett spel som växer ju mer man levlar och uppgraderar sina vapen. MAG bygger väldigt mycket på teamwork och man bör spela koordinerat med fler personer. Gå in på mags forum och gå med i en grupp så ska ni se att det blir mycket roligare. Eller bara prata med folk i spelet så ska ni se att ni blir invitade och så blir spelet helt plötsligt mycket roligare. Ni kan inte bara ge spelet några minuters spelande utan se till att levla upp och spela med folk så ska ni se att det blir bättre. Spring inte bara på utan tänk lite taktiskt. Inget rambo spel ala cod.

Spelet är också betydligt mer skill baserat än cod då det är ingen autoaim i spelet och det kanske får vissa att gråta blod.

Om man följer de objectices som ges ut (a eller b blinkar till exempel så ska du dit) så får du bonus poäng som du sedan kan använda i barracks för att levla upp din karaktär.

Sedan lite tips som man bör läsa:

- Can't call in air support? Take out the AA batteries.
- Vehicles getting pounded? Take out the artillery banks.
- Bunkers really protecting the breach walls that you can't get through efficiently? Take out the bunkers and push the enemy's spawn back.

The only thing that "may" confuse people is the chain of command system, and even that is learned quickly.

Att sedan FZ väljer att ha en poll om spelet då det är i beta form och inte erbjuder alla banor spelsätt samt tweaks är bara löjligt.

Visst, spelet är inte perfekt men det är betydligt bättre än vad många säger bara man ger spelet tid och fördjupar sig i teamwork.

håller med dig till hundra % i det du skriver man!

Medlem

Det var riktigt underhållande faktiskt. Har spelat upp till level 10 idag och låst upp ett nytt assault-vapen och lite tillbehör.
Beroendeframkallande som bara den.

Själv hatar jag egentligen konsoll-fps (får väl revidera det lite), men man vänjer sig rätt fort. Det är fortfarande inte samma kontroll som med tgb+mus men å andra sidan har alla andra samma förutsättning

Jag vred upp "character turning speed" eller vad den hette till 75 av 100 (default var 30 tror jag) så fick man lite bättre snurr på siktet

Om ni provar det (har man ps3 så bör man göra det) så ge det mer än 10 minuter. Det är annorlunda spelsätt. Rambo 3000 fungerar inte, utan samarbete och hålla takiska positioner är det enda som gäller.

Ska spela MAG imorgon med.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av rolle90:

den har funnits på de americanska PSN jättelänge.

Jag laddade ned direkt när den kom på US PSN. Men Serverarna inte var online. Det stod att "Servrarna finns tillgängliga fr.o.m. den 2010-01-04". Jänkarna har ju inte lika feta uppkopplingar som vi har här i Sverige så där behövd det väl ett par veckors försprång

Skrivet av tavener:

Jävla pissbeta >=O Anslutningen bryts ju hela jävla tiden -.-

Spelade i 6 timmar och vart frånkopplad 2 gånger och detta skedde endast i menyerna (alltså efter att en bana slutat alt. när man försökte joina)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av tavener:

Jävla pissbeta >=O Anslutningen bryts ju hela jävla tiden -.-

konsolproblem

nej, det kallas beta. MAG har dedikerade servrar som just nu stress testas med denna beta. Detta för att få en så bra release av spelet som möjligt!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Riktigt bra spel som kommer bli ännu en exklusiv PS3 klassiker. Förbeställt och betalt sedan länge.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

12
Skriv svar