Elgitarrer effektivast mot Tank i L4D2
Sen så betyder nog inte snabbast bäst i praktiken.
Man överlever inte så länge i närstrid mot en Tank på allt över enklaste svårighetsgraden. Om nu inte han står och köttar dina lagkamrater till småflis medans du får stå och banka han i ryggen. Fast då får man hoppas man har flera defibrilatorer liggandes.
Favvo-vapnet för mig är nog sniperbössan faktiskt.
Visst, elgitarren gör mer dmg än shotgun men sen måste man också stå brediv tanken. En fet smäll så flyger man ju iväg...
Man får omringa honom och banka skiten ur honom. Har man tur så lyckas han bara slå 1 eller 2 innan han är död.
Live like a windrammer as you fuck!
Sen slår man ju snabbare (hårdare?) om man tryckt i sig en adrenaline shot innan också! Oslagbart.
Fast som sagt det är oerhört lätt för tanken att kontra.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Jag skulle vilja påstå att det effektivaste mot tanken är SCAR. Med den kan du springa bakåt och skjuta ganska pricksäkert.
Att kalla något effektivt bara för att det gör mest skada under en viss tid är lite löjligt. Men den som vill, varsågod och försök döda tanken med en el-gitarr och lägg upp på youtube så jag får se hur effektivt det är ^^