Vista eller XP.. ?

Medlem
Vista eller XP.. ?

Tjena.

Har just fått min nya dator som jag beställde, och skaffade ett XP till den. Men nu kom jag att tänka på att DirectX 10 bara funkar på vista, så jag undrar, borde jag ångra XP:t och fråga efter ett vista istället? är det värt det?


signatur

Roses are red, violets are blue, and undead are colorblind!

Inaktiv

Jag skulle nog fråga efter vista istället, är som sagt bra om du vill ha senaste dx, vilket man vill?


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem
Skrivet av quadpod:

Jag skulle nog fråga efter vista istället, är som sagt bra om du vill ha senaste dx, vilket man vill?

Ja, sant, ska göra det men då har jag ytterliggare en fråga, vad är det för skillnad på "home vistorna" egentligen? typ basic, premium och ultimate?


signatur

Roses are red, violets are blue, and undead are colorblind!

Medlem

Här ser du en jämförelse av de olika versionerna:

Vista vs. Vista

Ytterliggare ett diagram


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv

Fick Vista Ultimate 64 att fungera bra efter en månads konfigurering.
Använder dock XP Pro för det mesta.
Om du får ett OS kan du ju ta Vista.
DX10 eller ej, tycker det fungerar utmärkt med DX9. Har för mig att skillnad i DX10 inte nödvändigtvis är stor, spelet måste stödja det etcetera. Minns inte riktigt DX10-fakta, det var ett tag sedan det plöjdes igenom.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Installerade Vista x64 Ultimate strax efter SP1 släpptes och jag har inte haft några som helst problem.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv
Skrivet av SuperTank:

Installerade Vista x64 Ultimate strax efter SP1 släpptes och jag har inte haft några som helst problem.

Samma här, fungerar felfritt.

1
Skriv svar