Lan-online-program

Medlem
Lan-online-program

Tjo!

Hörde talas om ett program för ett bra tag sedan där man kan t.ex, lägga upp en lan cs-server och sedan lägger det programmet ut det på internet så vem som helst kan köra på min lan-server.

Har googlat frenitiskt (:O) men inte hittat något,
nån som har en idé på vad ett sånt program kan heta?

//Achronos


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Skickade urlen till programmet via PM.

(Många forum gillar inte att man pratar om det. Kan dock inte säga att jag är påläst på reglerna som gäller här.)

Medlem
Skrivet av Aertekuu:

Skickade urlen till programmet via PM.

(Många forum gillar inte att man pratar om det. Kan dock inte säga att jag är påläst på reglerna som gäller här.)

Jag vill också ha länk

Medlem

om du sitter på ett LAN med privata IP adresser så behöver du bara portforwarda på routern/datorn den port som du väljer att din CS server ska låsa sig mot. sen kan vem som helst ut på internet ansluta sig

Medlem

hamachi? ett virtuellt privat nätverk som skapas mellan alla klienterna.

https://secure.logmein.com/products/hamachi/vpn.asp?lang=en

det är inte olagligt att skapa ett VPN.


signatur

Steam: wizzler

m1
Medlem

Ska du ha en CS-server kan du ju lika gärna lägga upp den som internetserver direkt (sv_lan 0). Det programmet du menar är väl mer gjort för att man ska kunna spela spel över Internet som egentligen bara stödjer LAN.

Inaktiv
Skrivet av m1:

Ska du ha en CS-server kan du ju lika gärna lägga upp den som internetserver direkt (sv_lan 0). Det programmet du menar är väl mer gjort för att man ska kunna spela spel över Internet som egentligen bara stödjer LAN.

Nej, det programmet är till för att skapa en VPN tunnel

Medlem

Annars är OpenVPN en höjdare som alltid fungerat fläckfritt för mig (om än ansträngande att konfigurera för den ovane)

1
Skriv svar