Dream Theater i God of War III

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Vad är det med ljudet? Låter inte ett skit som dem.

Jag skulle vilja påstå att det låter precis som DT. Låten är ju från i mitt tycke världens bästa skiva genom tiderna, alla kategorier, Metropolis Pt2: Scenes From A Memory. Rekomenderas starkt till alla oupplysta inom proggens härliga värld.
Enligt denna länk så ska även Opeth medverka på en soundtrack EP, alltså inte med i själva spelet:
http://gaming.icrontic.com/news/god-of-war-iii-pre-order-bonu...

Through nature's inflexible grace, I'm learning to live!

Happy progging!

Medlem

Fy fan vad trisst musikval. Kunde lika väl haft med Rednex.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem
Skrivet av majsalle:

Fy fan vad trisst musikval. Kunde lika väl haft med Rednex.

Tolkar ditt inlägg som ren ironi, och kan inte sluta skratta högt när jag tänker på hur gow skulle kännas med Cotton eye Joe pumpandes mitt i en stor slakt!

DT är och förbli några av dom största inom sin genre. Så oerhört tighta i såväl studio som live.
I mitt tycke är Images and Words världens absolut bästa album. Dom har ett djup i sina låtar som bara måste upplevas. Hoppas deras tillskott i spelvärlden blir något att minnas.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Skrivet av kashchei:

Rekomenderas starkt till alla oupplysta inom proggens härliga värld.

Kalla det inte "progg" eller "proggen" på svenska, det är något helt annat inom musikgenren här.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Progg

Här är ett exempel: Blå Tåget
http://www.youtube.com/watch?v=sTAvm_Fk09M

Medlem

Å andra sidan brukar folk som lyssnar på just progressive metal och liknande kalla sig för proggare eller säga att man lyssnar på progg, så njae, jag håller inte med dig.
Men visst, jag förstår din poäng.

Inaktiv
Skrivet av kashchei:

Å andra sidan brukar folk som lyssnar på just progressive metal och liknande kalla sig för proggare eller säga att man lyssnar på progg, så njae, jag håller inte med dig.

Då gör de fel och det handlar inte att hålla med någon eller inte, utan det är fakta. Det finns redan definerade och välkända betydelser av ordet i svenskan.

Om du kallar dig proggare lyssnar du på Peps Person och inte Dream Theater. Gillar du däremot progressiv metal lyssnar du sannolikt på Dream Theater.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Tolkar ditt inlägg som ren ironi...


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

palla dream theater...


signatur

Where are we runnin'?

Inaktiv

Sure dance of eternity är en ok låt. Men då är hela albumet Awake bättre. 6.00 clock, the mirror, lie etc.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av kashchei:

Å andra sidan brukar folk som lyssnar på just progressive metal och liknande kalla sig för proggare eller säga att man lyssnar på progg, så njae, jag håller inte med dig.

Då gör de fel och det handlar inte att hålla med någon eller inte, utan det är fakta. Det finns redan definerade och välkända betydelser av ordet i svenskan.

Om du kallar dig proggare lyssnar du på Peps Person och inte Dream Theater. Gillar du däremot progressiv metal lyssnar du sannolikt på Dream Theater.

Whatever you say...

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av kashchei:

Å andra sidan brukar folk som lyssnar på just progressive metal och liknande kalla sig för proggare eller säga att man lyssnar på progg, så njae, jag håller inte med dig.

Då gör de fel och det handlar inte att hålla med någon eller inte, utan det är fakta. Det finns redan definerade och välkända betydelser av ordet i svenskan.

Om du kallar dig proggare lyssnar du på Peps Person och inte Dream Theater. Gillar du däremot progressiv metal lyssnar du sannolikt på Dream Theater.

Sanning! Progg har ingenting med metal att göra. Ingenting alls... Så "lägg av"!

http://www.progg.se/


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Inaktiv
Skrivet av Brandter:

Sure dance of eternity är en ok låt. Men då är hela albumet Awake bättre. 6.00 clock, the mirror, lie etc.

Personligen är Train of Thought mitt favoritalbum, och jag tycker Images and Words är bättre än Awake när det gäller deras 90-tals produktion.

Fast Symphony X är mina favoriter när det gäller genren.

Skrivet av Buio:
Skrivet av Brandter:

Sure dance of eternity är en ok låt. Men då är hela albumet Awake bättre. 6.00 clock, the mirror, lie etc.

Personligen är Train of Thought mitt favoritalbum, och jag tycker Images and Words är bättre än Awake när det gäller deras 90-tals produktion.

Fast Symphony X är mina favoriter när det gäller genren.

Näe, Scenes From a Memmory och Six Degrees är bäst

Skönt att inte LaBrie är med btw, har bara stört mig mer och mer på honom för varje nytt album sen Train Of Thought....

Inaktiv

Kanske dags för dem att fixa lite omväxling. Jag skulle inte säga nej till Jørn Lande även om det aldrig kommer hända.

12
Skriv svar