"MW2 kontroversiellt för sakens skull"

Medlem

tycker det bara är bra att dom visar vad som är väldigt möjliga senarion (fast i lite värre form för underhållningens skull) i dagens verkligen i spelet. finns ju länder där snudd på värre saker händer. men tydligen ska inte folk få se hur värden är. bättre dom läser aftonbladet å tror att det ända som händer i värden är fotboll å kändisskvaller.

och flygplats scenen bygger ju upp större delen av storryn. är ju pga den som man usa hamnar i strid med ryssland efter som terroriesterna lämnar en döda usa spion på platsen så dom tror usa gorde det.

själv sköt jag inte nån. om man inte räknar med snutarna mot slutet men där var man tvungen annars hade inte barnan gått framåt..

å det där med att man kan välja skippa är inte så konstigt efter som den delen av spelet är klart mer "brutal" än resten. å säga att då hade dom ju kunnat skippa lvlen helt är bara dumt. i brutal legends kan du välja om du vill ha blod å fult sprk eller inte. så efter som det valit finns så tycker ni att dom borde tagit bort våldet å språkigt istället?

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av GREY_task:

Jaha... Folk har tydligen svårt för sig att se skillnad på spel o verklighet fortfarande. Sektionen är en del av spelet. En del av storyn. Man får vara med o se helheten i handlingen...

Vem behöver växa upp? Har han spelat GTA IV? Gnällde han då?

Känns som folk har väldigt svårt att sätta sig in i andras resonemang och verkligen försöka förstå dem.

Om de hade varit nödvändigt för handlingen så hade man inte kunnat hoppa förbi det, om de inte hade varit nödvändigt så hade man inte behövt göra banan. Detta alternativ känns väldigt mesigt och halvhjärtat. Om någon finner någon brist med den logiken så berätta för mig var det isf brister.

Om man hade varit ute efter en fullständig upplevelse så hade man tvingat folk att spela igenom det.

Själv kan jag inte argumentera eftersom jag inte spelat, men det där känns vattentät. Bra logik och resonemang.

Medlem

Jag sköt inte heller någon civil.

Min MW2 recension till PCN! För er som fortfarande tvivlar på detta underbara spel!

http://www.pcgamer.se/bloggar/remus___romulus/p=20481


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tycker det var smaklöst och onödigt att ha med flygplatssekvensen. När jag spelar spel vill jag ha kul, inte må dåligt...

Medlem

"Jag chockades inte av den, men jag kände mig lite sorgsen. Jag trodde att spelindustrin kommit över chocktaktiker för chocktaktikens skull."

Jag tror inte nagan blivit chokad av scenen. Den kom ju inte direkt som en overaskning eftersom det har varit valdigt omtalat i olika medier en lang tid innan spelet slapptes. Jag tror att sorg och ilska var det de ville ha fram med den partiet i spelet, och da var ju hans kommentar bara ett"ni gjorde ett bra jobb" i forkladnad.

jag bockar och bugar for en spelutvecklare som tar till medel som gor oss spelare mer kanslomassigt involverande pa mer an ett "lol, hurra! jag gjorde hs!-"plan. Go Infinity ward!


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Ti.
Medlem

Kultur, konst eller bara girigt, kapitalistiskt fulspel?
Spelar ingen roll.
Det upprör och berör och meningen var nog att det skulle uppröra och beröra oxå.
Ingen kom till skada på riktigt.

Medlem

håller med.. den banan va ju bara wtf. kändes som om våldet i Postal var mer vettigt än den banan. Men tycker MW2 faila ganska rejält på varje front förutom core gameplay. De e riktigt bra på det men story och sakfrågor har de alltid varit värdelösa på.

BME
Medlem

tyckte sekvensen var lite tråkig, ingen utmaning i att döda civila, ingen intel att samla, ingen sorts high score eller time trial, spelmässigt tillfördes inte så mycket, men slutet var viktigt för storyn.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Jag hoppas det kommer en mod som gör hela flygplats-grejjen ännu längre, med mer folk och blod, gore och gibbing!
Har man väl spelat igenom Postal 2 så tycker man det mesta är småpotatis.

Medlem

Jag var väldigt skeptisk till att ens spela den delen på flygplatsen innan jag skaffat spelet, kändes olustigt att skjuta civila...Samtidigt när jag väl satt där o skulle välja att hoppa över eller inte så gjorde jag valet att spela den delen...jag är glad att jag gjorde det! inte för att jag är en ond, elak eller hatisk människa utan för att jag tycker att det verkligen hjälpte storyn oerhört mycket!!! varje kula jag tryckte av kändes tung men när uppdraget var över så tyckte jag att d hjälpt storyn oerhört... och jag menar,

senare i spelet så får du skjuta massa amerikanska soldater, inte bara ryssar

och tack vare storyn så fattar man varför o det är då helt okej...

Jag anser att storyn till MW2 var sjukt välgjord och riktigt bra...man drogs med i spelet hela tiden tack vare alla twists!

Grymt bra jobbat med det här spelet! Kommer spela om det flera gånger!

Medlem

Shit... De valde inte att ge folk alternativet att skippa scenen för att den är irrelevant för spelupplevelsen, då det om något borde motbevisas av att den är motbjudande nog att få folk att hata antagonisten, utan för att folk som är obekväma med sådana scener skulle kunna ha alternativet att inte utsätta sig själva för det. Det är väl snarare så att själva alternativet att skippa scenen som kommer få dem att nå en bredare publik än om de gjort så man inte kunnat göra det.

Moder Warfare 2 är ett spel som vill sända ett budskap om terrorism. Det har de själva varit väldigt tydliga med. GTA IV är inte jämförbart med detta då attityden, precis som vissa här innan har sagt, är helt annorlunda.

Att Modern Warfare 2 skulle göra att han känner sig sorgsen och inte längre tycker spelbranschen är mogen visar väl egentligen hur stor hans förståelse är. Om att växa upp är att göra det man vill och respektera andra samt deras åsikter så nådde vi den nivån under 80-talet och inte minst med Modern Warfare 2 då de faktiskt har lagt till funktionen att skippa flygplatsscenen.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Kovski:

Håller med honom helt. Hela den nivån i spelet är totalt vädelös. Den passar inte ens in i storysammanhanget, man får ingen känsla att man faktiskt skjuter oskyldiga heller, man har ingen som helst relation till något som händer. Verkar som just det, att nivån slängdes in för "chocka", men tycker det misslyckades hårt. Hjälper ju inte att uvecklarna tom. tillät en att skippa nivån. Visar ju bara att de själva vet hur irrelevant den var för spelupplevelsen.

Nu är ju frågan, känner du någonsin något för någon i ett spel? känner du någonsin något för en karaktär i en bok?

Utvecklarna har försvarat scenen och sagt deras syfte, att väcka avsky för terroristledaren så man verkligen "njuter" av att leta upp killen och sätta ett skott i pannbenet på honom. Tänker aldrig spela spelet men låter som ett försvarbart syfte, filmer har gjort detta i alla år. Varför ska inte spel som medium kunna använda det?

Nä, ska nog se Die-hard filmerna igen och klippa bort alla scener där terroristerna gör något hemskt. *facepalm*

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Jag hoppas det kommer en mod som gör hela flygplats-grejjen ännu längre, med mer folk och blod, gore och gibbing!
Har man väl spelat igenom Postal 2 så tycker man det mesta är småpotatis.

Jag har verkligen svårt för att se hur man kan jämföra att döda folk i Postal 2 med att skjuta civila på en flygplats men vad vet jag... Seriöst dock, de är inte jämförbara. Älskar Postal 2 men det är väl ändå löjligt att sätta de båda på samma moraliskt tveksamma nivå när varje invånare i Postal 2 har en pistol de skjuter första bästa med.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv
Skrivet av Lightweight:

Har aldrig förstått varför saker och ting ska bannlysas helt eller censureras för ALLA enbart för att vissa har ett problem med det.

Nej, nej, nej!


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av Proximately:
Skrivet av FL3JM:

Jag hoppas det kommer en mod som gör hela flygplats-grejjen ännu längre, med mer folk och blod, gore och gibbing!
Har man väl spelat igenom Postal 2 så tycker man det mesta är småpotatis.

Jag har verkligen svårt för att se hur man kan jämföra att döda folk i Postal 2 med att skjuta civila på en flygplats men vad vet jag... Seriöst dock, de är inte jämförbara. Älskar Postal 2 men det är väl ändå löjligt att sätta de båda på samma moraliskt tveksamma nivå när varje invånare i Postal 2 har en pistol de skjuter första bästa med.

Ja det är ju ändå inte så märkvärdigt att kunna tända eld på folk, hugga av deras huvud, pissa på det och sedan sparka runt det som en fotboll, samtidigt som man skjuter ett par snutar med en hagelbössa som har en katt som ljuddämpare.
Man dödar bögar, muslimer osv, det kanske inte är så moraliskt tveksamt trots allt... eller?

Medlem

Helt fel ute, man kan ju som sagt skippa banan om man inte tycker att det är okej. Själv tycker jag att den hör hemma i spelet.

Man får en känsla för vem Makarov är.

Inaktiv

Jävligt bra spel, underbart SP. Historian är grym, en värdig efterföljare till MW 1 utan tvekan.

Flygplatsbanan passar in i storyn, om moraltanterna som Johan här under nu "mår dåligt" av den så KAN man skippa den.

Skrivet av Johan:

Tycker det var smaklöst och onödigt att ha med flygplatssekvensen. När jag spelar spel vill jag ha kul, inte må dåligt...

Medlem

Någon som spelar EVE? Carebears...?

Jag vet vem jag är och var mina gränser går. De i verkligheten skiljer sig ganska markant från dem i spelvärlden. Om någon har problem med att skilja på dessa två realiteter bör man nog överväga att se över sitt spelande.

Att ett spel berör, på olika sätt, är väl jättebra? Verkligheten är inte alltid lika färgglad och sockersöt som i Super Mario Bros. Kanske kan spelet faktiskt väcka en förståelse för somliga personer kring vad som faktiskt sker ute i världen, varje dag.

Jag säger inte att massmord på flygplatser tillhör den vanligaste formen av negativt sällskapsliv men många har aldrig hört talas om vad som har hänt och ibland ännu händer i t.ex. Somalia, Sierra Leone, Liberia osv. Fortfarande har människor, måhända av olika skäl, svårt att förstå vad som resulterade i kriget på Balkan.

Jag ska bjuda på en upplevelse från denna plats. En serbisk milisman säger "Lämna denna plats annars kommer kullen att bada i ditt blod innan morgonen gryr". Ordern var att bibehålla ställningarna. Verkligheten är långt ifrån vacker och ju tidigare vi förstår det dessto större chans har vi att göra något åt det.

Om ett TV-spel kan bidra till vidgade vyer. Grattis! Kom bara ihåg att varje mynt har två sidor (somliga hävdar tre men det får var och en drista enskilt så mycket han orkar).

BBC gjorde 1999 en filmatisering av ett brittiskt avbyte i sist nämnda region. Se den vettja, den berör! Warriors heter den och är egentligen en miniserie i två delar.

Warriors på IMDb

Ursäkta för min offtopic men ibland ramlar orden bara ur en.

Inaktiv

Håller inte med honom alls, de motiverar ju en att döda terrorister. Sen att man hackar på en scen ur ett spel är ju bara fjantigt, som sagt kan ju stänga av de, kommer upp flera rutor som varnar, och ger möjligheten att stänga av dessa uppdrag och starka scener.

Medlem

ingen som tvingar någon att köra flygplats barnan.
så vill ni inte se det så kör den den inte. själv körde jag den men sköt ingen civilist.

är ju inte direkt som med religionen som man blir in tvingad i vid födsel. var ingen som fråga mig om jag ville skipa biten där jag vart döpt till kristen. isf hade jag valt skip ^^

Medlem
Skrivet av swordy:

ingen som tvingar någon att köra flygplats barnan.
så vill ni inte se det så kör den den inte. själv körde jag den men sköt ingen civilist.

är ju inte direkt som med religionen som man blir in tvingad i vid födsel. var ingen som fråga mig om jag ville skipa biten där jag vart döpt till kristen. isf hade jag valt skip ^^

Jag förstår din poäng men för sakens skull, vilka val tycker du faktiskt är lämpliga att lägga på ett spädbarn?

Medlem

Tänkte precis skriva något i stil med det Kovski skrev, men nu slipper jag ju ta mig tid till det och kan bara hålla med istället

Medlem

Jag tycker den var lite konstigt upplagd i storyn.

Men det var väl i linje med resten av spelet...

Medlem

Sjukt vad mycket extra publicitet det här spelet får.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

ewo
Medlem

den är med för att det är shit rolig?

Medlem

"Jag förstår din poäng men för sakens skull, vilka val tycker du faktiskt är lämpliga att lägga på ett spädbarn? "

å varför måste man ha en religion när man är liten? är det inte bättre man får växa upp å göra sitt eget vall eller välja att inte ha en religion när man äldre? vissa ssker bör vänta tills man är gammal nog å skapa sin egen uppfattning om saker.

fast nu var det väll mw:2 å inte religion det gällde så ursäkta off topic. å föräldrar ska absolut inte klaga på våld osv i spel. vet inte hur många 10-14 åringar man stöter på när man lirar cod eller gears eller nåt annat spel med 18 års gräns..

Medlem

Vad som är kontroversiellt är subjektivt, kom ihåg det.

Personligen så tycker jag att det genererar mycket gratisreklam för spelet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av bjosarn:

Kovski: Tydligen kunde jag inte sagt det bättre själv.

Töntig uppfattning. Men visste redan hur konstig syn fu har på saker Bjosarn

Banan där man skjuter ihjäl en massa civila är ju en viktig del i storyn. Anledningen till att Makarov gör det är ju för att väcka ett hat i Ryssland mot USA.


signatur
Medlem

I dagens spel... vad gör man, jo man dödar. taaadaaa. ska vi censurera allt då?.
Sluta kolla nyheterna, det är ju fruktansvärt

Medlem

Jag tyckte flygplatsen var en utav de bästa banorna, stämningen var så episk på nåt sätt, den sorgsna musiken i bakgrunden.
Samtidigt kändes det ju inte det minsta verkligt så jag har liten förståelse för folk som tar så allvarligt på det.

Filmer som Hostel mfl är väl värre? Men de klarar sig utan någon större uppståndelse.

123
Skriv svar