Rage kan skippa dedikerade servrar

Medlem
Skrivet av lvitriol:

men det är ju helkt klart konsoller är för ungar och efterblivna, fördummat gimpat skit medans PC är äkta gaming för oss hardcore riktiga spelare.

Haha alltså, vart ska man börja?

En av många många fördelar med konsoll är det att man i stor utsträckning slipper dryga människor som har spenderat för mycket tid framför skärmen och grillar allt nytänkande.


signatur

The king stays king.

PC spelare sluta klaga ni köper helt enkelt för lite spel pengarna finns i konsolmarknaden ni är några snåla jävla som dessutom ska ha allt dlc gratis också, att spela med ett tangentbord suger bara ni som inte fattat det innlevelsen när man sitter vid en dator försvinner, tillochmed fps spel blir bättre med en hankontroll när man lärt sig sikta jag var också helt anti mot det i början och föredrog mus/tangentbord men att sitta och klicka ihjäl fienderna är inte så skoj längre....vill ni inte ha dom "konsol anpassade" spelen köp dom inte och sluta klaga ni borde vara glada att ni överhuvud taget får några av våra spel

Medlem
Skrivet av intro18:

PC spelare sluta klaga ni köper helt enkelt för lite spel pengarna finns i konsolmarknaden ni är några snåla jävla

Snåla? Haha Det är konsollspelarna som snålar med hårdvaran.

Skrivet av intro18:

som dessutom ska ha allt dlc gratis också

Vi har ju köpt spelet? Vill de ta betalt så släpper de en expansion. Team Fortress 2 t.ex. erbjuder gratis DLC för att hålla kvar spelarbasen, och det har fungerat alldeles utmärkt.

Skrivet av intro18:

tillochmed fps spel blir bättre med en hankontroll när man lärt sig sikta

Tror du på fullt allvar att en konsollspelare skulle ha en suck mot en som använder mus/tangentbord i valfritt FPS? Det finns en anledning till att de håller isär konsoll och PC i multiplayer.

Skrivet av intro18:

vill ni inte ha dom "konsol anpassade" spelen köp dom inte

Vilket är precis det jag gör.

Skrivet av intro18:

och sluta klaga

Det däremot tänker jag inte göra.

Skrivet av intro18:

ni borde vara glada att ni överhuvud taget får några av våra spel

Haha xD


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Inaktiv

Istället för att hoppa upp och ner som ADHD-drabbade CS-töntar så kanske ni ska fundera på _varför_ spelutvecklarna slutar stödja dedikerade servrar istället. Då jag enbart kör singleplay-spel så har jag ingen aning men om nu någon av er faktiskt vet något så får ni ju gärna svara.

En känsla jag har är att det har med att försöka minska på piratkopieringen. Korrekt?


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Många här tkr inte det spelar någon roll eftersom det är SP som är det intressanta, håller med, men vart slutar det?

ID är väl det enda företag jag faktist gillar inom branschen..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kan inte jag får skriva era nyheter i stället, jag skriver vad folk vill höra, typ så här:

"iD droppar stödet för Xbox 360 samt PS3 och kommer ha ett fet-nice hardcore MP med dedikerade servers... "

Den tiden är förbi. Det senaste renodlade fps'et enbart till pc är Crysis. Rätta mig om jag har fel. Spelen har haft samma utveckling som tv-programmen de senaste 1-2 åren. Samma saker i nya skepnader. Nu kom jag på ett till fps ARMA2. Iaf så tror jag e-sports kommer försvinna om denna utveckling fortsätter. QuakeLive och CS lär inte hålla i all evighet.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Istället för att hoppa upp och ner som ADHD-drabbade CS-töntar så kanske ni ska fundera på _varför_ spelutvecklarna slutar stödja dedikerade servrar istället. Då jag enbart kör singleplay-spel så har jag ingen aning men om nu någon av er faktiskt vet något så får ni ju gärna svara.

En känsla jag har är att det har med att försöka minska på piratkopieringen. Korrekt?

Piratkopiering är säkert en faktor det med, men vissa spel (kommande BF BC2 t.ex.) kan stoltsera med dedikerade servrar. Bryr sig Dice inte om pengar? Troligtvis inte. Tror de på att de kommer att sälja mer om spelet inte strypts för mycket? Säkert.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

jag tror inte Rage kommer få samma mängd protester som MW2, då jag anser (har jag fel?) at Rage MP inte är lika viktigt som MW2 MP. för mig känns Rage som SP med lite extra MP, medans Call of Duty alltid har haft en väldigt viktig MP komponent

Medlem

Skulle inte göra mig ett skit om alla konsoller gick och självdog all på en gång.
Förstår inte hur man inte kan se sambandet mellan försämringar på spel och konsollernas intåg.
Mainstreemdynga kallas det, allt ska passa alla är tänket!.
Fel, fel fel fel!


signatur

Retro.

Medlem

Hehe, det är det jag har skrivit flera gånger tidigare här på FZ och fått mothugg direkt av i princip alla, men nu kanske ni förstår att konsoler är en jävla cancer, och de som spelar konsoler stödjer att spel förstörs.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

FPS som inte utvecklas primärt för PC utan med AI som intelligensanpassas efter konsolkramarnas oförmåga att använda rätt verktyg, nya spel som utvecklas utan dedikerade servrar och ett internet där politikerna vill att lagar som får håret att resa sig på FN-resolutioner om mänskliga rättigheter (skyldig till motsatsen bevisats och möjlighet att stänga av folk från internet, dvs förklara någon skyldig, utan rättegång). Vart i helvette är världen på väg?

Medlem
Skrivet av intro18:

PC spelare sluta klaga ni köper helt enkelt för lite spel pengarna finns i konsolmarknaden ni är några snåla jävla som dessutom ska ha allt dlc gratis också, att spela med ett tangentbord suger bara ni som inte fattat det innlevelsen när man sitter vid en dator försvinner, tillochmed fps spel blir bättre med en hankontroll när man lärt sig sikta jag var också helt anti mot det i början och föredrog mus/tangentbord men att sitta och klicka ihjäl fienderna är inte så skoj längre....vill ni inte ha dom "konsol anpassade" spelen köp dom inte och sluta klaga ni borde vara glada att ni överhuvud taget får några av våra spel

kokko!:down::down::down::down: Fanboy av Konsol!!

Medlem

Varför inte dedikerade servrar? Kan nån förklara anledningen:P?

Medlem

Det roliga i kråksången är ju att spelarna aldrig kan vinna den här kampen. Köper dom spelen så tror utvecklarna att "Ja där ser man, pc-användarna accepterar ju den här lösningen!", och bojkottar man spelen så tänker utvecklarna "Jaha, nä, det lönar sig ju helt klart inte att man utvecklar till PC längre."

För övrigt tycker jag inte om att folk dissar NES.

Tycker att en stor kollektiv jävla SKÄRPNING är på plats i den här tråden. Herregud människor (på båda sidor), tagga ner lite va?

Jag förstår fullt ut att pc-lirare är frustrerade över senaste tidens händelser. Det betyder dock inte att ni kan kasta skit och skriva hur som helst om de som föredrar konsol -- det skapar bara tjafs och osämja. Det är inte tv-spelarna som tar besluten om ifall Windows-versionerna eventuellt försämras eller ej.

När vissa av er framför kritik eller är arga bör ni också tänka på hur ni formulerar er.

FEL:
"Jävla konsoltöntarnas fel att pc-versionen skiter sig, ni är inte ens riktiga gamers och era handkontroller är gimpade buhuhuhu..."

RÄTT:
"Fan vad trist att höra... Beror väl kanske på att mer fokus flyttas på konsolversionerna där dedikerade servrar inte är lika vanligt. Men känns ändå rätt värdelöst att inte kunna lira dedikerat till pc. :("

Mer konstruktiva meningsutbyten tjänar vi alla på, och det blir dessutom mycket roligare att läsa kommentarerna då också.

Inaktiv

Jag tycker att de borde använda dedikerade servrar mer till konsoll. Gick över till Xbox 360 från PC för att jag tyckte det var drygt att uppgradera datorn, spelar dessutom inte så mycket FPS som är bättre på PC. Och jag kom snabbt fram till att den här s.k. matchmaking-grejen funkar rätt dåligt. Speciellt i GTA IV, det spelet hade mått bra av dedikerade servrar (har PC-versionen det förresten?)

Har spelat ett spel till 360 som hade dedikerade servrar för upp till 50 pers. och det funkade utmärkt kan jag intyga. Men det kostar väl mer pengar antar jag.

Sen är det ju lite drygt när folk klagar på att företag satsar mer på konsoll. Uppenbarligen är det där pengarna finns, och skulle jag vara ett företag skulle jag också vilja tjäna så mycket pengar som möjligt. Förstår inte det konstiga i detta.

Medlem
Skrivet av Perequin:

Det roliga i kråksången är ju att spelarna aldrig kan vinna den här kampen. Köper dom spelen så tror utvecklarna att "Ja där ser man, pc-användarna accepterar ju den här lösningen!", och bojkottar man spelen så tänker utvecklarna "Jaha, nä, det lönar sig ju helt klart inte att man utvecklar till PC längre."

För övrigt tycker jag inte om att folk dissar NES.

Varför välja mellan pest eller kolera?.
Enkel lösning är att skita fullständigt att köpa nåt av skräpet!
Sätta hårt mot hårt! och inte falla tillbaka som offer!
Kommer alltid finnas uppstickare att hålla sig till för att mätta spelbehovet.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av anon_35747:

Jag tycker att de borde använda dedikerade servrar mer till konsoll. Gick över till Xbox 360 från PC för att jag tyckte det var drygt att uppgradera datorn, spelar dessutom inte så mycket FPS som är bättre på PC. Och jag kom snabbt fram till att den här s.k. matchmaking-grejen funkar rätt dåligt. Speciellt i GTA IV, det spelet hade mått bra av dedikerade servrar (har PC-versionen det förresten?)

Har spelat ett spel till 360 som hade dedikerade servrar för upp till 50 pers. och det funkade utmärkt kan jag intyga. Men det kostar väl mer pengar antar jag.

Sen är det ju lite drygt när folk klagar på att företag satsar mer på konsoll. Uppenbarligen är det där pengarna finns, och skulle jag vara ett företag skulle jag också vilja tjäna så mycket pengar som möjligt. Förstår inte det konstiga i detta.

Självklart har inte PCversionen det heller, hur skulle det se ut?, lägga arbetstid på att styra upp ett ordentligt multiplayer...nää vet du vad.

Dedikerade servrar har alltid funkat bra på PCsidan, och inte kostar det oss konsumenter ett dyft heller, tro det eller ej, hos oss PCspelare finns det generösa personer som antingen ideellt eller mot en mindre reklamruta gärna hostar en server eller fyra.

Nej klart företagen gör det de vill, tjäna pengar. Men tycka om det? När man tycker att spelföretagen främjar lättja och dumhet och generalitet framför nytänk, djup och spelvärde.
Ne.

(sorry om jag lät dryg, men jag är helt sanningsenligt enormt trött på konsoller i allmänhet.)


signatur

Retro.

Inaktiv
Skrivet av Golvis:

Självklart har inte PCversionen det heller, hur skulle det se ut?, lägga arbetstid på att styra upp ett ordentligt multiplayer...nää vet du vad.

Dedikerade servrar har alltid funkat bra på PCsidan, och inte kostar det oss konsumenter ett dyft heller, tro det eller ej, hos oss PCspelare finns det generösa personer som antingen ideellt eller mot en mindre reklamruta gärna hostar en server eller fyra.

Nej klart företagen gör det de vill, tjäna pengar. Men tycka om det? När man tycker att spelföretagen främjar lättja och dumhet och generalitet framför nytänk, djup och spelvärde.
Ne.

(sorry om jag lät dryg, men jag är helt sanningsenligt enormt trött på konsoller i allmänhet.)

Håller med dig om det du säger, klart man inte kan tycka om det. Är lika emot uppladdningsbara livmätare och annan fördummning som ni PC-spelare. Men jag tycker inte man ska förvånas över deras beteende.

Sen kommer det ju alltid finnas någon som vägrar rättas in i ledet, trots att det leder till färre slantar.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Tycker att en stor kollektiv jävla SKÄRPNING är på plats i den här tråden. Herregud människor (på båda sidor), tagga ner lite va?

Jag förstår fullt ut att pc-lirare är frustrerade över senaste tidens händelser. Det betyder dock inte att ni kan kasta skit och skriva hur som helst om de som föredrar konsol -- det skapar bara tjafs och osämja. Det är inte tv-spelarna som tar besluten om ifall Windows-versionerna eventuellt försämras eller ej.

När vissa av er framför kritik eller är arga bör ni också tänka på hur ni formulerar er.

FEL:
"Jävla konsoltöntarnas fel att pc-versionen skiter sig, ni är inte ens riktiga gamers och era handkontroller är gimpade buhuhuhu..."

RÄTT:
"Fan vad trist att höra... Beror väl kanske på att mer fokus flyttas på konsolversionerna där dedikerade servrar inte är lika vanligt. Men känns ändå rätt värdelöst att inte kunna lira dedikerat till pc. :("

Mer konstruktiva meningsutbyten tjänar vi alla på, och det blir dessutom mycket roligare att läsa kommentarerna då också.

Ja, det var ju... tråkigt. Ät bacon och drick öl med dig


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av anon_35747:

Sen är det ju lite drygt när folk klagar på att företag satsar mer på konsoll. Uppenbarligen är det där pengarna finns, och skulle jag vara ett företag skulle jag också vilja tjäna så mycket pengar som möjligt. Förstår inte det konstiga i detta.

Det finns inget konstigt i det, det tråkiga är att spelen aldrig kan nå sin riktiga potential. Profit före kvalité är mottot hos spelutvecklare/utgivare 2009, för ett par år sedan såg bilden annorlunda ut.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Skrivet av PingviN:
Skrivet av Ravenwood:

Sen är det ju lite drygt när folk klagar på att företag satsar mer på konsoll. Uppenbarligen är det där pengarna finns, och skulle jag vara ett företag skulle jag också vilja tjäna så mycket pengar som möjligt. Förstår inte det konstiga i detta.

Det finns inget konstigt i det, det tråkiga är att spelen aldrig kan nå sin riktiga potential. Profit före kvalité är mottot hos spelutvecklare/utgivare 2009, för ett par år sedan såg bilden annorlunda ut.

Nej, det gjorde den inte. Vakna upp och säg hej till verkligheten, vetja!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av PingviN:
Skrivet av Ravenwood:

Sen är det ju lite drygt när folk klagar på att företag satsar mer på konsoll. Uppenbarligen är det där pengarna finns, och skulle jag vara ett företag skulle jag också vilja tjäna så mycket pengar som möjligt. Förstår inte det konstiga i detta.

Det finns inget konstigt i det, det tråkiga är att spelen aldrig kan nå sin riktiga potential. Profit före kvalité är mottot hos spelutvecklare/utgivare 2009, för ett par år sedan såg bilden annorlunda ut.

Nej, det gjorde den inte. Vakna upp och säg hej till verkligheten, vetja!

Ja, profit är och har varit meningen med att publicera spel. Problemet nu är att kvalité inte säljer lika bra som tidigare. Beror på att fler spelar spel och majoriteten väljer att köpa en lägre kvalité pga att hårdvaran är billigare.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av PingviN:
Skrivet av Ravenwood:

Sen är det ju lite drygt när folk klagar på att företag satsar mer på konsoll. Uppenbarligen är det där pengarna finns, och skulle jag vara ett företag skulle jag också vilja tjäna så mycket pengar som möjligt. Förstår inte det konstiga i detta.

Det finns inget konstigt i det, det tråkiga är att spelen aldrig kan nå sin riktiga potential. Profit före kvalité är mottot hos spelutvecklare/utgivare 2009, för ett par år sedan såg bilden annorlunda ut.

Nej, det gjorde den inte. Vakna upp och säg hej till verkligheten, vetja!

Hej, verkligheten. Vad händer?

Med det avklarat:

Tybalt satte fingret på problemet till stor del. Det mainstreamen vill ha, det är det som publiceras. Mainstreamen är dock konsollanvändare, och konsollen har otillräcklig hårdvara, vilket drastiskt begränsar spelen potential när de ska utvecklas till flera format. När PC-spelen var till rätt stor del exklusiva titlar som i första hand utvecklades för PC så fanns inte det problemet i lika stor utsträckning och utvecklarna levererade spel av hög kvalité.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Visste inte ens att multiplay skulle finnas.

Medlem

Problemet är ju att man inte vet hur mycket PC spel som faktiskt säljs eftersom undersökningarna aldrig räknar med t.ex. steam och direkt2drive. Det gör ju att hälften av allt som säljs till PC faller bort när de ska vad som säljer bäst.

Medlem
Skrivet av gike:

Problemet är ju att man inte vet hur mycket PC spel som faktiskt säljs eftersom undersökningarna aldrig räknar med t.ex. steam och direkt2drive. Det gör ju att hälften av allt som säljs till PC faller bort när de ska vad som säljer bäst.

Bra sagt.

Medlem
Skrivet av gike:

Problemet är ju att man inte vet hur mycket PC spel som faktiskt säljs eftersom undersökningarna aldrig räknar med t.ex. steam och direkt2drive. Det gör ju att hälften av allt som säljs till PC faller bort när de ska vad som säljer bäst.

Så ett företag som släpper ett spel till flera plattformar har inte koll på hur mycket som säljs till olika plattformar?

Har de inte koll på sin egen ekonomi?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

123
Skriv svar