Medlem
Skrivet av Marwin88:

Så det är bara jag som har jävligt långa laddnings tider?

Om du väljer att installera spelet så förbättras saken. Fast det är fortfarande väldigt sega laddningstider.

Medlem

De gör de automatiskt på PS3 om jag inte minns fel

Skrivet av ThomasT:
Skrivet av Marwin88:

Så det är bara jag som har jävligt långa laddnings tider?

Om du väljer att installera spelet så förbättras saken. Fast det är fortfarande väldigt sega laddningstider.


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem
Skrivet av Marwin88:

De gör de automatiskt på PS3 om jag inte minns fel

Skrivet av ThomasT:
Skrivet av Marwin88:

Så det är bara jag som har jävligt långa laddnings tider?

Om du väljer att installera spelet så förbättras saken. Fast det är fortfarande väldigt sega laddningstider.

Det som stör mig mest är att man inte kan stänga av Autosave-funktionen och att laddningstiderna mellan matcher är i det längsta laget.
Jag tror starkt att det beror på att Namco var tvungna att programmera spelet för Multiplattform (jävla microsoft) och att det ledde till att laddningstiden blev en potta skit. Om de bara hade Släppt det till PS3 så hade det varit i klassiskt "Tekkenladdningstid"
För att för mig så har ett Tekken-spel varit lika med högt tempo och inget jävla Autosave eller "now loading" i 5-10 sekunder. Annars hade jag gett spelet en 5:a i Betyg
Får väl hoppas att Namco släpper en uppdatering så det löser sig med det och även onlinebuggarna.

Jag tycker det var väldigt kul med F3Ds post :S jag bara funderar på hur han tänkte egentligen. Visst kommentera gärna osv men herregud, trodde du verkligen att folk skulle börja hålla med dig för att du ratar författaren?

Att ingen lärt sig att detta är subjektiva bedömningar ännu... SAMT att det är personers tycke och smak på en sådan nivå att det alltid finns de som tycker annorlunda. Jag gillar tex inte striderna i dragon age, jag tycker man har kommit så pass långt egentligen (i en AAA titel) att man inte ska behöva stå i närstrid och kasta magier på fiender en och en medan de styckar och gnager på en samt att man inte ska ha exakt samma animation på varenda jävla attack (visst ibland finns ju hela två olika i olika spel men jag såg inget sådant i dragon age men det kanske var ouppmärksamt, jag vet inte) med ett visst vapen (eller magi). Sedan att det enda som var kul i spelet var dialogerna är en annan sak (jag är ändå lika förvånad över vilken övertalningsförmåga man har i spel som mass effect och fallout etc, man måste vara djävulsk bra på att prata helt enkelt och i så få meningar...). Min poäng är att det fick en 5:a här och jag kanske skulle ge det en 3 (möjligen en 4:a om det blir bättre "late-game" men det kommer jag aldrig få veta då jag sålde skiten ganska direkt).

Okej nu har du spelat skiten i 2 år och detta kanske var för dig som att någon skulle skriva att WoW får betyget 2 av 5 efter 6 år men det är klart att det finns de som gör det också. Alla gillar inte WoW. Alla gillar inte tekken. Personligen i just denna fråga tycker jag precis som någon annan här innan, tekken tag är det enda spelet som egentligen går att spela av tekken serien.

Nu var jag dum och tänkte att någon skulle läsa denna post men det kommer ju inte hända :/ peace out


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Citat:

Hej, storröjare. Tack för att du kallar mig kötthög, det känns väldigt trevligt. Skapar stämning och så.

En annan sak: tack för ditt omdöme! Det är fantastiskt kul att få feedback på det man skriver. Jag som är van vid tryckta tidningar tycker att det är underbart givande med så många kommentarer här på FZ. (Det gäller alla som skrivit något här, även om snubben som spoilade Lars farsa kanske kunde vara snäll och undvika sånt i framtiden.)

Så till kritiken: Det är givetvis helt korrekt att man kan tjäna pengar på andra grejer än kampanjläget. Jag vet faktiskt inte vad jag tänkte på där. Så - jag ber om ursäkt. Slip of the mind?

Men den faktiska recensionen tänker jag inte be om ursäkt för. Det är givetvis jättekul för dig att du spelat Tekken 6 i två år. Jag gör mig heller inga villfarelser om att vara införstådd i hardcorescenen. Att jag skriver att jag tycker att raseri-funktionen är orättvis är ju sant, för det är
vad jag tycker. Att jag tror att många hardcorespelare har problem med en sådan detalj är en logisk slutsats - för varför skulle de omfamna en sådan uppenbar brist? Bara för att det finns och att man måste förhålla sig till det behöver det inte betyda att man måste gilla det.

Tack för mig.

Meh.....
Det är väl inte meningen att du skall recensera spelet bara utifrån vad du tycker:down:. Du skall ju recensera spelet utifrån kvaliteten på det:up:. Så att säga att ragefunktionen är dålig är ju lite att ta i. Den är ju anpassad för att man skall kunda vända på matchen när man ligger under, och det är precis vad den gör. Alltså är ragefunktionen inte dåligt gjord eller någoting, du gillar den bara inte. Så det är ju orättsvist att ge spelet minus för ragefunktionen.

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Att ingen lärt sig att detta är subjektiva bedömningar ännu... SAMT att det är personers tycke och smak på en sådan nivå att det alltid finns de som tycker annorlunda.

Problemet är dock att det går från spelsiderecension till en personlig recension beroende på vad man själv gillar och ogillar, vilket i allmänhet ses som lite mindre professionellt. Att i artikeln ta saker på en nästan personlig nivå och göra en politisk jämförelse känns lite överdrivet.

Problemet med recensionen är att den inte tar upp någonting annat än det som recensenten ogillar med spelet. Kommentarerna om det nya funktionerna fick inte så mycket plats än "gnällandet" själv.

Själv tycker jag att Scenario Mode får lite väl mycket kritik, den har ju gjorts med glimten i ögat och är uppenbart inspirerat av Streets of Rage (2 för att vara petig). Har man spelat den känner man igen det exakt när man kommer upp med hissen och Jin sitter på en stol på exakt samma sätt som Mr. X.

Frustrerande, javisst, men ändå rätt kul att spela. Jag störs inte särskilt mycket av att många av nissarna ser likadana ut, det är så spelet har utformats.

Medlem

Spelet är riktigt bra. Alla Tekken-fans kommer bli nöjda. Onlinedelen förstör och lämnar mkt att önska. Detta är dock tveklöst det bästa fightingspelet ute på PS3an. Soul Calibur 4 är lika snyggt dock. Folk som växte upp med Tekken kommer tycka om det och även kanske få en flashback eller två. 4/5 enligt mig och det är endast för att online upplevelsen är dålig som det blir en 4:a och inte en 5:a.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

Nej nej nej

ni har fått alltingom bakfoten gubbar, så här skall det vara.

"TEKKEN är en teatertradition med anor från mitten av 1800-talet.TEKKEN är en underhållningsform som består av en blandning av musik, dans, sketch och monolog. Till kupletterna och sångerna används ofta kända musikstycken som försetts med nyskrivna texter. I sketcherna behandlas aktuella ämnen med satir och humor.

Jag är benägen att hålla med recensenten i mkt, dock förtjänar det inte detta höga betyg.

tekken 6 är sämre än både 5,4,3 ja nästan 2an oxå för den delen

1,5 fz:or borde det ha, samt ett halvt minus poäng för japs svenne skämtet "lars audaktusson", jag trodde den högen joppade på te ve *asg*

Nej stor dissapoitmenten måste jag säga.

mkt skit har det kommit på gamerfronten på sista tiden, det enda som givit oss alltför många sömlösa nätter är konstigt nog borderlands, hahah.

sunkigt som fan, men ändå rikigt kul

Nej stå på er FZ, såga när det förtjänas att såga, det är våra slantar det är frågan om, och var sparsmakad med stjärnfall och fyrverkerier.

Cod 5, är det pizza eller fiskgratäng?


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

den här raden förstår jag inte riktigt. "Vari ligger rättvisan att den som är bra på något ska straffas för det?" den finns ju nästan i alla populära fighting spel sf4 har det och om jag inte minns fel så har mvc2 också det, å dom 2 e ju dom mest populära. det man måste tänka med tekken går ut på att jiggla och inte ha ultras som drar mer än halva livet som i sf4, så för att följa efter dom andra spelen tycker jag att raseri var ett bra val för tekken serien. sen nätverket har dom sagt att dom ska fixa gör dom det blir det kalas bra

Medlem
Skrivet av 7an:

tekken 6 är sämre än både 5,4,3 ja nästan 2an oxå för den delen

~

Nej stor dissapoitmenten måste jag säga.

Du kanske vill förklara just varför också? "*** suger" brukar inte övertyga folk särskilt mycket utan nån anledning till varför.

Medlem
Skrivet av 7an:

Cod 5, är det pizza eller fiskgratäng?

Cod = fisk.

Medlem

Det de flesta här på FZ inte förstår är att det intressanta med ett betyg är INTE om det överensstämmer med läsarens personliga åsikt, utan om det återspeglar innehållet i recensionen. Så länge som betyget kan motiveras av det som står i recensionen (vilket absolut är fallet i detta exempel) är det ett rättvist satt betyg. Sen kan man ju absolut ha åsikter om recensionen i sig, men att gnälla på ett betyg när recensenten motiverat tydligt varför detta betyg delats ut är rätt så fånigt.

12
Skriv svar