Ingen blåstråle till Xbox 360

Robot
Medlem
Ingen blåstråle till Xbox 360

"I. LOVE. THIS. COMPANY. YEAAAAAAH"

Hehe. Säga vad man vill om honom, men han har den rätta inställningen till sitt jobb.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Conthox:
Med den lönen han lär ha skulle jag också älska Microsoft förbehållslöst.

Medlem

Jag tycker det är synd att folk är så inriktade på bildens upplösning.
Utan surroundljud så försvinner en stor del av upplevelsen med film.

Medlem

diggar bilden ni har lagt upp på han..ser så ondskefull ut fast han är säkert skit snäll farbror

Medlem

Ballmer är skön ju, det kan man inte förneka.

Medlem

Håller med föregående talare om ljudet.
När kommer xboxen att stödja full surround strömmat?

Medlem

Jag tycker de är synd att så många är inriktade på en spelkonsoll om de vill ha kompromisslöst surround och skarp bild i sina filmupplevelser.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Jag tycker det är synd att folk är så inriktade på bildens upplösning.
Utan surroundljud så försvinner en stor del av upplevelsen med film.

Vem bryr sig om surround... ?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Jag tycker det är synd att folk är så inriktade på bildens upplösning.
Utan surroundljud så försvinner en stor del av upplevelsen med film.

Tycker att bilden är ungerfär lika viktig som ljudet, bägge bleknar dock när de ställs mot det berättartekniska; tacka vet jag stumfilmens tidevarv, då kunde de göra film:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av BlackZam:

Jag tycker det är synd att folk är så inriktade på bildens upplösning.
Utan surroundljud så försvinner en stor del av upplevelsen med film.

Tycker att bilden är ungerfär lika viktig som ljudet, bägge bleknar dock när de ställs mot det berättartekniska; tacka vet jag stumfilmens tidevarv, då kunde de göra film:)

De kunde göra film utan ljud...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

dom är ju lite tappade

BME
Medlem

DEVELOPERS x37


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av BlackZam:

Jag tycker det är synd att folk är så inriktade på bildens upplösning.
Utan surroundljud så försvinner en stor del av upplevelsen med film.

Tycker att bilden är ungerfär lika viktig som ljudet, bägge bleknar dock när de ställs mot det berättartekniska; tacka vet jag stumfilmens tidevarv, då kunde de göra film:)

De kunde göra film utan ljud...

På sätt och vis tappade filmen mycket inom en del områden när ljudfilmen infördes (men vann å andra sidan inom andra områden), stumfilmen är en genre som många filmskapare skulle tjäna mycket på att studera idag.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Jag har vanliga inbyggda stereohögtalare i TVen. Inget glamoröst, men har inte råd med nåt bättre.

Inaktiv

Frågan är när man får det till Europa?
Sen skulle WiFi vara extremt trevligt... tänker dock inte pröjsa 700kr för en antenn.

Inaktiv

Bättre om de integrerade BD i Xboxen

Medlem

Developers, developers, developers.....


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

Tja, då de filmer man hyr via marketplace har 5.1 ljud (HD-versionen) så vill jag påstå att det kommer att ske snart...

Medlem

Ge oss filmer överhuvudtaget till xbox i eu...lär ju vara fler med bättre bandbredd här än i USA?

Medlem

Dom kan väll köra vidare på det finfina HD-DVD annars

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tja, då de filmer man hyr via marketplace har 5.1 ljud (HD-versionen) så vill jag påstå att det kommer att ske snart...

Har väldigt svårt att tro att man skulle kunna streama filmer med Lossless audio då första generationen Xbox inte har hårdvarustödet för just detta. Sedan är det ju också så att det i dagsläget inte finns något lossless audio att streama någonstans. Sedan så finns ju också problemet att Xbox inte kan bitstreama hd-ljud eller koda av det själv. Så om det faktiskt skulle vara hd-ljud som du streamar så får du ändå bara ut det som vanlig DD eller DTS.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Jag har vanliga inbyggda stereohögtalare i TVen. Inget glamoröst, men har inte råd med nåt bättre.

Om du säljer TVn så får du pengar...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Så länge Blue-Ray inte är ett öppet format kommer det inte slå till.

Tror mer och mer att dessa HD format inte kommer slå igenom alls faktiskt de närmaste åren.

Skrivet av BlackZam:

Jag tycker det är synd att folk är så inriktade på bildens upplösning.
Utan surroundljud så försvinner en stor del av upplevelsen med film.

Vill hellre ha HD film med stereo ljud än vanlig bild med surround sound.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Lite roligare än Steve Jobs som är som en frireligös predikant
under sina "mässor".

Medlem

Tråkig nyhet för X-boxägare. Blu-ray är fantastiskt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

KoP
Medlem

Äsch, hade aldrig varit lönsamt att ens släppa en bluray spelare för film till 360'n. Alla som är intresserade av film i hd har säkert redan investerat i en spelare vid detta lag (gjorde iaf jag, sen köpte man en PS3 oxå så nu sitter man på 2 bluray spelare).

Medlem

Det är väl surround på 360? Eller är det någon bättre variant ni pratar om? Jag har Dolby Digital när jag spelar.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pojii:

diggar bilden ni har lagt upp på han..ser så ondskefull ut fast han är säkert skit snäll farbror

Javisst, för alla snälla farbröder får öknamn som "screaming monkey" och "the chair-punting Führer of Microsoft" som på samma gång kommer med utspel som "I'll fucking kill Google!".


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tycker bd är grymt givetvis så är det svårt o få jätte gamla filmer o se bra ut snarare så att man ser alla bild missar bättre o det vill man ju inte.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar