Systemkraven för Modern Warfare 2

Medlem
Skrivet av Erenthal:

EDIT: Dessutom måste jag bara påpeka att alla som säger "men då ska jag pirata det, bara för att straffa utvecklaren" har en vansinnigt infantil attityd. En sån handling gör bra mycket mer skada på PC-marknaden än vad en betalande konsument någonsin kan göra. "Jag får inte leka med sandslottet på mina villkor, därför ska jag slå sönder det så ingen annan får leka med det alls."

Ordbajs. Om jag hade varit svensklärare hade jag hyllat dig till skyarna, men de är ju lite som de är också.

Skrivet av Erenthal:

Ponera att du och mängder med andra laddar ner spelet bara för att "straffa" utvecklaren. Vad kommer de säga på utvecklarens/utgivarens möten? Du får två alternativ, så att du i alla fall har en 50% chans att gissa rätt.

A. "Ojdå, vad många som piratade det. Det var inte bra. Vi måste genast ändra kurs, och satsa mycket mer på PCn. Vi ska genast släppa dedikerade servrar, moddverktyg och dessutom be alla PC-spelare om ursäkt!"

B: "Ojdå, vad många som piratade det. Uppenbarligen är PC-marknaden inte värt pengarna att satsa på, eftersom så liten andel köper det. Vi borde fundera på om det ens är värt att släppa en PC-version av nästa spel, och om vi gör det så måste vi ha mycket kraftigare DRM och andra kontrollmetoder."

Barnsligt. (That's right, I went there.)

BTW, gör vad du vill med dina pengar. Som att vi andra bryr oss?


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem
Skrivet av Weyzer:

Vi pratar inte om en omöjlig grej! Vi pratar om en sak som tidigare varit med men som tagits bort utan anledning!
Det här gäller halva spelet (multiplayer) som inte kommer vara värt något, pga en småsak. Varför får man inte klaga?

Du har en väldigt viktig poäng, men ville bara förtydliga att för många av oss spelare är nog multiplayer en betydligt större del än halva spelet.

Timmar spelade i SP för mig: ~10
Timmar spelade i MP för mig: ~1000+


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem
Skrivet av SkinVision:
Skrivet av Weyzer:

Vi pratar inte om en omöjlig grej! Vi pratar om en sak som tidigare varit med men som tagits bort utan anledning!
Det här gäller halva spelet (multiplayer) som inte kommer vara värt något, pga en småsak. Varför får man inte klaga?

Du har en väldigt viktig poäng, men ville bara förtydliga att för många av oss spelare är nog multiplayer en betydligt större del än halva spelet.

Timmar spelade i SP för mig: ~10
Timmar spelade i MP för mig: ~1000+

För mig är MP hela spelet. Ofta struntar jag i SP-delen i spel jag köpt och kör MP direkt. Hur kul är det med autospawnande AI-fiender som kommer fram när man gått över en viss trigger-punkt, jämfört med att möta riktiga människor? En fråga som är lätt att svara på anser jag...

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Klart att det är låga krav, det är ju en jävla konsol port.

Jag håller med. De fokuserar mer på konsolerna.
Men vi PC spelare då? Som har spelat COD sen första spelet släpptes.
De har börjat överge oss.

Inaktiv
Skrivet av Aspius:
Skrivet av Hannu87:

Klart att det är låga krav, det är ju en jävla konsol port.

Jag håller med. De fokuserar mer på konsolerna.
Men vi PC spelare då? Som har spelat COD sen första spelet släpptes.
De har börjat överge oss.

Jag förstår inte... Om det inte skulle vara en konsollport så skulle det vara höga systemkrav? Jag blir lite sur för att ni ska
gnälla när det kommer såhär bra nyheter.
IW och Activision skiter väl fullständigt i vart dem började gör spel, det spelar ju ingen roll, egentligen? Frågan för dem är istället var deras största spelarbas ligger, och fokuserar sig på det.
Jag är glad att de ens lagt ner tid, energi och pengar på att optimera spelet till dessa systemkrav.

Medlem

Dom måste skämta...

Medlem

Jo det förstår jag. Men det känns bara lite synd.
Men jag har slutat spelat COD för jag tyckte 4 var dålig.

Men de har jobbat hårt med spelet och jag hoppas det blir bättre än COD4

Medlem

ska ha. vem fan behöver dedicated servers.

Medlem

systemkrav: xbox 360. alt, ps3. mohahaha släng er i väggen pc fanboys!

Inaktiv

Så med andra ord klara min burk med XFX geforce 280 GTX kort, 8bg RAM och i5 750 2,67 ghz processor klara det utan problem?

Skriv svar