Kinesiska WoW-spelare tillbaka

Robot
Medlem
Kinesiska WoW-spelare tillbaka

äh, dom har råd. Kinesiska myndigheterna verkar ju lite snea dock.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

äh, dom har råd. Kinesiska myndigheterna verkar ju lite snea dock.

ja dom som brukar vara så snälla

Inaktiv

Annars får dom väl dra ner på kafferasterna, och Jobba lite hådare

Medlem

Ååååh neeeeej,, 150 000 dollar som är SÅÅÅÅ mycket för Blizzard.. Förstår att de går i konkurs nu Så himla trist.

Fast mer trist för alla asiater som velat spela under dessa två månader.
Tänk er för svenska folket när ni röstar i nästa val, får SD makten så lär det bli presis samma sak även här. Säg nej till fascism:P

Fråga bara, varför kunde inte blizzard fortsätta använda den första ISP'n under pappersarbetet?

Medlem

borde väl vara kina som förlorar medborgare å inte blizz som förlorar spelare. mupp-kina :0~

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Ååååh neeeeej,, 150 000 dollar som är SÅÅÅÅ mycket för Blizzard.. Förstår att de går i konkurs nu Så himla trist.

Fast mer trist för alla asiater som velat spela under dessa två månader.
Tänk er för svenska folket när ni röstar i nästa val, får SD makten så lär det bli presis samma sak även här. Säg nej till fascism:P

Fråga bara, varför kunde inte blizzard fortsätta använda den första ISP'n under pappersarbetet?

Synd att vi lär komma över 4% spärren då. Länge leve Sverige!

Medlem
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av ForrestFox:

Ååååh neeeeej,, 150 000 dollar som är SÅÅÅÅ mycket för Blizzard.. Förstår att de går i konkurs nu Så himla trist.

Fast mer trist för alla asiater som velat spela under dessa två månader.
Tänk er för svenska folket när ni röstar i nästa val, får SD makten så lär det bli presis samma sak även här. Säg nej till fascism:P

Fråga bara, varför kunde inte blizzard fortsätta använda den första ISP'n under pappersarbetet?

Synd att vi lär komma över 4% spärren då. Länge leve Sverige!

det gör ni nog inte

Medlem

Många har nog börjat spela aion skulle jag tro..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Ååååh neeeeej,, 150 000 dollar som är SÅÅÅÅ mycket för Blizzard.. Förstår att de går i konkurs nu Så himla trist.

Nu var det $150 000 per dag i två månader, dvs $9 150 000 vilket är en jäkla skillnad mot 150k för hela uppehållet.

Inte för att de lär gå i kånken för det, men trist att en myndighet hindrar företag från att tjäna pengar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@ForrestFox 150k dollar om dagen står det väl? Det är rätt mkt för de flesta företag.

Medlem

Alla snackar om att dom har så mycket pengar men går inte Blizzard med förlust?


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Även om Blizzard säkert är stenrika så lånar dom pengar av banker som alla andra företag gör så det är ju inte att deras ekonomi står på egna ben.

Dom har ju finansgubbar som utreder om väntan och kostnaden skulle va värt det.. skulle det inte så skulle dom nog ha skippat hela kina.. men med så många spelare så lär dom tjäna in pengarna igen inom ett halvår.

Medlem
Skrivet av IcePillow:

Alla snackar om att dom har så mycket pengar men går inte Blizzard med förlust?

Nej, Blizzard går inte med förlust. Det nämndes i en nyhet för ett tag sedan att deras mässa BlizzCon går med förlust.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Sedan är ju Blizzard en del av Activision och har inte direkt koll på hur det går överlag.

Vad jag vet så har de haft stora problem med wrath i Kina eftersom det har så mycket material som är förbjudet i Kina, t.ex. skelettavbildningar etc. Det var till och med ikoner som var för stötande och fick bytas ut mot lådor...

Så ja, de verkar ju ha lagomt jobbig censur där borta.

Medlem

Under finanskrisen så tjänade dom 5 miljarder.
Så nej, gå förlust tror jag inte dom gör. Inte med alla sina guitar hero och annat dom får ut som småfolket (personer mellan 12 till 17 år, och deras föräldrar plus dom äldre som gillar spelen med) köper som smör.

Källa för mitt påstående:
http://kotaku.com/5151500/activision-blizzard-shrugs-off-rece...

Hittade inga senare uppgifter men det borde inte gå så mycket sämre nu tycker man

EDIT: Hittade nåt på deras sida om tusen nånting "million$ GAP revenue and 807$ million non GAP revenue" för andra kvartalet så jag skulle vilja påstå att det går bra för dom.

PS. Det är Activision Blizzard jag pratar om nu. Men i vilket fall så tjänar dom bra med pengar.

Och angående Kina, varenda j***a företag har problem i det landet med allt från censurer till klädkoder och allt däremellan.


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem

9 miljoner dollar för Blizzard är som om vi skulle betala 50 öre.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

9 miljoner dollar för Blizzard är som om vi skulle betala 50 öre.

Nämen! En kommentar från Remus ang. WoW. Nu vart jag helt ställd!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Ååååh neeeeej,, 150 000 dollar som är SÅÅÅÅ mycket för Blizzard.. Förstår att de går i konkurs nu Så himla trist.

Fast mer trist för alla asiater som velat spela under dessa två månader.
Tänk er för svenska folket när ni röstar i nästa val, får SD makten så lär det bli presis samma sak även här. Säg nej till fascism:P

Fråga bara, varför kunde inte blizzard fortsätta använda den första ISP'n under pappersarbetet?

Fascism =/= Kommunism

Och sen tror jag inte du har en aning om vad fascism egentligen står för, eller vad SD har för ambitioner över huvud taget.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Fascism = / = Kommunism

Intressant att skriva "= / =" istället för "!="...;)

PS: FZ, er EosCode-tag [text] stänger inte av smileys.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Tänk er för svenska folket när ni röstar i nästa val, får SD makten så lär det bli presis samma sak även här. Säg nej till fascism:P

Men nu är ju varken Kinas regering eller SD fascistiskt.

Angående nyheten: Orka censur. Vi lever ju snart på 2010-talet. :/ Trodde mänskligheten hade kommit längre än så...

Inaktiv

det finns massa förtag i kina som om du betalar typ 2 000 till dem sen dem sitter och spelar dygnet runt jag är glad att jag inte fassna i det min pappa vill göra det för han spelar också wow

Inaktiv
1
Skriv svar