Spana in effekter i OFP: Dragon Rising
Jag som alltid älskat detaljer i precis allting, precis allting älskar detta så jävla mycket. Får en liten tår i ögat när jag ser detta.
Jag tror jag har en fetisch för detaljer....
Detta spelet kommer absolut få 9.0 av GT och 90% av PC Gamer. Sanna mina ord!
Det enda jag är orolig över är att dom inte släppt systemkraven än och det är 3 veckor kvar???? 2 veckor???
Sen skulle jag gärna vilja ha minst 2 st storstäder man kan springa omkring i och ta skydd och gå in i hus och sådant.
I OFP 1, Resistance och Red Hammer så var det väldigt lite detaljer i städerna och man kunde bara oftast gå in i ett rum och alla rum var i stort sett likadana. Ibland en med en trappa till övervåningen och sen tog det stopp där uppe med låsta dörrar.
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!
Röken såg ganska snygg ut, men man kan ju undra över 2 saker:
kommer AI'n att påverkas av röken (line of sight i de flesta spel brukar betyda att AI'n ser dig igenom röken men du ser inte dem vilket är skitfrustrerande).
Varför har de inte brytt sig om att låta vindtrycket från helicoptern påverka röken när det nu lagt ner så mycket energi på allting?
Bara något som slog mig när jag såg trailern. Det är inget som förstör spelet tur nog
Om jag måste dra in något negativt är det Animationerna på gubbarna, men sen vafan, villka spel har inte så det rycker efter en bil och rök? Finns ju förfan sedan Counter-strike med smoke (hehe) om än lite annorlunda. Inget som dem visa var väll egentligen särskilt nytt i just det spelet som inget annat spel inte har?
The King is Back
Jag som alltid älskat detaljer i precis allting, precis allting älskar detta så jävla mycket. Får en liten tår i ögat när jag ser detta.
Jag tror jag har en fetisch för detaljer....
Detta spelet kommer absolut få 9.0 av GT och 90% av PC Gamer. Sanna mina ord!
Det enda jag är orolig över är att dom inte släppt systemkraven än och det är 3 veckor kvar???? 2 veckor???
Sen skulle jag gärna vilja ha minst 2 st storstäder man kan springa omkring i och ta skydd och gå in i hus och sådant.
I OFP 1, Resistance och Red Hammer så var det väldigt lite detaljer i städerna och man kunde bara oftast gå in i ett rum och alla rum var i stort sett likadana. Ibland en med en trappa till övervåningen och sen tog det stopp där uppe med låsta dörrar.
Burkarna som användes på mässan i tyskland för ett par månader sedan hade följande specs:
Windows Vista Ultimate
Intel Core2 Quad CPU @ 2.66GHz
3068MB RAM
NVIDIA GeForce 9800 GT
1680 x 1050
Sen skulle jag gärna vilja ha minst 2 st storstäder man kan springa omkring i och ta skydd och gå in i hus och sådant.
Nu när du säger det, finns det NÅGON stad/by/samhälle (större än de 6 hus man sett i trailers) i detta spel. Dom snackade mycket om "massive world", men har vad jag vet inte nämnt något om städer.
E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case
Det här ser riktigt, riktigt bra ut.
Don't get me wrong, äger och upskattar Arma2 mycket. Men ibland så vill man ha något mer polerat, mer cinematiskt och något som är enklare att bara hoppa in i. Dragon Rising verkar uppfylla dessa krav med gusto.
Håller helt med, hinner inte riktigt komma igång med Arma innan man måste avsluta för andra sysslor.
Bara hoppas att laddningstider inte blir dryga bara...
E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case
Sen skulle jag gärna vilja ha minst 2 st storstäder man kan springa omkring i och ta skydd och gå in i hus och sådant.
Nu när du säger det, finns det NÅGON stad/by/samhälle (större än de 6 hus man sett i trailers) i detta spel. Dom snackade mycket om "massive world", men har vad jag vet inte nämnt något om städer.
Tyvärr finns det inte några större städer på Skira, det är mer småbyar, armebaser, fabriker etc.. och alla icke militära har lämnat ön, så endast PLA, Ryska soldater och U.S då.
"High life on low budget"
Varför har de inte brytt sig om att låta vindtrycket från helicoptern påverka röken när det nu lagt ner så mycket energi på allting?
Rök med riktig fysik är väldigt beräkningskrävande, finns knappast kraft kvar för det på dagens konsoller. Jag vet bara ett spel som har det i dagsläget, Batman: Arkham Asylum om man kör på dator med PhysX påslaget.
ååhh the porr 8))) thermanvision ser underbart ut, take that arma 2!
Ja, gillar man combatsims light så är nog det här kanon. Fast tror nog att BF2 slår detta på näsan när det gäller arkadshooters.
Det är kanske sant.
OFP: DR ockuperar en position i näringskedjan som är lite speciell. Spelet ligger någonstans mittemellan BF2 och Arma2. Inte lika arkadigt och lättvindigt som BF2, inte lika djupt och bestraffande som Arma2. Om detta sen är till spelets nackdel eller fördel när det släpps är fortfarande oklart. Jag vill tro, och tror faktiskt, att det är en fördelaktig position, som kan stjäla spelare från båda segmenten.