Medlem

Mycket roligt spel Jag diggar det stenhårt 4 av 5 i min bok (pc)


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Gillade inte spelet alls, lirade ett par timmar hos brorsan.
Okay men liksom inget mer.

"Precis som vanligt i pangpangspel till konsol så är det svårt att springa, sikta och skjuta samtidigt utan att gång på gång skrika svordomar i frustration"

Hmm det kallas koordinatonsförmåga?:)
Går alldeles utmärkt för de miljontals gamers som avnjuter spel som CoD4 etc på konsol.
Hade inte heller några som helst problem med detta när jag testade, är nog en ren vanesak.

Givetvis är pc med mus och keyboard snäppet mer precist, men det är lite larvigt att säga att det är svårt att springa skjuta och sikta samtidigt "som vanligt", bara för det råkar vara ett konsolfps...:)
Känns lite som man bestämt sig innan för att konsolfps per automatik har dåliga kontroller.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Hannu87:

japp fps på konsol är bland det idiotiska som finns.

Ja.. om man har motorik som en 103-åring..

På PC slipper man features som att man inte kan springa, sikta och skjuta samtidigt - saker där konsolerna har exklusivitet.

Sorry missade detta,
På vilket sätt kan man inte springa, sikta och skjuta samtidigt?
Förstår inte problemet.

Är det "coolt" att klanka ner på konsolfps?:)
Som jag sa det går tydligen aldeles utmärkt att lira fps på konsol om man ser hur många som faktiskt gör det.

Medlem

FPS på konsoll är som en vicks blå i röven... Det luktar illa i allafall...

Medlem

Två kommentarer:

Skrivet av FZ:

Kraften (Veil) tar dock slut snabbt, så du får spara på den till väl valda tillfällen. Som till exempel de tidigare nämnda bossfajterna.

Det går att fylla på sin veil nästan överallt och man är dum om man inte använder det så fort man känner tillstymmelse till att man behöver det.

Skrivet av FZ:

Dörrar är också irriterande, de kan fastna i objekt bara för att utvecklarna velat göra så många prylar som möjligt rörliga; så pass att du inte kan komma igenom en dörr och även då måste börja om från senaste checkpoint. Och varför stängs dörrarna av sig sjäva? Minus i kanten, där.

Nu har jag spelat PC-versionen så det är möjligt det skiljer sig här. Men dörrarna stängs eftersom kulornas och explosionernas kraft får dörren att stänga sig. Det är dock bara att slå (melee) så slår man upp dörren direkt. Jag vill inte påstå att det är en bugg utan snarare en effekt av något vi i dagligt tal kallar fysik.

*edit*
I övrigt håller jag med och jag tycker också 3/5 är ett rättvist betyg.

Medlem

Vapnen är skitroliga att skjuta med, men det var väl också där det tog slut.

Sen när man sprintar, kom igen! Är det nödvändigt att skärmen ska boba som en hel jävla vilddjungel? sjukt irriterande.

Medlem

Usch FPS och FPS, ge oss mer rpg till konsol bara.

Medlem

Tycker att det är en ok shooter, dock så gillar jag inte att man måste besöka kontaktpersoner inne i staden hela tiden.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av acid999:

FPS på konsoll är som en vicks blå i röven... Det luktar illa i allafall...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av BigD:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Hannu87:

japp fps på konsol är bland det idiotiska som finns.

Ja.. om man har motorik som en 103-åring..

På PC slipper man features som att man inte kan springa, sikta och skjuta samtidigt - saker där konsolerna har exklusivitet.

Sorry missade detta,
På vilket sätt kan man inte springa, sikta och skjuta samtidigt?
Förstår inte problemet.

Är det "coolt" att klanka ner på konsolfps?:)
Som jag sa det går tydligen aldeles utmärkt att lira fps på konsol om man ser hur många som faktiskt gör det.

Recensenten verkar ha problem med att öppna dörrar och komma igenom dörröppningar, jag vet inte, men jag hade inga problem med dessa basala funktioner på PCn iaf.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Wolfenstein 3D i all ära, det tog steget in i den tredje dimensionen, men serien började väl egentligen med Castle Wolfenstein.

Bra recension för övrigt fast jag hade gärna sett ett test av PC-versionen.

Jag brukar nämna det för folk som tror att Wolfensteinserien startade med RtCW eller Wolf3D.

Dock räknar man väl från 3D och framåt som de "officiella" Wolfensteinspelen, även om Muse ska ha creditsen för att ha skapat serien. Streckgubbenazis ftw!

Måste testa Castle Wolfenstein och Beyond Castle Wolfenstein, de ser så härliga ut

Iaf, fz gav bättre betyg än jag trodde faktiskt.
Fantastiskt kul spel. Gameplayen kändes lite halvskum i början, men när jag vant mig var känslan asnajs!

Medlem

haha, typiskt av pc kidsen att klanka ner på konsol, vilka jävla 0or


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

det här spelet var en rejäl besvikelse :/
Ingen Wolfestein kännsla och grafiken drar ner spelet ännu mer...RTC ftw!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

haha, typiskt av pc kidsen att klanka ner på konsol, vilka jävla 0or

Ja du har ju aldrig klankat ner på pc-spel på ett rent omoget sätt. Din kommentar är ju inte mognare än deras påståenden heller.

Själv anser jag att FPS funkar bra på både konsol o pc. Jag föredrar såklart det på pc men eftersom min pc är rätt klen så blir det FPS på konsol just nu. Körde igenom senaste Call Of Juarez på xbox. Var inga större problem

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av WarpGuN:

haha, typiskt av pc kidsen att klanka ner på konsol, vilka jävla 0or

Ja du har ju aldrig klankat ner på pc-spel på ett rent omoget sätt. Din kommentar är ju inte mognare än deras påståenden heller.

Själv anser jag att FPS funkar bra på både konsol o pc. Jag föredrar såklart det på pc men eftersom min pc är rätt klen så blir det FPS på konsol just nu. Körde igenom senaste Call Of Juarez på xbox. Var inga större problem

inte fan skiter jag på mig så snabbt fz.se recensera ett spel på pc, o trolla röven av mig med en massa nedvärderande kommentarer.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

inte fan skiter jag på mig så snabbt fz.se recensera ett spel på pc, o trolla röven av mig med en massa nedvärderande kommentarer.

Don't feed the trolls, troll.

Medlem

Själv gillade jag spelet (PC-versionen). Hittade inga direkta buggar förutom en där jag blev klämd mellan en låda och vägg och på något sätt trycktes igenom väggen. Spelet sparade precis efter det vilket gjorde att savegame:n kraschade spelet varje gång man laddade den. Fick ladda en tidigare savegame.

Men annars så tycker jag spelet var bra. Hade inga andra problem med spelet, grafiken är bra och känslan är bra. Något enformigt att knata runt i samma stad hela tiden och knäppa samma muppar hela tiden (man lär sig tills slut var de är), och de s.k "hemliga" platser där Golden Dawn fanns (hur hemligt är det med en trädörr med en gigantisk glödande symbol?) var lite larvigt. Men det var snyggt och storyn för en vidare i spelet.

Själv skulle jag aldrig spela FPS på en konsoll, har provat många gånger (och jag anser mig vara en mästare på handkontroll-gaming) men jag saknar alltid kontrollen över rörelser och sånt när man kör med en handkontroll. Men det är som sagt min uppfattning om det och jag har inga problem att andra gillar FPS med handkontroller.

Hur som helst, gillar spelet, det är ett bra jobb bakom det och jag rekommenderar alla FPS-röjare att spela det.

Grafiken och miljön när du kommer till slottet (snö, halv-mörkt, dimmigt, mycket ljuskällor) tycker jag var en av de mest vackra och omtyckta delarna av spelet. Väldigt mysigt och snyggt för att vara ett spel som går lätt på grafikkortet.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

haha, typiskt av pc kidsen att klanka ner på konsol, vilka jävla 0or

Mm, drygt att det blir sånt här i trådar.
PS3 vs 360 eller konsoll vs PC, suck.

Dock är det väl så att de utvecklar mer och mer för konsoll i förstahand, vilket gör spelen mer konsollanpassade, men det är ju inte konsollernas fel, utan snarare piraternas, att PC-spel blir lågprioriterade (i många fall, tror jag iaf).
En annan anledning är väl att varje Svensson kan köpa en konsoll, även om spelen blir lite dyrare.

Skrivet av mrpijey:

Hur som helst, gillar spelet, det är ett bra jobb bakom det och jag rekommenderar alla FPS-röjare att spela det.

Mer röj när man klarat spelet och låser upp cheats så att man kan spela igenom det med alla vapen/upgrades från början

Medlem

Om alla bara kan acceptera att FPS funkar bättre på PC så slipper vi detta, ständigt och jämnt - i alla trådar - det är jobbigt att behöva argumentera mot massa 90-talister, dag ut och dag in.
Jag tror säkert att konsolerna med Natal, Wiimote och allt vad dessa trollspön heter säkert kommer vara bra i framtiden, men just nu...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

3 av 5 låter som ett rättvist betyg. Spelet blir roligare och roligare ju längre man kommer och när man får den sista kraften, Empower, så är det faktiskt ganska röjigt. Den pushar upp det aktiva vapnets styrka så det smäller på rätt hårt

Jag spelade PC-varianten och fick inga buggproblem även om AI:n inte direkt lär vinna några priser.

Och självklart är PC överlägset konsol när det gäller styrning av FPS. Kan väl tillägga att jag precis körde igenom Call of Juarez till PS3 bara för att få någon slags trovärdighet (vann det till ps3, från fz faktiskt). Det funkar, men inte är det någon underbar upplevelse.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Om alla bara kan acceptera att FPS funkar bättre på PC så slipper vi detta, ständigt och jämnt - i alla trådar - det är jobbigt att behöva argumentera mot massa 90-talister, dag ut och dag in.
Jag tror säkert att konsolerna med Natal, Wiimote och allt vad dessa trollspön heter säkert kommer vara bra i framtiden, men just nu...

Fungerar "bättre" är ju dock en fråga om smak och tycke. Visst, du har bättre precision på PC i och med musen, men det är det nog knappast någon som motstrider. Men att PC skulle vara "bättre" sett till spelupplevelsen är ju väldigt olika från person till person.

Vissa FPS-titlar avnjuter jag heller i soffan (eller i mitt fall bakåtlutad i stolen) med en handkontroll, andra anser jag passa bättre med tangentbord och mus. De senaste FPS:en jag har lirat har jag tyckt passat betydligt mycket bättre på konsol än på PC. Så att säga att FPS är "bättre" på PC är knappast fakta, vilket väldigt många PC-spelare verkar vilja få det till, utan varierar från spel till spel samt vilket humör man är på.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Bleh, stör mig en hel del på att de håller andra handen under kroppen och bakom magasinet på MP40'n, hur tänkte de där egentligen? :s

Inaktiv

Inte konstigt att de laggar online på konsol när man spelar mot Amerikanare, Kineser och allt möjligt från Sverige. Nä detta var en patetisk recension, en recension som skulle varit på PC.

jaja kom och skäll ut mig nu konsollboys

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Hipshot:

Om alla bara kan acceptera att FPS funkar bättre på PC så slipper vi detta, ständigt och jämnt - i alla trådar - det är jobbigt att behöva argumentera mot massa 90-talister, dag ut och dag in.
Jag tror säkert att konsolerna med Natal, Wiimote och allt vad dessa trollspön heter säkert kommer vara bra i framtiden, men just nu...

Fungerar "bättre" är ju dock en fråga om smak och tycke. Visst, du har bättre precision på PC i och med musen, men det är det nog knappast någon som motstrider. Men att PC skulle vara "bättre" sett till spelupplevelsen är ju väldigt olika från person till person.

Vissa FPS-titlar avnjuter jag heller i soffan (eller i mitt fall bakåtlutad i stolen) med en handkontroll, andra anser jag passa bättre med tangentbord och mus. De senaste FPS:en jag har lirat har jag tyckt passat betydligt mycket bättre på konsol än på PC. Så att säga att FPS är "bättre" på PC är knappast fakta, vilket väldigt många PC-spelare verkar vilja få det till, utan varierar från spel till spel samt vilket humör man är på.

Jag förstår inte hur du inte kan acceptera att pc gamers tycker det är jävligt trist att se gamla klassiker göras om med en rejäl dos konsolcancer.
Sen att det är lättare att göra och sälja spel till konsol är fakta men som jag ser det så skulle en utvecklare som gör kompromisser i sina spel för att anpassa dem för casual folket vara ointressant för mig ändå.

För övrigt handlar det inte bara om precision med musen utan också hur man rör sig i spelet.
Jag har spelat lite fps på konsol men jag kan inte sluta känna mig som om jag sitter i en rollstol i spelet(gäller även när jag ser mer erfarna konsol fps spelare spela).

Om dom bara kunde komma på att man kan göra spel som är mus/keyboard baserade till konsol. Samt lägga in stöd för att ändra inställningar så man slipper 30fps.

Medlem
Skrivet av p4zuz:

Jag förstår inte hur du inte kan acceptera att pc gamers tycker det är jävligt trist att se gamla klassiker göras om med en rejäl dos konsolcancer.
Sen att det är lättare att göra och sälja spel till konsol är fakta men som jag ser det så skulle en utvecklare som gör kompromisser i sina spel för att anpassa dem för casual folket vara ointressant för mig ändå.

Att kalla en sjunde del i en serie för klassiker vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om, det är nog snarare så att just den här delen inte var menad att bli samma revolution som Wolfenstein 3D var... I vilket fall som helst gillar inte jag heller när spel fördummas för att anpassas till den stora massan, men att det skulle vara konsoler och deras kontrollscheman som är den stora boven i det hela vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om.

Men nu var det inte det som var på tapeten, utan det handlade om att FPS tydligen skulle vara nära intill ospelbart på konsol, vilket knappast stämmer. Vissa FPS passar bättre på PC (Quake, Unreal Tournament m.m.), men det finns även många titlar som i mitt tycke gör sig bättre på just konsol (BioShock, Halo m.m.).


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Owe
Medlem

Det här spelet är det bästa FPS spelet jag spelat på bra länge.
3/5 är alldeles för dåligt betyg, men det är enligt mej.
Men det är klart, Testar man ett FPS på konsol så....

Redaktör
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Fairfax:

Wolfenstein 3D i all ära, det tog steget in i den tredje dimensionen, men serien började väl egentligen med Castle Wolfenstein.

Jag brukar nämna det för folk som tror att Wolfensteinserien startade med RtCW eller Wolf3D.

Dock räknar man väl från 3D och framåt som de "officiella" Wolfensteinspelen, även om Muse ska ha creditsen för att ha skapat serien. Streckgubbenazis ftw!

Jepp, jag vet att det finns äldre Wolf-lir, men Wolf 3D är ju mer eller mindre grundbulten för FPS och därmed att betrakta som hyfsat mycket mer betydelsefullt än föregångarna.


signatur
Medlem

FPS på konsol... FPS på PC... att ni ens orkar, era små larvpottor. xD

Medlem

Döda nazister med högteknologiska vapen?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

Raven kunde inte fixa till spelet totalt, på grund av ekonomi problemen. Jag vet att spelet kommer inte bli en legend men en del av historian. Wolfenstein kommer nog bli en 7/10 eller 8/10 i verklingheten. Id kommer nog med något bättre på sin sida. Men Raven har sina goda sidor också.

123
Skriv svar