Se gameplay ur The Old Republic

Medlem
Skrivet av najtrows:
Skrivet av robineng:
Skrivet av najtrows:

så jävla fult att folk inte går sönder av ljussabeln :/

Har dom väl aldrig gjort i ett Star Wars spel?

det vet jag inte, men det betyder ju fortfarande inte att det är ok.. dom gör det för barnvänligt.. det blir tråkigt som fan då..

Tror dem gjorde det i Jedi Outcast och Academy

Inaktiv
Skrivet av najtrows:
Skrivet av robineng:
Skrivet av najtrows:

så jävla fult att folk inte går sönder av ljussabeln :/

Har dom väl aldrig gjort i ett Star Wars spel?

det vet jag inte, men det betyder ju fortfarande inte att det är ok.. dom gör det för barnvänligt.. det blir tråkigt som fan då..

Testa Age of Conan om du är så sugen på att hugga ihjäl folk.

Medlem
Skrivet av CGSS:
Skrivet av najtrows:
Skrivet av robineng:
Skrivet av najtrows:

så jävla fult att folk inte går sönder av ljussabeln :/

Har dom väl aldrig gjort i ett Star Wars spel?

det vet jag inte, men det betyder ju fortfarande inte att det är ok.. dom gör det för barnvänligt.. det blir tråkigt som fan då..

Tror dem gjorde det i Jedi Outcast och Academy

Gick sönder och gick sönder, dom dog på ett slag men det var juh knappast så kroppsdelar flög av.. Och det skulle bli sjukt obalanserat om en level 1 jedi kunde hugga ner en level jätte-mycket bounty hunter på ett slag..

Medlem
Skrivet av Mykee:
Skrivet av CGSS:
Skrivet av najtrows:
Skrivet av robineng:
Skrivet av najtrows:

så jävla fult att folk inte går sönder av ljussabeln :/

Har dom väl aldrig gjort i ett Star Wars spel?

det vet jag inte, men det betyder ju fortfarande inte att det är ok.. dom gör det för barnvänligt.. det blir tråkigt som fan då..

Tror dem gjorde det i Jedi Outcast och Academy

Gick sönder och gick sönder, dom dog på ett slag men det var juh knappast så kroppsdelar flög av.. Och det skulle bli sjukt obalanserat om en level 1 jedi kunde hugga ner en level jätte-mycket bounty hunter på ett slag, ha lite hjärna..

Vet inte om ni andra spelade någon barnvänlig version av Outcast men i min version flög armar av.

Medlem
Skrivet av Mykee:
Skrivet av CGSS:
Skrivet av najtrows:
Skrivet av robineng:
Skrivet av najtrows:

så jävla fult att folk inte går sönder av ljussabeln :/

Har dom väl aldrig gjort i ett Star Wars spel?

det vet jag inte, men det betyder ju fortfarande inte att det är ok.. dom gör det för barnvänligt.. det blir tråkigt som fan då..

Tror dem gjorde det i Jedi Outcast och Academy

Gick sönder och gick sönder, dom dog på ett slag men det var juh knappast så kroppsdelar flög av.. Och det skulle bli sjukt obalanserat om en level 1 jedi kunde hugga ner en level jätte-mycket bounty hunter på ett slag..

varför inte? jag lovar dig att en kula från ett vapen dödar dig även om det avfyras av en 4åring.

Bara kolla på bushido blade annars, funkar alldeles utmärkt med one-hit kills om man ger mycket moves för att kunna blocka och skydda sig.

Medlem

Åh vad jag hatar striderna i rollspel. Alltså, själva rollspelandet är ju otroligt roligt, att få bygga en karaktär och bli indragen i historen på ett helt annat sätt än FPS. Men striderna...argh! Ser ju ut som en gammal Schwarznegger film där han GÅR runt och mejar ner gubbarna. Tänk om det hade varit som Jedi Acadamy istället, då hade det varit världens bästa lir.

Medlem
Skrivet av luiga:

Åh vad jag hatar striderna i rollspel. Alltså, själva rollspelandet är ju otroligt roligt, att få bygga en karaktär och bli indragen i historen på ett helt annat sätt än FPS. Men striderna...argh! Ser ju ut som en gammal Schwarznegger film där han GÅR runt och mejar ner gubbarna. Tänk om det hade varit som Jedi Acadamy istället, då hade det varit världens bästa lir.

Skulle knappast fungera ifall det vore som Jedi Academy tyvärr. Du behöver en viss balans i spelet, och kan inte ha alla springa runt quake world stil viftandes med ljussablar.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Så det blir mer som WoW. Man bara väljer attack och han skjuter av sig själv?
Hade varit bättre om det varit mer som typ Jed Knight. Att man skjuter och slåss själv. Inte väljer mål och vapen och sen tittar på.

En kompis till mig läste på deras hemsida där dem snackar mycket om detta, och det verkar inte vara någon "auto-attacking" i spelet, du väljer target ofc, men du måste slåss själv hela tiden. Så ingen ideé att välja target och gå afk medans den dödar med auto attackerna.

Sedan att mobsen försöker söka skydd och så är ju inte som i WoW heller där dem bara springer rakt på en hehe. Så auto attacker kommer nog inte att funka hela tiden hur som helst

Medlem

Är nyfiken på hur detta fungerar i praktiken när man spelar, gief beta eller trial Älskar Star Wars så detta ska testas!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Såg ganska bra ut (för att vara ett MMO).

Men story och MMO's är ju insta-fail pg.a hur upplägget i ett MMO är. Te.x att en person dödar Darth Aphufvud medans polaren (som spelar i samma spelvärld) låter honom leva, eller hur alla bossar odyl. respawnar så man kan slakta dom miljontals ggr. Det blir ganska underligt.


signatur
Medlem
Skrivet av Khorney:
Skrivet av luiga:

Åh vad jag hatar striderna i rollspel. Alltså, själva rollspelandet är ju otroligt roligt, att få bygga en karaktär och bli indragen i historen på ett helt annat sätt än FPS. Men striderna...argh! Ser ju ut som en gammal Schwarznegger film där han GÅR runt och mejar ner gubbarna. Tänk om det hade varit som Jedi Acadamy istället, då hade det varit världens bästa lir.

Skulle knappast fungera ifall det vore som Jedi Academy tyvärr. Du behöver en viss balans i spelet, och kan inte ha alla springa runt quake world stil viftandes med ljussablar.

Nej, jag förstår det. Det hade blivit lite för mycket kaos då. Men man borde åtminstone kunna jobba lite mer med AI:n eller animationerna så att det åtminstone känns som en fight. Dvs att karaktärerna blockerar eller undviker skott bakom pelare eller hus osv. Det borde gå att komma på ett sätt att kombinera de fria striderna i ett FPS med de kontrollerade uppgörelserna i ett rollspel.

Medlem

Verkar ju skitballt!!! Älskar KotOR, och BioWare har aldrig misslyckats enligt mig ( iaf det jag har lirat med dem)

Medlem
Skrivet av luiga:

Nej, jag förstår det. Det hade blivit lite för mycket kaos då. Men man borde åtminstone kunna jobba lite mer med AI:n eller animationerna så att det åtminstone känns som en fight. Dvs att karaktärerna blockerar eller undviker skott bakom pelare eller hus osv. Det borde gå att komma på ett sätt att kombinera de fria striderna i ett FPS med de kontrollerade uppgörelserna i ett rollspel.

tror det går absolut, om man körde med stamina istället för liv att det drar stamina när parerar slag ect och när stamina går ner till noll så blir man träffad och dör så alla strider så är det en massa blockande istället för träffar.

Detta måste så fall då även fungera när man fightas med flera stycken eller att man bara kan möta en i taget.
Lite som typiska film strider. borde gå att göra, men det kanske är lite för vågat för att utvecklare skulle våga göra nåt så radikalt.

Medlem

Ser otroligt coolt ut måste jag säga, längtar verkligen efter det här.

Medlem

Det här ser så trist ut. Har aldrig förstått tjusningen i ett MMO. Alla spel jag sett är så otroligt stela. Någon gång kanske det kommer ett mmo för mig med.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Skriv svar