Robot
Medlem
Aion går guld

häärligt!

Medlem

Underbart spel!

Medlem

jag är vanligtvis inte så lätt imponerad av såna här spel men
detta kan vara instressant jaja skainte köpas iallafall


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Mycket trevligt spel förutom alla dessa osynliga väggar och "oflygbara" områden.
Ska dock köpas och spelas de första 30 dagarna om inte annat.

Inaktiv

Tredje moderna failet, första två är Conan och Warhammer O.

Spelutvecklarna borde göra som Blizzard, kopiera Everquest1, WoW var mitt första mmorpg sen när jag pröva EQ1 blev jag chockad hur mycket Blizzard snott, kör en trial och se själva.

Inaktiv

Får spelet hyffsade betyg så blir det ett köp.

Medlem

Ser inte ut att vara ett spel för mig. Synd.

Inaktiv

Verkar vara ett skit grymt spel. Men jag tänker än så länge inte lägga ut 400 kronor om det är problem för oss med Windows Vista 64 bits.

Aion blir grymt!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Men jag tänker än så länge inte lägga ut 400 kronor om det är problem för oss med Windows Vista 64 bits.

Uhm vänta va?
Tänkte lägga vantarna på spelet, men ... har jag missat nått? Problem med win Vista 64bit?
Sitter med vista 64 atm.

Funkar inte Aion!?


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

Grymt kul spel, redan förbokat
O btw ja sitter på Win7 64bit, o Aion betan har inte kråglat nåt för mej iaf.

Medlem

Alla aion intresserade se hit! Fz:s aion guild.
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=80895&gotopost=1116693


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Har suttigt och kikat på lite Aion Beta filmer nu ca 30min och det ser inte ut som ett spel för mig.
Är typ bara PvE som intresserar mig och det jag såg so far verkade lite "meeh".
Ser säkert bättre ut efter ett par patcher men...
Har aldrig gillat NCSofts tidigare spel så.

Jag spelar nog WoW tills Blizzard släpper Diablo 3 och deras nya MMO.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Jag är inte ett dugg intresserad av Aion.. Har inte sett något som riktigt fått mig att reagera "WOW! Det vill jag ha"..
Vad har Aion som inte alla andra onlinespel har?
"Men man kan flyga"
"Det kan man i WoW också"
"Men man kan slåss när man flyger"
"Jo, men hur kul är det att slåss i någon kort minut innan man måste landa? Läste på spelets egen FAQ att flygtiden var begränsad och sen måste man vila upp sig en längre stund innan man fick flyga igen.. Yipie.. Zzzz"

Ni som är insatta i Aion får gärna lägga fram era synpunkter på vad som gör det här spelet värt att skaffa, för jag vill gärna veta

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Jag är inte ett dugg intresserad av Aion.. Har inte sett något som riktigt fått mig att reagera "WOW! Det vill jag ha"..
Vad har Aion som inte alla andra onlinespel har?
"Men man kan flyga"
"Det kan man i WoW också"
"Men man kan slåss när man flyger"
"Jo, men hur kul är det att slåss i någon kort minut innan man måste landa? Läste på spelets egen FAQ att flygtiden var begränsad och sen måste man vila upp sig en längre stund innan man fick flyga igen.. Yipie.. Zzzz"

Ni som är insatta i Aion får gärna lägga fram era synpunkter på vad som gör det här spelet värt att skaffa, för jag vill gärna veta

Tre bokstäver: RvR, spelets motor klarar av att rendrera massiva slag utan lagg, det är unikt samt anledningen till att jag skaffar aion.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Låter som om han säger Eritrea, och det är ju redan ett land i Afrika

Medlem

tja, Warhammer Online skulle också ge oss RvR med massiva slag, och ändå har 80% av alla som köpte det spelet slutat spela då de inte orkade vänta på buggfixarna.
Får väl se om Aion klarar av biffen bättre,, men jag är ändå inte imponerad än, världen ser ganska tråkig ut och av de ingame trailers man sett så verkar spelet stelt..

Medlem

Kommer att testa trial på det här när det kommer innan jag eventuellt köper det.

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Har suttigt och kikat på lite Aion Beta filmer nu ca 30min och det ser inte ut som ett spel för mig.
Är typ bara PvE som intresserar mig och det jag såg so far verkade lite "meeh".
Ser säkert bättre ut efter ett par patcher men...
Har aldrig gillat NCSofts tidigare spel så.

Jag spelar nog WoW tills Blizzard släpper Diablo 3 och deras nya MMO.

Då är det heller inget spel för dig, Aion är ett PVP spel, vist finns det PVE som i alla MMO's men stor del av Aion bygger på PVP.

Personligen själv tycker jag bara att PVP är det enda som kan hålla en kvar vid end game.

Medlem

Aion är som en korsning av Lineage II och Wow. Och jag måste säga att dom har lyckats ganska väl. Det här spelet kommer bli det som håller i mig fram tills dess Diablo 3 kommer. Sen är det ganska skönt att veta att liret funnits ett år i Asien. Då borde de flesta buggarna vara fixade.


signatur

living let die

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

tja, Warhammer Online skulle också ge oss RvR med massiva slag, och ändå har 80% av alla som köpte det spelet slutat spela då de inte orkade vänta på buggfixarna.
Får väl se om Aion klarar av biffen bättre,, men jag är ändå inte imponerad än, världen ser ganska tråkig ut och av de ingame trailers man sett så verkar spelet stelt..

Det ska nog komma en öppen beta om ca 2 veckor, pröva och se.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag förstår inte vad som är bra med detta lir. Jag spelade betan känns väldigt enformit, och tycker inte det är alls så snyggt som vissa påpekar. Denna videon är överdriven. Jag körde max settings men ser ganska tråkigt ut, på vissa ställen ser det grymt ut. Men jag väntar tills jag ser folkets reaktion och om det är bättre än vad jag tror kanske det blir ett köp senare.

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av ForrestFox:

tja, Warhammer Online skulle också ge oss RvR med massiva slag, och ändå har 80% av alla som köpte det spelet slutat spela då de inte orkade vänta på buggfixarna.
Får väl se om Aion klarar av biffen bättre,, men jag är ändå inte imponerad än, världen ser ganska tråkig ut och av de ingame trailers man sett så verkar spelet stelt..

Det ska nog komma en öppen beta om ca 2 veckor, pröva och se.

Hmm warhammer online har rvr med massiva slag. Tex altdorf/open rvr. Visst det laggar om det är fööör mycket folk men ibland kan det vara typ 25v25 eller 50v50 och det funkar rätt bra.

Inaktiv

wow kan ta sig, aion är så mycket bättre


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av Aneo:

Tredje moderna failet, första två är Conan och Warhammer O.

Spelutvecklarna borde göra som Blizzard, kopiera Everquest1, WoW var mitt första mmorpg sen när jag pröva EQ1 blev jag chockad hur mycket Blizzard snott, kör en trial och se själva.

På vilket sätt är spelen "fail" ? För de inte slår WOW i antalet subscriptions?!? Finns säkerligen spelare som tycker de är betydligt bättre än WOW.

Alla MMO's tar ide'er från varandra, det WOW gjorde vara att göra allt väldigt simpelt, inget djup i spelet men det är lätt att komma in och fastna i denna eviga itemhunt.

För mig är Aion lite nya miljöer och lite annorlunda spel än WOW som vi fått dras med de senaste 5 åren. Hade helst sett ett nytt SWG pre-cu. Men men

Medlem

Wow har blivit så drygt lätt spel. Man kan joina pugs och klara Ulduar på hardmode eller iaf på den servern jag körde på. Wow på lvl 60 var skoj sen efter gick det bara nerför.

Aion känns lite som wow 60 om man ska jämföra, men tycker inte det är rätt spel att göra det med.
Men men, jag ger iaf Aion 8/10. Det finns ju några brister i spelet. Tex om du dör och inte bytt res plats, kostnad för res och irriterande massa farmande efter blomster och stenar. ^^
Men dessa är småsaker bara.


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Var o kikade på Closed Beta hos en polare i helgen, vart positivt överasskad, det va skön känsla och allt verkade va ganska så genomtänkt, inte så mycke buggar. Helt klart intressant för mig eftersom jag "tröttnat" på World of Warcraft, Aion känns nytt och fräscht schysst med ett nytt universum o knata runt i. Det enda jag kan gnälla på va att voice-overs var lite dåliga, massa asiatiska ljud kvar (mest stön och skrik-ljud ) men det kommer tydligen med nya voice-overs till den engelska eller icle-asiatiaks versionen iafa...Tror på Aion ^^

Inaktiv
Skrivet av Lajocke:

Wow har blivit så drygt lätt spel. Man kan joina pugs och klara Ulduar på hardmode eller iaf på den servern jag körde på. Wow på lvl 60 var skoj sen efter gick det bara nerför.

Aion känns lite som wow 60 om man ska jämföra, men tycker inte det är rätt spel att göra det med.
Men men, jag ger iaf Aion 8/10. Det finns ju några brister i spelet. Tex om du dör och inte bytt res plats, kostnad för res och irriterande massa farmande efter blomster och stenar. ^^
Men dessa är småsaker bara.

Dö inte då? Och om man glömmer bort att sätta sin sten vid senaste byn man gör uppdrag i för man skylla sig själv.

Inaktiv
Skrivet av ElyziuM:

Har suttigt och kikat på lite Aion Beta filmer nu ca 30min och det ser inte ut som ett spel för mig.
Är typ bara PvE som intresserar mig och det jag såg so far verkade lite "meeh".
Ser säkert bättre ut efter ett par patcher men...
Har aldrig gillat NCSofts tidigare spel så.

Jag spelar nog WoW tills Blizzard släpper Diablo 3 och deras nya MMO.

Grejen är det att alla beta tester har legat på Version 1.0, när spelet släppts är det 1.5 och kommer ta med sig mycket mera saker som instanser och fylla ut med uppdrag på dom ställen som det är mycket grind på. Sen finns det massa andra saker.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Verkar vara ett skit grymt spel. Men jag tänker än så länge inte lägga ut 400 kronor om det är problem för oss med Windows Vista 64 bits.

Aion blir grymt!

Vilka problem har du isf? För jag kör x64 och har inga problem alls med aion. Faktum är att jag aldrig ens blivit disconnected.

Vet du, helt ärligt jag tror inte jag upplevt en enda bugg med det spelet än så länge.

Kanske varför folk föredrar en asiatisk bil framför an amerikansk? Vem vet.

12
Skriv svar