Daggerfall gratis jubileumspresent

Medlem
Daggerfall gratis jubileumspresent

ujuj, här ska testas! kult jue!

nj
Medlem

Hehe, här släpade man en seltrunk fylld med gamla pc-spel 50 mil igår, bland dessa Daggerfalls originalbox, funderade på att försöka installera det med hjälp av Dosbox för att få lite nostalgi till all frustration när spelet kraschade så fort man sparade efter att ha klarat något...

Medlem

Daggerfall <3 ligger hemma i orignalbox nånstans... det spelet är fan enormt. Vissa dungeons i det spelet är ju typ större än många andra spel heh... Dock är det galet buggigt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Då är det bara att vänta i 5 år till då, så vi får Morrowind gratis;)

Bästa Rpg:t någonsin!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Då är det bara att vänta i 5 år till då, så vi får Morrowind gratis;)

Nog större chans att vi ser Battlespire och Redguard gratis först.

Skulle inte bli förvånad om de fortfarande säljer Morrowind GOTY på Steam om 5 år.

Inaktiv

wow! ett riktigt oldschool lir där det första som hände var att jag dog av en råtta! haha
snacka om gamla goda tider, inget jävla autoheal här inte

Medlem

Trevligt, blir att testa senare.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Jozo:

Då är det bara att vänta i 5 år till då, så vi får Morrowind gratis;)

Nog större chans att vi ser Battlespire och Redguard gratis först.

Skulle inte bli förvånad om de fortfarande säljer Morrowind GOTY på Steam om 5 år.

Och det är det värt med, Morrowind är klart värt dom 10 euro eller vad det nu kostar på Steam. Lätt ett av världens bästa spel.

OnTopic då, så är det här väldigt glädjande! Har velat testa Daggerfall länge, men Downloaden var ju äckligt långsam. Man kunde ju tycka att Bethesda borde kört en torrent istället..

Medlem

riktigt stort spel.. mycket att utforska. skulle vart kul att se en nyversion


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

riktigt stort spel.. mycket att utforska. skulle vart kul att se en nyversion

Med tanke på att grottor och sånt slumpgenereras för varje spel så är det ju "oändligt" stort ^^

Ska bli intressant att testa igen

Medlem

Utöver alla buggarna, så är detta ett av mina top favorit spel. Riktigt grymt lir.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Detta är något som fler utvecklare/utgivare borde ta efter, framför allt när spelet funnits ute så länge att det inte längre genererar några stora summor. Jag har alltid gillat Bethesda som spelföretag och när de släpper sina gamla spel som de gör med både detta och Arena så gillar jag dom ännu mer. Är nästan så jag förlåter dom för vad de gjort med Fallout licensen men bara nästan=).

Medlem

Ahhh, Daggerfall. Fina minnen från det spelet, kommer ihåg att jag spenderade en hel sommar på att bara vandra runt och utforska städer, quests, och grottor.

Ska självklart testas igen!

Medlem

Ack, då gjorde ju jag ett riktigt dåligt köp nyss som köpte Daggerfall på en loppis, komplett i orginalkartong för en tjuga

Medlem

Har det blivit senaste mode att släppa gamla titlar gratis? Först MechWarrior 4, nu detta. Sådant här gillar vi, gratis är ju alltid gott!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Måste ha


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Jeppeboy:

Ack, då gjorde ju jag ett riktigt dåligt köp nyss som köpte Daggerfall på en loppis, komplett i orginalkartong för en tjuga

Inte då, kartongen är värd en tjuga


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Klassiskt Elder Scrolls innan Bethesda började med massa carebeartrams för kidsen

Medlem

Nåja, det var något så förbannat buggigt men ofta fick man sig ett skratt av dem.. i alla fall om det inte var save-relaterat Om jag inte minns fel så kunde man t.om. klättra, något som verkligen saknas i moderna rpgs (antagligen pga grafiska genvägar).

Inte för att det var det bästa när det gäller story. Men det är ju ingen överraskning eftersom det är bethesda. Mycket kul att utforska dock

Medlem

Bra initiativ där av Bethesda. Det är helt klart värt besväret att trixa med DosBox och lira detta om man missade det första gången.


signatur
Medlem

Har för mig det har diskuterats förr men: Har Daggerfall största spelvärlden?

Medlem
Skrivet av thordan:

Har för mig det har diskuterats förr men: Har Daggerfall största spelvärlden?

Från Wikipedia:

Daggerfall is the largest Elder Scrolls game to date, featuring a game world estimated as being 161,600 square kilometres (62,394 square miles or 40,400,000 acres) with over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player's character to explore.

Huruvida världen är den största av alla spelvärldar ska jag väl låta vara osagt - men det skulle förvåna mig om det finns någon som är större hehe.


signatur
Medlem

Fast sen så består ju mycket av den stora världen i Daggerfall av slumpade trädsprites på platt mark också.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Fast sen så består ju mycket av den stora världen i Daggerfall av slumpade trädsprites på platt mark också.

Typ... så det är lite fusk - även om det verkligen är sketstort hehe.


signatur
Inaktiv

längtar efter riktigt svårt RPG, och inget som tar en i handen hela vägen.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av matte89:

längtar efter riktigt svårt RPG, och inget som tar en i handen hela vägen.

http://www.adom.de/adom/download.php3

Håll till godo 8)

Medlem
Skrivet av Pointpurple:

Morrowind är klart värt dom 10 euro eller vad det nu kostar på Steam. Lätt ett av världens bästa spel.

Håller med, dom har verkligen lyckats med känslan i det spelet. Så fort man har skapat klart sin gubbe så är man körd, man spelar i 8 timmar utan att blinka typ.

Medlem

Frågan är när de ska övertyga ID Software om att släppa Quake gratis!? Vi har ju förstås http://www.nquake.com men man känner sig ju aningen begränsad när man inte riktigt får distribuera fullversionen (även om sådant går att åstakomma bara man tankar ner installern, connectar till servrar och tankar ner allteftersom i bekväm hastighet).


signatur
Medlem

Åh! Daggerfall gratis! Så jävla skänt spel. Kommer inte ihåg om jag nånsin spelade ut det. Spelade det först hos en kompis, men eftersom det inte gick på min 386:a fick jag hålla tillgodo med Arena tills jag skaffade en bättre PC.

12
Skriv svar