Määäääs Effekt!

Medlem

Jag planerar att köpa Mass Effect någon gång nästa vecka. Men jag är förvånad över hur tyst det varit om det efter releasen. Kom igen nu, berätta vad ni tycker om det! Jag väntar ivrigt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Jag planerar att köpa Mass Effect någon gång nästa vecka. Men jag är förvånad över hur tyst det varit om det efter releasen. Kom igen nu, berätta vad ni tycker om det! Jag väntar ivrigt.

Det är bara så jäävla bra att folk inte orkar skriva något. Måste fortsätta spela...

Medlem

Har lirat i ca 13 timmar nu och måste säga att det är ett super-spel! Lite för begränsat utforskande dock. 9/10!


signatur

[small]Compaq Presario 425, Intel 486sx 33 MHz, 4 mb RAM, 100 mb HD[/small]

Medlem
Skrivet av Liara:

Young males have an unhealthy obsession with my species.

Hahaha, klaga


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Lätt mitt game of the year iaf, fullkommligt älskar det.. bara hunnit ca 6 timmar in i spelet och kan reda säga det med 100% säkerhet.

Var som Gears förra året, man sitter bara å flinar när man lirar och tänker fan va ballt det här är

Medlem

sjukt underbart spel! har hunnit spela ett bra tag och tagit det ganska lungt med main storyn och blandat ihop det med sidequests. kommer nog sätta mig och spela om spelet igen med en annan karaktär. är soldier just nu och kan inte plocka fram information från skrotade probles på planeterna.

och jag måste säga att musiken är riktigt bra! ger en riktigt bra stämning och en sjukt härlig känsla när man reser omkring i galaxen

Medlem
Skrivet av MazZ:

sjukt underbart spel! har hunnit spela ett bra tag och tagit det ganska lungt med main storyn och blandat ihop det med sidequests. kommer nog sätta mig och spela om spelet igen med en annan karaktär. är soldier just nu och kan inte plocka fram information från skrotade probles på planeterna.

och jag måste säga att musiken är riktigt bra! ger en riktigt bra stämning och en sjukt härlig känsla när man reser omkring i galaxen

Din karaktär behöver inte ha skillsen för att undersöka probes'en. Det räcker att du tar med en följeslagare i ditt party när du är vid den. Om de har tillräckligt hög skill så går det bra.

Utöver det kan jag bara instämma. Helt underbart spel.
Dialogsystemet där du har en egen voice-over, de korta "instinktiva" dialogvalen och animationerna gör mer än vad man kanske skulle kunna tro i jämnförelse med den "äldre" generationen CRPG's typ KotOR etc.
Story'n är stark men det är skådespeleriet som gör det helt awesome.
Miljöerna är underbara och till skillnad från andra spel så springer jag inte runt för att ta mig till ställen, jag går omkring mellan varje. Det tar tid men på nått sätt så får spelet mig att känna mig helt fel om jag springer. Det passar bara inte in.

Det finns en del missar som tex att man inte kan se sina följeslagares Stats om dom inte är i ditt party.
Så om man står på Normandy och skall välja vilka som skall med ut på uppdrag så måste man sedan tidigare ha i minnet vad varje gubbe har för skills och vilken nivå skillsen är på, det går inte att gå igenom och jämföra mellan olika karaktärer innan. Onödigt krångligt.
Överlag dock så är det inte mycket som stör och allt det positiva väger över som en 10 ton blyklump mot en hönsfjäder.

5/5 tummar
:up::up::up::up::up:


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem
Citat:

Din karaktär behöver inte ha skillsen för att undersöka probes'en. Det räcker att du tar med en följeslagare i ditt party när du är vid den. Om de har tillräckligt hög skill så går det bra.

Jasså? Vilken karaktär ska man ha med sig då?


signatur

[small]Compaq Presario 425, Intel 486sx 33 MHz, 4 mb RAM, 100 mb HD[/small]

Medlem
Skrivet av bruce:
Citat:

Din karaktär behöver inte ha skillsen för att undersöka probes'en. Det räcker att du tar med en följeslagare i ditt party när du är vid den. Om de har tillräckligt hög skill så går det bra.

Jasså? Vilken karaktär ska man ha med sig då?

Den som du har specifierat i den speciella egenskapen? Jag antar att du redan vet att varje gång du går upp i level får du ett visst antal poäng som du kan spendra på olika egenskaper (skills). Du får helt enkelt inrikta en av karaktärerna på den egenskapen som krävs för att kunna undersöka sonderna.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Decryption för probes, Eletronics för att låsa upp skåp och dylikt (har jag för mig...). Engineers, Infiltrators och Sentinels kan fixa det åt dig (Kaidan, Garrus eller Tali har dessa skills)

Skrivet av Dogge:

Var som Gears förra året, man sitter bara å flinar när man lirar och tänker fan va ballt det här är

Instämmer. Spelglädjen är enorm. Den episka känslan man får av att spela ME är oöverträffbar!

Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av Paiden:
Skrivet av Picke:

Så om man börjar på normal så måste man alltså
spela igenom spelet inte mindre än 3 gånger.
Verkar det troligt att spelet är så gigantiskt, som jag fått
för mig, om de förväntar sig att man ska spela igenom det
ett antal gånger?

Jag vet iaf att jag spelat igenom Kotor 4.5 ggr och det gjorde jag ju inte direkt på en dag. Jag tror du värderar achievent points lite fel i det här läget.
Betänkt att del 2 inte kommer förns om 1 år, så har du en jävla massa tid på dig att spela spelet 3 ggr.
Jag ser det snarare tvärt om. Om man nu verkligen skall sätta någon sorts tillit till AP's som en "värdering" av ett spels längd så skulle jag påstå att på grund av dessa 4 AP's så bör spelet vara jävligt långt. Med denna "värdering" så skall det vara en bedrift att plocka ett spels alla AP's och då måste det ta en jävla massa tid, skills och whatnot att spela igenom ME 3ggr. Annars petar man hål helt på hela tanken med vad AP's representerar.
Eller?

Oroa dig inte, det är bara att spela på och när spelet väl tar slut så kommer det garanterat att ha varit på tok för kort. Alla bra spel är alltid "för korta" men varje minut ger så mycket mer

Jo visst kan det vara så, men nu är det ju "tyvärr" så att det släpps fler spel än Mass Effect som är värda att spela...

Tex samma dag som ME släpps, släpps ju även spel som Kane & Lynch, Guitar Hero 3 och Ace Combat 6...

Med det i åtanke, samt att AP'n för att spela igenom ME en andra gång bara är värd 25p så vete fan om det är värt det...om det nu är så stort som jag tror och hoppas på.

om du skiter helt i alla sidouppdrag borde det ta max 10h. huvudstoryn är inte speciellt lång, storheten ligger i alla sidouppdrag som mer än fördubblar speltiden

edit: en andra genomspelning borde ge mer än 25p, du har ju alla achievements för att använda vapen och abilities ett antal gånger. omöjligt att ta alla de på en genomspelning


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Citat:

Decryption för probes

Tack för tipset wookiee!


signatur

[small]Compaq Presario 425, Intel 486sx 33 MHz, 4 mb RAM, 100 mb HD[/small]

Medlem

Spelat några timmar nu och jag kan bara säga att Bioware har gjort det igen. Nu måste jag fortsätta spela!

Medlem

Jag har lirat KoTOR 1 & 2, och jag längtar enormt efter Mass Effect... Det får nog dock bli en julklapp, jag är fullt upptagen med Halo 3 just nu


signatur

To boldly go where everyone's been before.

12
Skriv svar