Katastrofseg nerladdning från LIVE

Medlem
Katastrofseg nerladdning från LIVE

Nu så har man införskaffat sig en xbox360 och det känns som om det måste vara något fel på nätverksinställningarna?

Jag har 10Mbit fiber ända in i farstun och har kopplat TPkabeln direkt in i xboxen.

Tänkte prova att ladda ner ett demo på ca 1.4 gig och det har den hållit på med de senaste 4 timmarna :\.

En fråga är ju om man inte kan ställa in duplex på xboxen?
På datorn har jag Force 10Mbit full om jag kör den på auto10 så går det segare att ladda ner saker.

Inaktiv

så är det för mig också ibland, det konstiga är att det går olika snabbt fast det är lika stort..

Medlem

Verkligen sunkigt med tanke på hur fort man kan ladda uppdateringar till windows från microsofts servrar, och om man dessutom ska betala pengar varje månad för att kunna ladda ner demos i 40kb/sec så är det extremt sunkigt.

Medlem
Skrivet av apocalypse101:

Verkligen sunkigt med tanke på hur fort man kan ladda uppdateringar till windows från microsofts servrar, och om man dessutom ska betala pengar varje månad för att kunna ladda ner demos i 40kb/sec så är det extremt sunkigt.

Du behöver inte betala ett öre för att ladda ner demos.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av apocalypse101:

Verkligen sunkigt med tanke på hur fort man kan ladda uppdateringar till windows från microsofts servrar, och om man dessutom ska betala pengar varje månad för att kunna ladda ner demos i 40kb/sec så är det extremt sunkigt.

Du behöver inte betala ett öre för att ladda ner demos.

Han menar nog Live.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

vad har ni för bredbands leverantör då ?

jag har telia 8 mbit och här går det alltid fort.

Inaktiv

Jag har inga problem me hastigheten. Och Microsoft servrarna har ju mycket att jobba med trots allt.

Medlem

brukar ta ca 20 minuter för att ladda ner demos på 1gig, så kan inte klaga


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Youtube-proffs

Det är väldigt skumt det där.

Skate tog mig gubblång tid att ladda.. minns inte hur stort det var eller så men de tog skitlång tid.. men det var ett spel som låg på 800 mb som jag tankade på 5 minuter. Det är skillnad ibland.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Det beror oftast på hur nytt demot är.
Ta Skate tilll exempel, när det demot kom ut så var det många som laddade ner det. Detta ledde till att det gick segt för de flesta att tanka demot.

1
Skriv svar