headset, men allt annat ljud då?

ptr
Medlem
headset, men allt annat ljud då?

Så som jag uppfattat det så fungerar i stort sätt vilket blåtandsheadset som helst till ps3an? Men när man spelar hur blir det med ljudet? Kommer ALLT ljud i headsetet eller är det bara "pratet" man hör i headsetet?
Så som jag vill att det ska vara är att allt vanligt spelljud kommer ut ur högtalarna som vanligt, men allt prat kommer i endast headsetet, fungerar det tro?

Medlem

Så är det på Xbox i alla fall, det enda som kommer ut ur headsettet är rösterna av andra spelare. Har man inte micen och det inkopplat så kommer rösterna ur högtalarna i stället.

ptr
Medlem

då bådar det gott till att det är så på ps3an också. någon som vet till 100%? hehe

Inaktiv
Skrivet av ptr:

då bådar det gott till att det är så på ps3an också. någon som vet till 100%? hehe

Det fungerar finfint om man vill ha chatten i örat och ljud genom högtalarna. Det kan man ställa in efter att man parat ihop headsetet med PS3:an.
Och just att ha ljud genom högtalarna och chatten i örat tycker jag är bra.

Tänk bara på att inte ha för högt ljud genom högtalarna om du ska chatta, för att då kan ljudet tas upp av micen som skickas till de andra i rummet, (och de vill säkerligen inte höra både sitt egna ljud och ditt).

ptr
Medlem

tackar för svaret!

1
Skriv svar